Îți place să conduci, nu-i așa? Te înțeleg perfect, pentru că și eu fac asta în fiecare zi și simt că nu mă voi satura niciodată. Însă, deși îmi trec prin mână o mare varietate de mașini – mici, mari, puternice, economice, sportive sau confortabile – dacă ar fi să aleg o mașină cu care să-mi mișc fundul în fiecare zi, aș vrea ceva de mici dimensiuni, care să se conducă ușor. Neapărat cu transmisie automată. De exemplu, un Renault Clio ar intra pe lista scurtă. Unul aproape identic cu acesta din imagini. Și da, am și argumente.
Dacă ai avut ocazia să conduci mai multe mașini, ai observat că acestea pot fi împărțite în trei* mari categorii după felul în care se conduc. Sunt mașini care necesită un efort și o concentrare ceva mai mari, însă te fac să te simți bine în timpul procesului. Și e mișto să conduci așa ceva din când în când, numai că inevitabil ai să obosești dacă faci asta zilnic. Uneori pur și simplu nu ai chef de nimic, vrei doar să conduci din punctul A în B și să-ți poți lăsa mintea să zboare într-ale ei, în timp ce șofezi din reflex.
De-asta îmi place mie acest Renault Clio: pentru că este foarte ușor de condus. Subliniez încă o dată: FOARTE ușor! Direcția este moale, poziția la volan oferă o vizibilitate bună, toate butoanele și comenzile sunt exact acolo unde te-ai aștepta, iar sistemul multimedia devine familiar cu tine din primii kilometri parcurși. În plus are și o cutie de viteze automată. Chiar foarte modernă, cu șase trepte, care lucrează lin, deseori imperceptibil. Nu ai decât să muți selectorul în poziția “D” și apoi totul merge de la sine. Iar pentru că sub capotă trăiește un motor diesel, care dezvoltă puterea fără să necesite turat prea mult, aceeași cutie de viteze este responsabilă de nivelul redus de zgomot în interior. Urcă imediat cum găsește loc de încă o treaptă, avantajând și obținerea unui consum cât mai mic.
Am spus că principalul motiv pentru care aș opta pentru un Clio este modul în care se conduce? Am mințit. Apreciez și asta, însă mult mai important pentru mine este consumul redus de combustibil, pentru că prefer să-mi mănânc eu (la propriu) banii, decât să mi-i ardă mașina. Așa că, văzând valorile afișate de computerul de bord, mi-am dat seama încă din primii kilometri că eu și Clio putem fi prieteni. În condiții de trafic urban aglomerat, acest mic Renault trece rareori de 6 l/100 km, iar pe un drum precum DN1, de exemplu, coboară chiar și sub 4 l/100 km. Valori sincere, accesibile oricărui șofer care nu apasă pedalele după stilul „On/Off”.
Bineînțeles, după cum nimeni nu-i perfect, nici acest Renault nu este lipsit de cusur. De exemplu, suprafețele din plastic lucios de pe bord și volan sunt plăcute ochiului, dar greu de păstrat curate. În plus, ca pe orice suprafață glossy, zgârieturile vor apărea în timp. Apoi intră în discuție linia de echipare GT Line, care-l face pe acest Clio în nuanţa exterioară Bleu de France să arate atât de bine. Evident, problema nu e că arată bine, ci că te face să bifezi și jantele de 17 inchi. Sunt frumoase, fac mașina să pară mai atletică, însă sunt vulnerabile la lovituri și fac suspensia mai tare. Prea tare, uneori. Depinde acum ce vrei: să arăți foarte bine sau să-ți faci viața cât mai ușoară. Iar dacă ultimul este obiectivul tău, mergi cu încredere pe un Renault Clio 1.5 dCi EDC, dar cu niște jante mai mici. Relația va merge de la sine, crede-mă!
*Mai există și o a treia categorie, cea a mașinilor care se conduc greoi, dar nu oferă nicio plăcere din asta. Doar că despre acestea nu voi scrie pe catchy.ro
Ce te-ar putea interesa:
Motor: 4L, diesel, 1,5 litri, 90 CP, 220 Nm;
Cutie de viteze automată cu șase trepte, tracțiune față;
Performanțe: 0-100 km/h în 12,9 s, viteză maximă 176 km/h;
Consum mediu declarat de producător: 3,8 l/100 km;
Masă proprie: 1227kg;
Dimensiuni (L/l/h): 4062/1732/1448 mm;
Portbagaj: 300 de litri;
Preț: de la 12.575 de euro, TVA inclus.
Catchy factor: 4/5
Foto: Sorina Dumitrescu
Citiţi şi
Salonul Auto de la Frankfurt – Festin sau declin?
Noul Renault Captur – Ce se întâmplă cu cel mai bine vândut SUV mic?
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.