Dacă te plimbi prin lume, de la New York la Shanghai, ai să vezi femei purtând balerini, genți, plicuri, haine, cu acel dublu T, semnul distinctiv al creatoarei de modă Tory Burch. În mai puțin de un deceniu, Tory a construit un imperiu al modei care valorează mai multe miliarde de dolari și la 46 de ani a intrat în topul miliardarilor lumii 2013, fiind una din cele 16 femei care și-au construit singure averile. Iar fundație care îi poartă numele, dedicată femeilor antreprenor, prin care a ajutat la schimbarea percepției femeii de afaceri, a determinat intrarea pe lista Forbes ” 100 cele mai puternice femei din lume”. Iată câteva sfaturi antreprenoriale oferite de Tory Burch oricărei femei care își propune să intre în afaceri pe cont propriu.
1. Urmează-ți pasiunea. Deși Burch a crescut ca un băiețoi, așa se descrie, a devenit interesată de isoria artei și de modă în timpul facultății. A lucrat pentru designeri influenți ca Ralph Lauren și Vera Wang, și când s-a hotărât să-și lanseze propria companie, a visat-o mare, un brand global. N-a creat niciodată înainte de asta, dar trebuie să-ți asumi riscul și să ieși în lume.
2. Îngroașă-ți obrazul. Burch a încercat 10 nume pentru compania ei, inclusiv Tory by TRB, înainte de a se hotărî, cu reținere, să-și folosească propriul nume. Și în timp ce le dovedea tuturor celor care spuseseră “nu”, prezicând eșecul imediat, faptul că-și numise brandul cu numele ei o făcuse extrem de sensibilă la critici. De aceea a ascultat sfatul părinților de a deveni mai nepăsătoare în fața negativității și zgomotului produs de ea. Auzi, dar nu asculta!
3. Pune oamenii potriviți la locurile potrivite. Cea mai grea lecție a fost să-și controleze loialitatea față de oameni. Ceea ce în mod normal este o mare calitate, poate deveni o mare slăbiciune în afaceri. Loialitatea a împiedicat-o o vreme să facă schimbările necesare de personal. Or, când ai persoane nepotrivite în poziții nepotrivite, asta afectează întreaga companie.
4. Creează relații. La Fundația Tory Burch există 10 programe de mentorat pe an, pentru că Tory crede în colaborare, în networking. Bazându-te pe alte femei te ajută să-ți faci relații de durată care îți cresc organic cariera și te vor pregăti pentru succes.
5. Alege să faci lucuri mari. De la început Tory și-a dorit un brand global, chiar dacă a avut un plan de cinci ani să deschidă doar trei magazine. A deschis apoi zeci de magazine în America și în lume, trecând peste impedimente și profitând de ocaziile fericite de-a-și face compania cunoscută. Cum a fost prezența la show-ul “Next Big Thing” al lui Oprah Winfrey, care i-a adus opt milioane de vizite pe site, dar și acoperirea media internațională oferită de prietenele editori la revistele de modă. Norocul este important, dar puterea relațiilor și a colaborării te ajută să ți-l faci.
6. Fii onestă, autentică. Când compania și-a schimbat sistemele de operare, o perioadă de șase luni nu și-a putut urmări expedierile de marfă. În loc să ascundă problemele, Tory a decis să apeleze la social media și să fie transparentă cu clienții. Rezultatul? Clienții i-au devenit cei mai bni avocați.
7. Leagă-ți centura. Când vezi pe cineva care a reușit în afaceri la un asemenea nivel te poți gândi la succes ca la o destinație ușor de atins și nu la călătoria continuă în care trebuie să muncești pe rupte, să-ți neglijezi familia, să rezolvi eficient crize, să dormi pe apucate, mai ales la început. Așa că, vorba acestei doamne, leagă-ți centura, fii conștientă că va fi de muncă la greu și obișnuiește-te cu gândul. Dificultățile vor fi mereu acolo, unele mai mari decât provocarea de a lansa afacerea la apă, și e crucial să te gândești la ele ca la niște ocazii de a învăța.
Sursa: aici.
Citiţi şi
Moda feminină pentru iarna 2024: piese esențiale și tendințe de sezon
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.