… wear violet velvet mittens with everything? (de ce nu porţi mitene* de catifea violet la orice?)
… paint a map of the world on all four walls of your boys’ nursery so they won’t grow up with a provincial point of view? (mi se pare grozavă această recomandare – de ce nu pictezi o hartă a lumii pe pereţii din camera copilului ca să nu crească cu o perspectivă provincială?)
Acestea sunt câteva dintre sugestiile pe care le făcea faimoasa Diana Vreeland, marea preoteasă a modei, ca fashion editor, între 1937 şi 1962, în rubrica ei Why Don’t You… din Harper’s Bazaar US. Un exemplu care a stârnit vâlvă a fost acesta: “de ce nu speli părul blod al copilului în şampanie trezită, aşa cum se face în Franţa?”. Dar, chiar aşa, de ce nu? 🙂
În 1960, pe perioada campaniei pentru Casa Albă, Diana Vreeland a fost consilierul de imagine al frumoasei Jacqueline Kennedy, apoi i l-a prezentat pe Oleg Cassini care a devenit designerul şef al celei care avea să dețină titlul de cea mai elegantă Primă Doamnă a Americii.
Din 1963 până în 1971, Diana Vreelanda fost editor in chief la revista Vogue. Ce credea despre revistele de modă? “Prin ’66 sau ’67 am publicat un mare fashion slogan “This Year Do It Yourself”. De la toate revistele din ţară au sunat la redacţie să spună “trebuie să le spui oamenilor, nimeni nu vrea să se descurce singur, au nevoie de o direcţie şi să urmeze un leader!”
Care ar fi acel leader în fashion și care, direcția, în România? Mvaaaai, cum așa, nimeni? 🙂
*mitene = mănuşi fără degete
Citiţi şi
Eleanor Lambert, geniul care a făcut din New York noua capitală mondială a modei
A fost grozav să stau la câțiva metri de Jane Fonda
Veți spune că eleganța costă. Voi răspunde că eleganța constă în simplitate.
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.