Am intrat în acea perioadă din an când audienţele televiziunilor scad, independent de grila de programe şi de vremea de afară. Când în oraş se circulă infernal, la aproape orice oră. Când forfoteala din mall-uri atinge cote greu de suportat chiar şi pentru shopaholicii irecuperabili. Da, vine Crăciunul!
Din toate părţile suntem bombardaţi cu imagini idilice: brazi ninşi, bunici zâmbitori, copilaşi bucălaţi visând Moşi cu barba albă. Colinde, sănii, zurgălăi, biserici maramureşene, cozonaci aburind în cuptoare. Pace şi tihnă! Nimic mai departe de realitatea pe care o are de înfruntat contemporanul urban. Pentru el urmează, de fapt, zile pline de adrenalină şi de frustrări.
Am intrat în perioada lui “trebuie”. În primul rând, trebuie să cumperi. Mult, compulsiv. Brad, beteală, beculeţe, globuleţe, provizii de parcă te pregăteşti să supravieţuieşti unui holocaust nuclear. Apoi, cadouri. Pentru cei dragi, pentru cunoştinţe, pentru “obligaţii”.
Trebuie să faci sarmale. Şi curăţenie generală. Trebuie să programezi interminabile mese cu familia extinsă, dar şi plictisitoare petreceri corporatiste. Nu contează daca ai chef sau nu, ambele experienţe ţin de probele impuse ale Crăciunului modern. Îţi trebuie, deci, măcar o rochie nouă şi o vizită la coafor. Şi, ce-i mai greu, trebuie să ai aerul că te distrezi teribil golindu-ţi cardul şi făcând tumbe prin cercurile incadescente ale pregătirilor festive. Când, însă, să te mai bucuri de Sărbătoare, cu atâtea nimicuri de făcut? Nu mi se pare de mirare că, statistic vorbind, aceasta este perioada de vârf a sinuciderilor. Nu oricine poate rezista la asemenea stres.
Citiţi şi
Femeia modernă și magia Sărbătorilor: echilibru între tradiții și grija de sine
Vin Sărbătorile, vin! Dar dacă ai cardul de tichete cadou Edenred, nu te doare capul
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.