Femeile sunt mai „cu capul pe umeri” decât bărbații atunci când vine vorba de cumpărarea unei mașini noi – asta relevă un studiu al celor de la TrueCar, Inc. (firma de consultanţă auto din State), realizat în 2010 pe un eșantion de 8 milioane de achiziții. Jesse Toprakm, vice-președintele departamentului Industry Trends and Insights, a declarat că „femeile sunt mai cumpătate, achiziționând mașini mici, cu consum redus de carburant, în timp ce bărbații reprezintă opusul, cumpărând fie mașini impunătoare – cum ar fi o camionetă mare – fie mașini scumpe și performante.”
Producătorul MINI a acaparat cele mai multe reprezentante ale sexului frumos, aproape 50% dintre cumpărători fiind femei, pe când bărbații au fost mai interesați de Porsche, BMW M3, sau Audi S5. Privind mărcile exotice – fie că e vorba de Ferrari, Lamborghini, sau Rolls-Royce – procentul de achiziții în rândul femeilor nu a depășit 10 procente.
Un singur lucru nu înțeleg eu aici: care este rolul practic al studiului? Singura concluzie la care am ajuns după ce am citit știrea este că MINI se asortează celor mai multe perechi de pantofi. În rest, cum s-ar zice, „nimic nou sub Soare”. Femeile care vor citi asta vor spune imediat că bărbații sunt principalii vinovați pentru cotele alarmante ale poluării și motivul pentru care omenirea va dispărea, și îi vor trata ca atare: ca pe niște copii răzgâiați care vor jucării mari cu care să dărâme mobilierul din casă.
Cu alte cuvinte, bărbații sunt niște imaturi care aruncă averi întregi pe mașini inutile și lipsite de confort, doar din nevoia de a se reprezenta în public ca fiind adevărați cuceritori. Își etalează virilitatea motorizată pe străzi, se manifestă violent și deranjează prin comportamentul lor ca șoferi, conduc ca niște descreierați, în încercarea de a atinge viteza maximă a Ferrari-urilor diabolic de roșii.
Iar asta este complet adevărat. Singura scuză este că o facem pentru voi. Sunt convins că niciun posesor de supercar nu va avea curajul să spună asta, dar este un adevăr incontestabil. Niciun posesor de Lamborghini nu-ți va spune cât de dificilă este o parcare, cât de scumpă este o întreținere sau cât de incomodă este mașina sa. Dar îți va promite o experiență pe care nu o vei uita vreodată. Și știi ce? Nu ai să poți refuza. Pentru că, în definitiv, unul dintre motivele pentru care el și-a luat mașina asta ești tu. Dacă nu mă crezi, zi-mi ce impact are asupra ta un bărbat într-o mogâldeață de smart decapotabil? Fie el și roșu.
Citiţi şi
Zavaidoc: iubire și muzică în anul 1923. Un roman insolit, semnat de Doina Ruști
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.