The undoing – Când Nicole Kidman și Hugh Grant se străduiesc să reconcilieze satira și thriller-ul
Cum încearcă americanii să mai uite de criza sanitară care a cuprins întreaga planetă? Simpu: oferindu-le bârfe din viața celor bogați. Renumitul producător de seriale, David E Kelley, a prezentat – în miniseria Big Little Lies – aparențele din spatele unui așa-zis trai fără griji, demonstrând că frumusețea și misterul întunecat se pot armoniza. După succesul acestei comedii negre, David E. Kelley a mizat pe farmecul glossy al actriței Nicole Kidman și-a continuat să aprofundeze viața femeilor bogate și cu o carieră de succes, dintr-o metropolă americană.
Așadar, în New York-ul actual, o regăsim pe delicata Kidman în rolul lui Grace Fraser, o veritabilă «femeie de succes». Noua producție din 2020, The Undoing, are la bază romanul lui Jean Hanff Korelitz (publicat în 2014): You Should Have Known. Acțiunea se concentrează asupra acțiunilor unui grup de mame ale unor elevi dintr-o școală privată (prestigioasa școală Reardon) din New York. Grace (Nicole Kidman) este un fin psiholog, o femeie care are un imens luxos apartament (penthouse artistic), un tată extrem de bogat (Donald Sutherland) și un drăguț fiu, Henry (Noah Jupe), care cântă la vioară. Mai presus decât toate acestea, e faptul că are un soț britanic, Jonathan (Hugh Grant), specializat în oncologie pediatrică, dar acesta nu este decât un fermecător ticălos. Cu astfel de amănunte, devine cvasi-previzibil faptul că va fi nevoie de tratamente și pentru medici sau că vor fi nevoiți să se vindece chiar (și) singuri.
În debutul seriei, Grace contribuie, alături de celelalte mame din școală, la organizarea unei licitații în scopul strângerii de fonduri. Ca un gest de mărinimie, au invitat-o și pe Elena Alves (Matilda de Angelis), mama unui băiat cu origini hispanice, care beneficia de o bursă de merit. Alăturarea acestei tinere femei la grupul bogătașelor stârnește o spirală de îndoieli. Deși e lipsită de accesorii de lux, Elena posedă un magnetism sexual care le dă fiori celorlalte Eve; chiar și în momentul în care acesta își alăptează fetița, toate femeile îi recunosc farmecul aparte. Licitația care va urma acestor pregătiri se va termina dezastruos, fiindcă tocmai senzuala Elena devine subiectul unei cumplite crime. Așadar, ne trezim martorii unei melodrame maritale.
Fragila Grace află, cu stupoare, că soțul ei fusese amantul acelei femei, iar copila cu ochii albaștri era, de fapt, fructul amorului clandestine dintre cei doi. Frumusețea rece a gracilei blonde încearcă să împace – parcă – catastrofala situație din mariajul ei. Spectatorul fusese oarecum avertizat de replicile lui Grace, care devoalau alienarea din acel mediu: „Manhattanul este un loc singuratic”, spune Grace, apoi completează tot ea: „Când te gândești la asta, noi nici nu avem mulți prieteni apropiați.”. Replicile soțului sunt pe măsura umorului britanic: „Doar pentru că urâm pe toată lumea” – răspunde Jonathan. Nimeni altul nu era mai potrivit pentru un astfel de rol decât Hugh Grant, «specializat» în pozițiile de cuceritor cu inimă întuncată și dotat cu replici derutante. Grace și prietenele ei, printre care se află Sylvia Steineitz (Lily Rabe), sunt suficient de inteligente pentru a ști că se află într-o situație-limită, dar persistă în amânarea unor decizii importante. Așadar, va exista un proces la care participă întreaga comunitate implicată. Devenit suspectul principal al unei crime de senzație, Jonathan o pune pe Grace în poziția de a reflecta mai adânc asupra vieții sale. Aparenta sa fericire se baza pe o sumă de iluzii bine întreținute.
Cazul e adesea prezentat în mass-media, acțiunea începe să se precipite, iar replica lui Grace („Uneori, cred că ar trebui să ne mutăm din oraș.”) se justifică pe deplin.
Pentru o mai bună înțelegere a stării de sufocare în care se află biata Grace, regizoarea Susanne Bier și directorul de imagine Anthony Dod Mantle ne oferă priveliști ale lumii de dincolo de bulele rarefiate ale terapeutei Fraser, arătându-ne New York-ul din unghiuri surprinzătoare.
Totuși, pe măsură ce complotul ia amploare, avocații și polițiștii implicați dau senzația de thriller convențional. Dacă Big Little Lies găsise o voce distinctă, de astă-dată, seria actuală cântă, pe alocuri, fals. Așa se face și că apariția lui Édgar Ramírez – în rolul detectivului Joe Mendoza – ar fi trebuit să injecteze adrenalină, rămânem, totuși, doar cu vaga senzație că polițiștii sunt acolo doar pentru «a sparge petrecerea».
Deși serafica Nicole Kidman se străduiește să ne lase impresia că lumea «e un loc în regulă», iar charismaticul Hugh Grant face tot posibilul să credem în destinul lui artistic de fermecător antierou (escroc sentimental cu fason de sociopat), miniseria de la HBO nu este decât o satiră menită să îmbunătățească starea de spirit a unui public epuizat după atâtea stări de carantină.
Pe Mădălina o puteți găsi și aici.
Regia: Susanne Bier
Scenariul: David E. Kelly după romanul You Should Have Known de Jean Hanff Korelitz
Producător: David E. Kelley
Imaginea: Anthony Dod Mantle
Montajul: Ben Lester
Muzica: Evgueni Galperine and Sacha Galperine
Distribuția:
Nicole Kidman – Grace Fraser
Hugh Grant – Jonathan Fraser
Édgar Ramírez – Detectivul Joe Mendoza
Noah Jupe – Henry Fraser
Lily Rabe – Sylvia Steinetz
Matilda De Angelis – Elena Alves
Ismael Cruz Córdova – Fernando Alves
Edan Alexander – Miguel Alves
Annaleigh Ashford – Alexis Young
Durata unui episod: 50–55 min
Data apariției: 25 oct. 2020
Citiţi şi
Elie Saab Towers – primul proiect rezidențial de brand de lux din București
Contractele prenupțiale ale celebrităților
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.