Nu mai miră pe nimeni că efectele oricărui produs sunt absolut spectaculoase în reclame, iar în realitate… ei, bine, aflăm pe propria piele că situaţia este oarecum diferită… Dar deja am cumpărat produsul, iar asta înseamnă că „reclama şi-a făcut treaba”.
Din când în când, se autosesizează totuşi câte o instituţie abilitată să vegheze ca minciunile producătorilor să nu fie chiar gogonate, mai ales în UK. Aşa s-a întâmplat recent cu reclama companiei Rimmel London, reclamă în care Cara Delevingne folosea Scandaleyes Reloaded Mascara pentru a obţine nişte gene absolut fabuloase.
The Advertising Standards Authority (ASA) a interzis însă difuzarea acesteia, motivând că nu menţiona că s-au folosit şi gene false şi că anumite retuşuri au fost făcute în post-producţie pentru un rezultat uimitor al produsului folosit. Compania mamă (Coty UK) s-a apărat spunând că acestea nu sunt decât proceduri standard (!!). Totuşi ASA a considerat că tocmai aceste intervenţii trecute sub tăcere sunt, de fapt, cele care oferă un rezultat spectaculos şi nu aplicarea produsului căruia i se face reclamă.
Deşi în UK se iau măsuri reale împotriva advertisingului mincinos, companiile (mai ales cele din zona de beauty) găsesc mereu noi modalităţi de a continua să-şi prezinte produsele într-o lumină exagerată.
Citiţi şi
Universul care acceptă alteritatea – Valérian et la Cité des mille planets
LA PERLA – Fiecare decolteu înseamnă libertate. Fiecare fustă mini e un “f*ck-you!”
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.