Vă mai amintiţi de celebrul scandal ministerial de corupţie în care obiectul mitei a fost un coş cu palincă şi caltaboşi? La vremea respectivă mi-a fost greu să pricep de ce ditamai ministrul acceptă ca şi gheşeft un coş cu merinde, ca în timpurile Coanei Chiriţa, când favorurile se cumpărau cu căpăţâni de zahăr.
Apoi am constatat că au început să fie din nou la modă produsele tradiţionale româneşti, descoperite, evident, de străini, că noi le uitasem atraşi de gustul chimicalelor din supermarketuri. Coşurile cu bucate alese au fost tot mai apreciate la târgurile internaţionale de profil, ba s-au transformat chiar şi în cadouri preţioase oferite în momente în care vrem să impresionăm lumea. Plăcintele „poale-n brâu”, brânza asortată cu tot felul de ierburi, cărnurile pregătite în fel şi chip şi păstrăvii legaţi în cobze au început să-şi facă tot mai mult loc pe masa vegheată atent de sticla cu vinişorul de viaţă lungă.
Respectând regula că la români minunile au viaţă scurtă, bunătăţile tradiţionale vor ajunge cu siguranţă piese de muzeu sau fotografii în albumele despre bucătăria mioritică. Vinovaţi sunt fabricanţii, care se lăcomesc la câştiguri şi nu pun deloc preţ pe marketing şi promovare. Or fi buni cârnaţii cu busuioc, muşchiuleţii împletiţi în fel şi chip şi brânza între ale cărei felii se iţesc timid firele de chimion, dar ce folos că puţini le cunosc şi mult prea puţini le gustă?
Orice s-ar spune, produsele tradiţionale nu sunt uşor de făcut, necesită o atenţie specială şi ingrediente de ce mai bună calitate, dar degeaba le fabricăm atent dacă nu ştim să le băgăm sub nasul clientului. „Poalele-n brâu” sunt ca fata bună de măritat – degeaba o ai dacă o ţii în casă. Şi uite aşa îmbujoratele plăcinte, prost marketate şi nebrandate, vor lăsa loc arogantului ştrudel nemţesc, care ştie una şi bună – PR-ul bate pofta!
Citiţi şi
Servicii SEO: importanța promovării online pentru afaceri
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.