Scrisoare către o clientă

31 March 2016

Mihai MaximStimată doamnă X,

O să încerc să răspund punctual solicitărilor dv. cu seriozitatea pe care o poate avea doar un om cu un dezvoltat simț al umorului, dispus să vă ajute, nicidecum să vă încurce mai tare.

Înainte de toate, doresc să vă spun că am fost onorat de solicitarea dv. care este denumită „solicitare parteneriat”. Nu cerere de ofertă, ci de parteneriat. Pornind de la acestă premisă, v-am invitat la mine în prăvălie și v-am rugat să vă așezați, să vă desfătați cu ceaiuri aromate și dulcețuri. Iar când dv. mi-ați cerut să vă arăt un flanel, eu v-am prezentat mătăsuri fine și brocarturi atent lucrate cu îndelung meșteșug. V-am rugat să le atingeți pentru a putea observa finețea și bunul gust. Nu face nimic, dacă nu veți cumpăra de la mine. Plăcerea a fost a mea, a negustorului de mărfuri rafinate și rare. Tot ce vă cer este să lăsați flanelul în pace și să priviți spre bogăția de culori și la măiestria croielii. Nu v-ar șade bine în flanel, credeți-mă! Nu e pentru dv.

Ca să nu o lungesc, vă rog să nu mai spuneți niciodată, nimănui „vreau să dezvolt o fabrică de cosmetice în România… cu piaţa de desfacere tot în România, cel puţin pentru primii 2 ani.”

femeie

Uitați-vă bine în jurul dv. Cu cine veți concura? Cărui public vă veți adresa? Piața e plină de produse de calitate și lumea e obișnuită cu lucruri fine. Dacă veți lăsa garda jos, fie și pentru o clipă, aceea va fi ultima dv. greșeală.

Nu, doamnă, lumea vrea produse de calitate înaltă, excelent prezentate de vânzătorul mut (ambalajul) și cu o promovare pe măsură. Dacă veți avea așteptări mici, rezultatele muncii dv. vor fi și mai mici.

Calitatea înseamnă produs excelent, prezentat excelentissim, promovat la superlativ și la prețul accesibil pieței. Cum faceți asta? Simplu. Cu multă dragoste pentru produsele și oamenii pentru care sunt concepute, cu mare atenție la fiecare detaliu, cu o înfățișare în lume curată, elegantă, discretă, dar și epatantă,  în funcție de fiecare varietate și stil în parte. Nu veți produce produse plate, accesibile tuturor. Acest „tuturor” omoară piața. Piața e plină de no-name-uri, de produse nediferențiate, care se aseamănă prin somnul veșnic de pe raft și se concurează la prețuri mici. Pentru că suntem în România. Fals, stimată doamnă! Și total neproductiv. Ar fi lozul necâștigător de azi, de mâine și de totdeauna.

Produsele dv. trebuie să se adreseza româncelor, adică celor mai frumoase exemplare din galaxie, ființe fragile, sofisticate, cu personalitate, cu umor și delicatețe… și lista poate continua la nesfârșit. Iar dv. trebuie să ajungeți la sufletul fiecărei românce și să o cuceriți, să o extaziați, să o seduceți. Flirtați cu româncele și lumea va fi a dv. Invers, vom găsi produsele dv., altfel bune, zăcând pe un raft prăfuit din Obor. Seducându-le, veți ajunge în paginile revistelor glossy de mare tiraj de la noi și de aiurea. Flirtând cu româncele veți reuși să spargeți carapacea de argint  încrustată cu sidef a sufletelor lor și vă vor iubi cu adevărat. Și nu uitați, vorba marelui Nae Caranfil în intepretarea memorabilă a maestrului Gheorghe Dinică: „mâna-ntinsă care nu spune o poveste nu primește pomană”… În cazul dv. este la fel, povestea va vinde marfa!

Și acum, aspectele tehnice:

Eu vă aduc nu o mână de fiare înfățișând o mașinărie, ci o fabrică de produs bani. Așa că nu îmi cereți acum referințe și despre beduinii care au transportat marfa, cu ISO-ul lor cu tot. Desigur că au ISO, desigur că îndeplinesc toate normele de siguranță în exploatare. Mă reprezintă pe mine, un om al vorbelor, iar cuvântul meu este cea mai de preț avere. Sunt fabricanți români, cu mare experiență, acceptați și lăudați de către toți marii jucători de pe piața pharma și cea a cosmeticelor. Și eu le vând produsele, ca un negustor de fiare sălbatice rare și de brocarturi alese. Pentru că eu le însuflețesc și le fac să devină din niște mașinării oarecare, echipamente de producție performantă, care produc calitate și deci, bani! Bani mulți, adevărați, munciți, onești, deci. Nu vă sfiiți să cheltuiți fonduri pentru echipamentele înalt productive, ci puneți-vă stavilă pentru clădiri, birouri și alte acareturi neproductive. Din acelea care mănâncă resursele.

