Vin chinezii! Cine este Geely

15 April 2019

Industria auto chineză vine peste noi. O auzim tropăind și vedem norul de praf pe care-l lasă-n urmă. Vârf de lance este Geely, compania care a cumpărat Volvo, Polestar, Lynk & Co., Lotus, Proton și care deține, de acum, și 50% din brand-ul Smart. Totul a început cu bani împrumutați pentru o afacere cu frigidere.

Cu mai bine de trei decenii în urmă, tânărul Li Shufu a aruncat zarurile: a pus bazele companiei Geely. Avea 23 de ani, o mie de idei, dar habar n-avea, în 1986, că zarurile lui sunt câștigătoare din start și, că în viitorul nu foarte îndepărtat, va ajunge să facă regulile în industria auto. Se ocupa atunci de producția de frigidere.

La sfârșitul anilor ’90, Geely producea motociclete. A demarat apoi producția de van-uri și cifrele de vânzări au urcat cu viteza unei rachete. În 1998, compania a primit certificarea pentru construcția de mașini. În toamna anului 2005, a marcat bifat prima prezență la un salon auto. Și nu oricare salon, ci tocmai cel de la Frankfurt, pe teritoriul granzilor germani.

De atunci, totul s-a derulat pe repede-înainte. În august 2010, compania chineză a finalizat demersurile pentru achiziționarea constructorului suedez Volvo de la Ford. Cotată la 1,8 miliarde de dolari, era cea mai spectaculoasă tranzacție realizată vreodată de o companie auto chineză peste hotare.

Un an mai târziu, modele produse în China urmau să intre pe piața pretențioasă din Marea Britanie și își anunțau intenția de a pătrunde și pe cea din Italia.

Citiţi şi Cel mai rapid SUV din lume este Bentley Bentayga Speed

2017 a venit cu noi achiziții curajoase: 49% din acțiunile companiei Lotus, dar și adjudecarea unui producător de mașini zburătoare, Terrafugia. Constructorul de camioane Volvo Group a intrat tot sub umbrela Geely, după ce chinezii au investit acolo 3,25 miliarde de euro.

Caracatița chineză și-a extins tentaculele și spre sectorul premium german, achiziționând 9,7% din Daimler-Benz. Șeful Geely, Li Shufu, devenea astfel cel mai important acționar al concernului german. Anul acesta, s-a parafat și înțelegerea care trece jumătate din brand-ul Smart de la Daimler în curtea Geely.

Chinezii au simțit trendul și lansează acum un brand auto de mașini electrice, Geometry. Odată cu el, vine și primul model al noii mărci, Geometry A, cu o autonomie maximă de 500 de kilometri, trecută în contul versiunii cu baterie mare. Încă o carte câștigătoare pentru concernul chinez, pentru că 27.000 de clienți au comandat noul model fără măcar să-l vadă. 18.000 dintre comenzi vin de peste hotare. Geometry promite că va trimite pe piață zece astfel de modele cu emisii zero până în 2025.

Pe Elena o găsiți la MissAuto

Și tu poți scrie pe Catchy! 🙂

Trimite-ne un text încă nepublicat, cu diacritice, pe office@catchy.ro



Citiţi şi

Cea mai sigură mașină

Eu și Honey (mașina mea, nu iubitul meu)

Jurnal de învățător (VI) – Războiul, 1951 (II)

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro