Săptămâna trecută a început unul dintre cele mai mediatizate procese ale anului în Franţa. Producătorii implanturilor mamare PIP, realizate din silicon industrial, folosit pentru saltele şi neavând ce să caute în corpul unei femei, trebuie să dea socoteală pentru escrocherie şi înşelătorie în formă agravantă. Au ignorat pericolul cu gândul la profit, fără nicio strângere de inimă că peste 300 de mii de femei au acum în loc de sâni, proteze umplute cu un gel impropriu, ce le-ar putea cauza oricând probleme grave de sănătate.
Tot săptămâna trecută, silicoanele PIP şi-au croit loc nu doar în sala de judecată, ci şi într-o galerie de artă din Marsilia. Camille Lorin, artista care a folosit sute de proteze pe care le-a atârnat de ciorapi fini de plasă, a declarat că a dorit „să mute atenţia de la procedurile legale din tribunal la silicoanele în sine şi la presiunea pe care o simt femeile pentru a fi mai atrăgătoare şi mai sexy în ochii celorlalţi.”
Într-o sală cu aspect industrial, complet goală, silicoanele par nişte globuri luminoase, extrem de fragile, care ameninţă oricând să rupă ciorapul care le susţine în aer. Dar ciorapul reprezintă şi societatea: „ideea e cea a închisorii în care se află femeile care vor să corespundă canoanelor de frumuseţe dictate de societate”, spune Lorin. Aşa arată viziunea pe care o are asupra societăţii în care trăieşte, o societate după care ne modelăm sau, uneori, ne deformăm din dorinţa de mai mult, mai frumos. Aşa s-a întâmplat cu cele peste 5 mii de femei care au suferit rupturi ale protezelor şi inflamaţii, din dorinţa unui bust mai generos sau pentru că n-au vrut decât să-şi remodeleze corpul afectat de o operaţie de mastectomie.
Citiţi şi
Tristețea de a fi o pițipoancă ratată
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.