Context
- majoritatea ședințelor foto pentru campaniile publicitare se fac cu modele întruchipând perfecțiunea. Aceste portretizări ideale nu ating o mare parte dintre destinatarele mesajelor și anume femeile reale. Cele care nu-și permit să arate impecabil și să zâmbească larg în orice moment al vieții lor. Nu le ating în sensul că nu le determină să cumpere, dar le ating altfel și foarte dur. Un studiu efectuat de DOVE pe un eșantion de 9000 de femei arată că în ultimul deceniu procentul celor care şi-au pierdut respectul de sine din cauza reprezentării nerealiste a femeilor în media a crescut de la 14% la 36%. 70% dintre intervievate nu se identifică în imaginile prezentate de publicitari, iar 71% şi-ar dori ca aceştia să depună ceva mai mult efort în găsirea unor potrete relevante ca vârstă, rasă, formă fizică sau mărime.
- fotografiile pe care agențiile de tipul Getty Images le vând publicitarilor și publisher-ilor nu respectă cerințele corectitudinii politice: acceptarea diversității și incluziunea.
“Când e mai multă diversitate în spatele aparatului de fotografiat, e mai multă diversitate și în fața lui.”
De la această realitate, Dove şi Getty au pornit campania numită #ShowUs. Proiectul constă în publicarea a 5.000 de imagini, în care apar 116 femei din 39 de ţări, exact aşa cum sunt ele în viaţa de zi cu zi. Mesajul campaniei este cât se poate de clar: promovarea frumuseţii aşa cum este ea, fără distorsiuni digitale, în ipostaze cât mai relevante pentru cât mai multe grupuri feminine.
Juliet, mamă și supraviețuitoare de cancer, foto: Sophie Mayanne
Personajele prezentate nu sunt doar femei din naştere, ci şi transsexuali. Acestea şi-au ales de unele singure şi descrierile care însoţesc pozele, o altă formă de a evidenţia ieşirea din şabloanele tradiţionale ale pozelor de agenție. Astfel, pe pagina Getty pot fi citite cuvinte-cheie precum “bosslady”, “blackgirlmagic” sau “enlightened”. Oficialii agenției speră ca anul viitor să dubleze colecţia de fotografii de acest tip, mai ales că rezultatele imediate arată faptul că utilizatorii platformei încep să devină tot mai interesaţi de noul segment.
Citiţi şi Ce preferă bărbaţii – frumuseţea naturală sau ajutată?
Samantha, model și antreprenor Inclusive Fashion, foto; Sophie Mayanne
Proiectul #ShowUs nu este un gest simbolic, este o chemare la arme a tuturor celor din industrie de a se ridica și de a lupta pentru incluziune. Dar #ShowUs ar putea deveni o mișcare globală, pentru că Sophie Galvani, vice-președinte Dove, a anunțat că oferă femeilor din întreaga lume ocazia de a participa la schimbare: va fi înființată o nouă pagină web unde oricine poate să urce fotografii despre care cred că reprezintă frumusețea feminină.
Nu va fi deloc ușor să convingi marile branduri să-și schimbe felul în care portretizează femeia și frumusețea, dar mă tem că la fel de greu își vor schimba și femeile părerea despre ele însele… Ce credeți?
Sursa informații, aici.
Citiţi şi
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.