Eu cumpăr echipamentele hard, de la cei mai buni fabricanți și le dau viață și inteligență. Prin programul de proiectare la cheie a unei fabrici, secții etc. Și nu vă fie frică de SCADA. Întrebați-mă, mai bine, câte fabrici nu au SCADA? Extrem de puține. Atât de puține, că nici măcar nu contează. Cât costă? Aceasta-i întrebarea! Costă cât toate orele și zilele de non-producție, cât toate șarjele ne-conforme, cât toate loturile greșite sau de proastă calitate care trebuie retrase de pe piață. Costă cât neatenția, oboseala, eroarea umană sau lipsa de chef, cât toate grevele la un loc. Costă puțin, dacă stați să vă gândiți că veți avea loturi/șarje asemnănătoare și azi, și mâine, și peste un deceniu, perfect comparabile. Că nimeni nu va putea greși o rețetă, o formulă, un acel ceva ce vă diferențiază de marea masă de producători. SCADA va fi imaginea dvs. fidelă în fiecare cutie de produs. Frumoasă, inteligentă, intuitivă, exactă și corectă. Cât veți investi? Mult mai puțin decât pe un autoturism de lux și într-un mod mult mai inteligent și mai intuitiv vă veți putea exprima decât din fuga acelui autoturism. Care și el este condus de un sistem SCADA. Pentru siguranța dv.

Doamnă X, eu vă propun pentru început să punem pe hârtie rețetele (component A, B, C etc). Fiecare component va veni în sistemul de fabricație într-o anumită succesiune, cu propriile caracteristici,  în funcție de rețetă. Pe care, după ce o vom defini exact, va deveni rețeta 1, 2, 3 etc. Și operatorul va apăsa, ca la mașina de spălat automată (condusă tot de SCADA), pe rețeta nr. N + 1, unde N = 0…999, iar mașinăria funcțională a fabricii dv. va ști să introducă pe rând, după succesiunea aleasă și condiționările impuse prin program, fiecare component al rețetei. La fel, de fiecare dată, după un algoritm bine pus la punct, fără posibilitate de greșeală nici dacă am dori. Pentru că, de fiecare dată, vom studia cazul cel mai rău, conform GMP. Să lăsăm experimentele doar pentru cei de la laboratorul de cercetare-dezvoltare. Cu programele lor strict secrete. Pe care vi le vor spune numai dv., iar mie îmi veți relata despre produsul A1, A2 șamd.

Eu așa știu să lucrez în folosul clienților mei. Nici unul dintre ei nu mă iubește pentru asta, dar mă cheamă de fiecare dată când simt nevoia să dezvolte sau să modernizeze ceva. Ceva ce economia românească exportă cu succes.

Cam asta este…

Cu stimă,

Mihai Maxim



Citiţi şi

Învățătorii, timpul, barbaria și lucrurile de neacceptat

De ce să alegi o haină de blană chinchila: Eleganță și confort într-o singură piesă

Obsesia perfecțiunii – The American (Joika)

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

  1. Mihai Maxim / 31 March 2016 14:33

    Doamnă, lungimea nu contează! Sau da?

    Reply
    • Cerasela / 31 March 2016 18:12

      STIMATE DOMNULE MIHAI, LUNGIMEA UNUI CREION, DE EX., NU CONTEAZA, DAR LUNGIMEA UNUI DISCURS DA. POLILOGHIA DVS. DENOTA URMATOARELE:1. VI-A LIPSIT CURAJUL SA-I SPUNETI IN FATA D-NEI RESPECTIVE IDEILE DVS. 2. VA LIPSESTE SPONTANEITATEA SI ACUM REGRETATI, DE ACEEA TOT ACEST DISCURS. 3.ATI FI VRUT SA ATINGETI SI SA SIMTITI PROBABIL MATASEA SI FINETEA D-NEI RESPECTIVE, DAR V-ATI DAT SEAMA DE FAPTUL CA ,, FLANELUL” DVS. NU I S-AR POTRIVI SI CA NU ORICE LUCRU RAR POATE FI ACHIZITIONAT IN CIUDA FAPTULUI CA VA CONSIDERATI UN AS IN DOMENIUL DVS. P.S. ASA CA UN SFAT , CHIAR DACA STIU CA UN OM DE CALIBRUL DVS. NU ACCEPTA ASA CEVA DIN PARTEA NIMANUI ,DAR BAZANDU-MA STRICT PE SIMTUL UMORULUI DVS EXTREM DE DEZVOLTAT ,PE VIITOR FITI MAI CINSTIT SI VETI AVEA MAI MULTI SORTI DE IZBANDA IN EXPRIMAREA UNEI IDEI. CU STIMA, O ALTA D-NA CAREIA CU SIGURANTA NU I-AR STA BINE IN FLANEL.:))

      Reply
  2. Lilia / 31 March 2016 13:24

    “ca sa n-o mai lungesc”….. dar ai lungit-o raaaaau de tot!

    Reply

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro