Piaţa produselor beauty este din ce în ce mai ofertantă, iar alegerea celor mai potrivite este tot mai grea. “Allure”, liderul pe piaţa revistelor de beauty din SUA, a întocmit topul celor mai premiate branduri de-a lungul timpului. Vi-l prezentăm şi noi, în speranţa că fie veţi regăsi produse pe care deja le folosiţi, fie veţi acorda mai multă atenţie celor care nu vă sunt cunoscute încă.
Primul loc este ocupat de parfumul Chanel No. 5, distins de-a lungul vremii cu nu mai puţin de 17 premii, venit pe lume în anul 1920, când Gabrielle Chanel, alias Coco Chanel, îi cere designerului de parfumuri Ernest Beaux să creeze un parfum care să dea un nou sens identităţii feminine moderne… sexy într-un mod făţiş, dar fără a avea nimic vulgar. Şi, după ce Beaux i-a prezentat o gamă de mostre, cea de-a cincea devenind Chanel No. 5. Coco Chanel a folosit numărul ei norocos, ea fiind născută şi sub semnul Leului, al cincelea din zodiac. Alegerea altor elemente caracteristice acestui parfum au fost la fel de personale. Spre exemplu, se spune că modelul sticluţei pătrate rotunjită la colţuri a fost inspirat de cel al unei sticluţe de buzunar pentru wisky a unui fost iubit de-al creatoarei de modă. Alte surse susţin că inspiraţia ar fi venit din forma Pieţei Vendôme, din faţa hotelului Ritz, unde a locuit Coco. Iniţial, creatoare vrusese să vândă doar 100 de sticluţe celor mai selecţi clieţi, dar datorită succesului neaşteptat pe care l-a avut în rândul clientelei restrânse, l-a introdus în lanţul buticurilor Chanel. Astfel, un an mai târziu, Chanel No. 5 avea să dobândească o popularitate uriaşă, fiind şi astăzi cel mai bine vândut parfum din lume.
Locul al doilea în top îl ocupă rimelul de la Maybelline New York, tot cu 17 premii la activ. Cei de la Maybelline nu au schimbat formula glossy albastru-negru a rimelului de când au descoperit-o prima oară, acum 40 de ani şi cu toate acestea, tuburile de mascara roz-verzui se vând într-un ritm de unul la fiecare 1,7 secunde.
Tot un rimel completează triada celor mai premiate produse de înfrumuseţare, dar de data aceasta este vorba despre Lancôme Définicils High Definition. Acest rimel, premiat de 16 ori de-a lungul timpului, este de 20 de ani printre cele mai bine vândute rimeluri de pe piaţă şi este preferat de make-up artişti, deoarece oferă lungimea şi conturul perfect pentru fiecare geană în parte, păstrând totuşi un look cât se poate de natural.
Cele 14 premii câştigate de loţiunea hidradantă Clinique Dramatically Different, plasează acest brand pe locul al patrulea în topul „Allure”. Cunoscută iniţial sub numele de Yellow Moisturizing Lotion, loţiunea Dramatically Different a făcut parte din programul în 3 paşi pentru îngrijirea pielii scos pe piaţă de către Clinique în 1968. Tenta gălbuie, care face ca loţiunea să fie atât de uşor de recunoscut şi astăzi, nu a fost întâmplătoare. Ea a fost cheia succesului acestui produs. Deşi loţiunea nu conţine antioxidanţi, factori de protecţie SPF sau ingrediente anti-îmbătrânire, ea continuă să se vândă foarte bine, deoarece peste ea se poate aplica orice fond de ten, pudră sau loţiune pentru plajă.
Pe locul cinci se situează serul pentru păr John Frieda Frizz-Ease, cu 12 premii. La începutul anilor ’90, când glam-ul a fost înlocuit de grunge, coafurile stil „blowout” au început să fie la modă, simţindu-se astfel nevoia de a controla părul rebel. Pentru că în acea perioadă existau sute de produse pentru volum, dar niciunul pentru controlarea fenomenului frizz, John Frieda s-a gândit să creeze un ser pe bază de silicon, care să redea fineţe şi strălucire până şi celui mai deteriorat păr. Astfel, odată cu apariţia serului pentru păr John Frieda Frizz-Ease, părul rebel sau electrizat a devenit la fel de “coafabil” ca oricare altul.
