Pentru mulţi dintre noi mersul la muzeu poate fi considerat desuet, mai ales dacă este un muzeu aflat chiar în oraşul în care locuim. Ce-i drept, lucrurile se schimbă atunci când îmbrăcăm „haina” de turişti, vizitând alte oraşe sau ţări. Dar ce aţi spune dacă foarte aproape de mulţi dintre noi (în Otopeni, pe DN1) v-aş invita să descoperiţi un „muzeu” altfel, un fel de paradis al unora dintre dorinţele noastre cele mai puţin mărturisite în materie de automobilistică? Pentru că un astfel de loc chiar există şi reuneşte automobile excepţionale, multe modele unicat, vechi şi foarte vechi, recondiţionate chiar în atelierele muzeului, de parcă ieri au ieşit de pe poarta fabricilor de aiurea, dar şi modele moderne, toate aduse în România la dorinţa expresă a iniţiatorului şi proprietarului acestor minunăţii pe patru roţi, dl. Ion Ţiriac.
Ţiriac Collection reuneşte piese de valoare, recent spaţiul expoziţional fiind extins şi datorită intrării în colecţie a câteva maşini, cum ar fi monopostul LaFerrari şi un Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss Edition.
Este greu să facem chiar şi o simplă enumerare a modelelor pe care „Colecţia” le reuneşte, fiind atât de multe, şi nici să le alegem pe cele mai „frumoase” nu avem cum. Pentru că fiecare ascunde în spate o istorie unică, începută în anul fabricaţiei şi care încă se mai scrie sub ochii noştri (cum este unul dintre modele Rolls-Royce, aparţinând primelor şase generaţii Phantom – şi ele în „Colecţie”- şi care a fost împrumutat inclusiv muzeului BMW de la Munchen pentru că acolo nu există niciuna, modelul fiind extraordinar de rar) sau cum este excentricul Rolls roz, executat aşa la cererea fostului său proprietar, Elton John.
Chiar şi aşa, cu riscul de a nedreptăţi multe dintre exponate, mai jos găsiţi câteva fotografii din „Colecţie”:
Hurtu – cvadriciclu monocilindric, construit în 1899; mai există doar șapte exemplare în întreaga lume
Chrysler 70 Series Voiturette, 1931
Model unicat în lume: Duesenberg Model J Torpedo Berline Convertible, 1930
Mercedes-Benz 540 K Cabrio- let A (83 de unităţi produse), acesta fiind un model din 1937
Citiți și Mercedes-Benz – Cel mai bun sau nimic.
Ford RS 200 şi Lancia Fulvia 1.6HF
Cord 812 Custom Beverly din 1937 (cu certificat A.C.D. Certified Category 1 Original, ceea ce înseamnă că toate componentele sunt originale)
Tractor Porsche Diesel Super S308, 1958
Alfa Romeo 1750 Spider Veloce, 1969
Aston Matin V8 Vantage, 1981
Beardmore MK 3 Hyper (Taxi), 1932
Austin Healey 3000 Mk II (Rally Specification), 1962
Auburn Boattail Speedster (replică, 1970)
Alfa Romeo Montreal Coupe, 1977
(foto: Bogdan Paraschiv)
Citiţi şi
Tristețea de a fi o pițipoancă ratată
Artista Maria Nitulescu – expoziție la Muzeul Pietro Canonica a Villa Borghese
Nu vreau să fiu fericit, sănătos și mediocru
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.