Geanta unei femei… O întreagă lume şi poveste. Circulă glume pe seama a tot ce poate ea încăpea, incredibil de multe şi imposibil de găsit când le cauţi, dar pe lângă utilitatea indiscutabilă, rămâne un accesoriu la fel de important ca hainele ori pantofii, dacă nu cumva chiar mai important. A-ţi uita geanta acasă e mult mai puţin probabil decât să ieşi din grabă desculţă pe uşă. Iar când geanta este una de senzaţie, o tratezi cu respectul cuvenit pentru beneficiul de imagine şi pentru micile invidii pe care le trezeşte :). Eu am o prietenă care şi-a luat un Mini. Nu e prea mic? o întreb. Nu, e suficient pentru mine şi geanta mea! Geanta ei era o Zagliani Puffy de 4000 de dolari… Şi atunci, am zis să văd şi eu de ce Dumnezeu costă atât o Zagliani, mai ales că n-am prea auzit de brandul acesta.
Fondată în 1947 de către Bruna Zagliani, ca orice companie care se respectă, a păstrat vie de-a lungul timpului ideea de chic în accesoriile sale făcute din piei exotice. Ba mai mult, acest brand a ştiut să îmbine perfect stilul chic, situat la graniţa dintre clasic şi nonconformist, cu un exotism rafinat, luxos şi fermecător, creând astfel un trend unic în modă. Ceea ce diferenţiază marca Zagliani de multe alte branduri arhicunoscute precum Louis Vuitton, Fendi, Prada ori Gucci, este felul inovator prin care a reuşit practic să reinventeze genţile din piele de piton.
Şi aşa am aflat intră în poveste designerul Mauro Orietti Carella, deţinătorul brandului Zagliani şi totodată la pièce de résistance a acestei etichete.
Asul din mânecă al brandului Zagliani
Italianul Mauro Orietti Carella, în vârstă de 46 de ani, deşi fascinat de capacităţile regeneratoare ale celulelor epiteliare, şi-a dat seama destul de repede că nu are sângele rece necesar pentru a lucra ca dermatolog într-un spital la secţia de arşi. “Vine o vreme ca medic când trebuie să tratezi pacienţi cu dureri şi probleme reale. Pentru a face asta trebuie să pui deoparte sentimentele personale şi să abordezi un altfel de comportament. Eu, unul, eram mult prea implicat emoţional, tocmai de aceea nu am putut să urmez această profesie”, mărturiseşte designerul milanez.
Astfel, tânărul Carella a decis să schimbe macazul profesional, să-şi îndrepte atenţia spre modă şi să urmeze o şcoală de specialitate în Milano. O decizie cât se poate de inspirată, pentru că în lumea modei acesta avea să cunoască faima şi aprecierea multor oameni din branşă şi nu numai. Cu paşi mărunţi, dar siguri, a început să lucreze pe post de consultant la Zagliani, o companie care în acea perioadă a produs genţi şi pentru alte nume mari din industrie, precum Giorgio Armani, Marc Jacobs sau Louis Vuitton. În tot acest timp Mauro Orietti Carella a încercat să perfecteze o formulă pe bază de silicon, similară celei folosite în produsele cosmetice anti-îmbătrânire, primită de la un prieten, chirurg plastician. Şi în 2001 a cumpărat compania de la Bruna Zagliani. Totuşi laurii succesului i-a cules mai târziu, reuşind să găsească soluţia potrivită prin care să redea tinereţea şi fineţea genţilor din piele de reptilă, de abia după decesul fondatoarei companiei.
“Am realizat, în mod accidental, asemănarea dintre pielea umană şi cea de crocodil. Problema crucială este modul în care să menţii hidratarea acesteia pentru a conferi o senzaţie de catifelare. Am injectat în piele un mix de silicon şi răşină, iar zece ore mai tarziu rezultatul era uimitor, devenise mai luminoasă, mai rezistentă şi mai catifelată la atingere. După aceea am lucrat o perioadă pentru a crea tratamentul perfect, iar odata găsit, l-am patentat. Acest lucru ne permite să oferim pe piaţă o exclusivitate. Formula mea pune capăt genţilor din piele rigidă şi lucioasă de crocodil şi creează accesorii contemporane, care sunt în acelaşi timp catifelate şi rezistente”, explică Mauro Orietti Carella despre conceptul genţilor Zagliani care îmbină ştiinţa şi moda într-un mod cât se poate de inovator.
Este şi normal ca vânzările să crească, mai ales după apariţia lui Cindy Crawford la emisiunea lui Oprah Winfrey cu acest model. Strategia companiei a dat roade, Puffy Bag fiind acum cel mai vândut dintre modelele etichetei Zagliani. “Fructul Puffy”, cum l-a denumit însuşi designerul milanez, este o geantă “care oferă femeilor nu numai energie, ci şi curaj”. Aceasta are linii simple, aspect tineresc, un pic flashy, fără a fi vulgar, ci din contră, elegant şi luxos. Realizată din piele de piton, supusă bineînţeles upgrade-ului chirurgical al lui Carella, Puffy Bag este o geantă extrem de practică, cu falduri frumoase şi un design elegant, pe gustul femeilor de toate vârstele. În varianta clasică, griul metalic sau albul strălucitor al pielii fine contrastează superb cu finisajul interior cu aspect de pulbere. Pe lângă pielea de calitate, unele Puffy Bags ies în evidenţă prin strălucirea lor unică, dată de stratul de aur de 18 karate cu care sunt suflate sau de cel argint. Probabil acesta este şi unul dintre motivele pentru care Zagliani Puffy Bag a fost văzută pe braţul lui unor vedete ca Jennifer Lopez, Madonna, Kylie Minogue, Rihanna sau Janet Jackson.
Puffy Bag este piesa centrală a colecţiei toamnă/iarnă 2011-2012, destul de avangardistă, care a fost lansată de Zagliani la “Săptămâna Modei” de la Milano începând cu 22 septembrie. Mauro Orietti Carella a explicat curioşilor cum a lucrat: “În primul rând, inspiraţia mea vine din artă. Trăim şi lucrăm într-un loc minunat care este considerat un loc al avangardei, începând cu anul 1600, unde mult artişti ai vremii care au creat noi concepte în ceea ce priveşte culoarea şi arhitectura erau consideraţi avangardişti. Astfel, m-am concentrat asupra nuanţele de verde strident, turcoaz intens, roşu şi rubiniu. Pielea folosită a fost cea de crocodil, dar am scos o linie de producţie foarte mică cu astfel de genţi, deoarece vrem să facem fiecare geantă specială, pentru un public restrâns, nu pentru cel larg. De asemenea, realizăm genţi din piele de piton şi explorăm acum crearea unor genţi din piele de struţ sau viţel. Când lucrez, sunt foarte atent la detalii, de aceea caut să scot foarte puţine modele. Am unul în mod special care-mi place foarte mult, care se numeşte Ziz, un nume străvechi care a fost dat oraşului cunoscut astăzi sub denumirea de Palermo şi care înseamnă «Floarea Frumoasă»”. Un nume potrivit pentru o geantă frumoasă.
Fashion Week – Zagliani Bags Fall 2011
Articol scris de Ana Petrescu
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.