Folosim „mașină” ca adjectiv pentru a arăta mașinile de la Salonul Auto de la Geneva la care ne-a rămas gândul. Am făcut lista celor mai “mașini” prezentate în această săptămână în Elveția.
Cea mai frumoasă – Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale este copilul care a luat tot ce era mai bun și mai frumos de la părinți. Cu nume inspirat de Pasul Tonale din Alpii Italieni, este primul plug-in hybrid, primul SUV compact al familiei Alfa și frate mai mic al lui Stelvio.
Farmecul străbunicului Duetto, un pic de fler de la bunicul Disco Volante Spider, trăsăturile fine ale unchiului 33 Stradale și SUV-ul a fost gata. Un motor convențional și un motor electric îl pun în mișcare pe Tonale, care vine echipat cu un mod E-mozione, programat pentru distracție la volan.
Cea mai scumpă – Bugatti “La Voiture Noire”
Este cea mai scumpă mașină nouă vândută vreodată. Este unicat și a fost achiziționată de un cumpărător misterios cu 16,7 milioane de euro. Se pare însă, că noul posesor este fostul șef de la Volkswagen, Ferdinand Piech, nepot al fondatorului Porsche.
Cel mai rapid SUV din lume este Bentley Bentayga Speed
Ultra-exclusivista La Voiture Noire, construită aproape în totalitate din fibră de carbon, este pusă în mișcare de un motor W16 de 8.0 litri, identic cu cel al lui Chiron, care dezvoltă 1.500 de cai putere și care îl face să gonească de la 0 la 100 km/h în doar 2,4 secunde.
Cea mai sexy – Mazda CX-30
Mazda CX-30 este declarația oficială prin care niponii își anunță intrarea în segmentul SUV-urilor coupe. Și nu o fac oricum, ci trântind ușa de perete, pentru că mașina asta nu are de gând să stea discretă într-un colt privindu-i pe alții cum defilează. Este modelul care umple golul dintre CX-3 și CX-5.
Cu linii fluide tipice designului Kodo și natura robustă a unui SUV, CX-30 urcă pe podiumul de defilare pentru a propune imaginea sexy și atitudinea sigură pe sine a mașinilor constructorului nipon. Sexy-SUV-ul de la Mazda va primi tehnologia Skyactiv de ultimă generație și motorul Skyactiv-X, care își face debutul sub capota noii Mazda3.
Cea mai ne-mașină – Citroen Ami One
Este asimetric, este colorat și este atât de… ne-mașină! Citroen îl definește pe Ami One ca fiind un cvadriciclu, rival pentru Twizy de la Renault. Ami (“prieten”, în limba franceză) poate atinge o viteză maximă de 45 km/h și are o autonomie de 100 de kilometri.
“Prietenul” nonconformist poate fi folosit în regim de car-sharing de la 5 minute la mai multe zile și în regim de închiriere pe termen lung între 5 luni și 5 ani. Doar 2 metri și jumătate în lungime, 1 metru și jumătate în lățime și tot atât în înălțime măsoară Ami One.
Premiul “Mr. Personality” – Honda E
Este prima electrică de la Honda și debordează de personalitate. Vine cu formele ei retro ca să râdă de cei care desenează mașini din viitor. Honda E integrează însă, tehnologia de mâine. Poartă camere video în loc de oglinzi retrovizoare laterale, iar imaginile captate sunt redate pe ecrane amplasate la cele două capete ale bordului.
Primește mânere escamotabile, care se ascund în portiere, și port de încărcare la vedere, acoperit doar de un capac de sticlă. De 30 de minute are nevoie EV-ul nipon pentru a-și încărca bateria până la 80% din capacitate.
Pe Elena o găsiți la MissAuto
Și tu poți scrie pe Catchy!
Trimite-ne un text încă nepublicat, cu diacritice, pe office@catchy.ro.
Citiţi şi
Eu și Honey (mașina mea, nu iubitul meu)
Poveste de Anul Nou cu baroni și baronese
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.