Cu 11 premii la activ, Tweezerman Slant Tweezer ocupă locul al şaselea în topul revistei „Allure”. Ideea acestui tip de pensetă nu este originală, ea fiind folosită iniţial de bijutieri în manipularea diamantelor. Prin urmare, fondatorul companiei Tweezerman, Dal LaMagna, s-a gândit că, după mici modificări, aceasta poate folosită şi pentru smulgerea firelor de păr nedorite. Având capetele extrem de subţiri, penseta poate fi manevrată mult mai uşor, iar smulgerea firului de păr se face chiar din rădăcină, evitându-se astfel riscul ruperii acestuia.
Demachiantul pentru piele delicată de la Cetaphil se situează pe locul al şaptelea în top, prin cele 10 distincţii primite. Formula a fost descoperită pentru prima oară în 1947, când un farmacist din San Antonio a combinat săpunul cu o serie de ingrediente inodore. În primă fază, produsul a fost vândut doar în farmaciile selecte, dar odată cu anii ’60, Cetaphil a câştigat mai mulţi fani în rândul dermatologilor şi pediatrilor care au început să recomande demachiantul pacienţilor cu piele sensibilă sau acnee. Cetaphil are mai puţine ingrediente decât demachiantele obişnuite, opt la număr şi conţine alcooli graşi care oferă un strat protector pielii, prevenind în acest fel uscarea.
Clinique este din nou în top, acum pe locul opt, cu 7 Days Scrub Cream Rinse-off Formula. Cu un efect puternic de curăţare, dar delicată cu pielea, această cremă exfoliantă a câştigat premiul „Readers Choice” în fiecare an, începând cu 2004. Acest lucru se datorează faptului că Clinique 7 Days Scrub Cream conţine nişte particule de polietilenă care netezesc pielea fără a o zgâria sau înroşi. În plus, formula are o bază cremoasă ce o face extrem de potrivită pentru sezonul rece, atunci când pielea tinde să fie mai uscată şi mai sensibilă.
Crema antirid cu factor de protecţie 15 de la Neutrogena ocupă locul al nouălea, tot cu 9 premii. Neutrogena a schimbat faţa frumuseţii şi a multor femei în 1991, când a descoperit o cale de a stabiliza retinolul, o formă pură de vitamina A, cunoscută atât pentru volatilitatea ei cât şi pentru efectul de catifelare. Formula a combinat moleculele de retinol cu filtre UV şi o serie de antioxidanţi, pentru a le proteja de soare şi aer şi pentru a le menţine active. Astfel, Neutrogena a ambalat această formulă hidratantă şi a introdus-o pe piaţă. Efectele regeneratoare asupra pielii au fost apoi vizibile cu ochiul liber, după numai o săptămână de folosire, retinolul curăţând porii, dând tonus tenului, reducând acneea şi mai ales ridurile de expresie.
Şi pe locul zece este lacul de unghii OPI „I’m not really a Waitress”, tot cu nouă premii. În 1991, Suzi Weiss-Fischmann, una dintre partenere, şi-a propus să creeze un lac de unghii de culoare roşie, uşor sidefată, care să fie pe gustul tuturor femeilor, iar cu “I’m Not Really a Waitress” şi-a atins scopul. Particulele reflectorizante au atenuat nuanţa de roşu aprins, în aşa fel încât să nu contrasteze radical cu pielea. Bineînţeles, şi denumirea a atras femeile, mai ales când acest lac de unghii a fost inclus în colecţia Hollywood. Astfel, multe reprezentante ale sexului frumos au cumpărat lacul de unghii „I’m not a waitress”, admirând probabil şi conceptul din spatele acestui produs, care face referire la replica dată de majoritatea chelneriţelor din Hollywood, care atunci când sunt întrebate cu ce se ocupă, spun că sunt de fapt actriţe, modele sau cântăreţe în devenire. În 12 ani, s-au vândut peste 7 milioane de sticluţe.
Citiţi şi
“Viața e frumoasă” zic ambasadoarele Lancôme. Ce mai face Isabella Rossellini
Noutăți și exclusivități Notino despre care trebuie să afli
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.