Scurt îndrumar de campanie

11 March 2016

lelia munteanuBanii publici. Pune accentul pe al doilea cuvânt, ca în combinațiile domnia legii, patria mamă, duhul sfânt. Gândește-te la ei ca la propriii tăi bani (o bună parte chiar vor fi). În felul acesta, și tu o să fii surprins cât de sincer ești. Îți ieși din minți numai imaginându-ți că pot fi risipiți sau furați.

Cetățeanul. Greșeala majoră este să-l tratezi ca pe o noțiune abstractă. Construiește-ți-l mental, dă-i un chip. Al fratelui, al mamei, dar recomandabil e să-l folosești pe al tău. Acum conectează-te la detectorul de minciuni și spune rar: „Administrația trebuie pusă în slujba cetățeanului”. Da, pare incredibil: acul a rămas calm, ca floarea de lotus pe lacul japonez.

Investițiile. Asfalt, canal, termoficare, părculețe, prostii. Adică muncă, nervi, DNA. Presupunând că reușești să le și faci, 60% din eșantion o să bifeze în chestionare că ești un tâmpit și restul, că îi duci într-o direcție greșită. Toate acestea sunt semne bune: deja te vezi primar. Nu-ți rămâne decât să planifici la scară mai mare, dincolo de granițele localității, mai precis, spre țări fără acord de extrădare.

Bani publici @Belle Menor – Public Money

Atenţie! Nu toți candidații pornesc de pe poziții egale.

Candidatul în defensivă. Este cel pus de partid să-și apere funcția, după multipli de patru ani în care n-a făcut nimic sau, cazul grav, a făcut. În prima situație, cuvântul-cheie va fi „împreună”. Localitățile au tendința naturală să-și găurească țevile, să se scufunde în beznă, să se nenorocească. Împreună, însă, vom trece peste orice obstacol, inclusiv vulcanul noroios din centrul comunei. În a doua situație, mai ales când se candidează din arest la domiciliu, se schimbă doar cuvântul-cheie. Va fi „încredere”.

Candidatul în ofensivă. Se află în vârful lanțului trofic, după ce și-a mâncat adversarii direcți din interiorul partidului. Acum poate conta pe ajutorul lor!

Candidatul independent. Apolitic şi cu ieşire la facebook, e un must have al sezonului politic, cu condiţia să nu se dea tehnocrat.

Strategia. Cele pe termen mediu nu se aplică niciodată, deci trebuie să prezinţi una pe termen lung, care e mai sigură și dă o notă optimistă, sugerând că electoratul din vară va fi într-o lume ideală în 2100 (ceea ce e și adevărat).

Finanțarea. În campanie nu există criză. Candidații dispun de livezi cu pomi baniferi, singura problemă fiind că supraproducția le anulează orice valoare. Contestați capacitatea celorlalți de a-i cheltui în folosul localității.

Pomana. Cuvintele găleată, zahăr, șapcă, pix, calendar, mici sunt interzise. Calendarele trebuie să fie pe anul acesta.

Promisiunile. Orice gogomănie poate fi mâine realitate științifică. Adversarul tău promite tramvaie cu antimaterie? Fă trasee de autobuz prin hiperspațiu!



Citiţi şi

Unde ne sunt oamenii sănătoși la cap și la inimă?

România eternă și deloc fascinantă. Cum se încheie războiul proștilor cu lumea

Atenție la clișeele „corecte politic” care manipulează votul!

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro