Peugeot – o istorie a eleganţei auto, pornită de la râşniţe şi biciclete

30 October 2019

Le vedem mereu pe străzi, iar fiecare nou model apărut ne face să întoarcem capetele. Maşinile Peugeot, căci despre ele este vorba, au o istorie lungă şi foarte interesantă, care merită din când reamintită.

– Compania a fost înfiinţată în jurul anului 1810, iar la început producea râşniţe şi biciclete.

– În 1882, Armand Peugeot a creat Le Grand Bi, o bicicletă iconică pentru acele vremuri, însă care avea să fie înlocuită de modelele mai sigure, asemănătoare celor pe care le ştim astăzi.

– Gottlieb Daimler a fost cel care l-a convins pe Peugeot să intre în industria auto, în 1889. Compania franceză a produs în acel an patru maşini pe aburi.

– În 1890, Peugeot a trecut la producerea de maşini alimentate cu petrol, construite de Panhard sub licenţă Daimler. Au fost construite 29 de automobile până în 1892, iar numărul lor a crescut la 300 până în 1899.

– Peugeot a fost prima companie auto care a folosit anvelopele din cauciuc pe o maşină alimentată cu petrol.

– Compania franceză a fost pionieră şi în materie de curse de maşini. Albert Lemaitre a câştigat cursa Paris-Rouen într-un Peugeot de 3 cai putere. De asemenea, trei maşini Peugeot au luat startul la cursa Paris-Bordeaux-Paris, care a consemnat printre altele şi debutul cauciurilor pneumatice Michelin în competiţii.

– Primele maşini Peugeot, independente de licenţa Daimler, au fost construite în 1896. În acelaşi an, Armand Peugeot a înfiinţat propria companie, Societe Anonyme des Automobiles Peugeot, cu o fabric în Audincourt. În 1896 au fost vândute 1200 de maşini în toată Franţa, iar 300 dintre acestea fuseseră produse de Peugeot.

– În 1901, Peugeot a lansat “Bebe”, o maşină cu un cilindru şi 5 cai putere, dar care a poziţionat brandul ca lider de stil şi care a lepădat haina conservatoare de până atunci a mărcii franceze.

– Peugeot 201 a fost lansat în 1929 şi era una dintre cele mai ieftine maşini de pe piaţa franceză la acea vreme. Modelul este considerat primul produs de masă al companiei şi a fost construit până spre finalul anilor 30, în diferite variante îmbunătăţite. Despre 201C se crede că a fost primul automobil cu suspensie faţă independentă.

– În 1946, la un an după încheierea celui de-al Doilea Război Mondial, Peugeot a reînceput producţia civilă cu modelul 202. În 1947 a apărut modelul 203, ce avea direcţie cu cremalieră şi pinion şi frâne hidraulice. Acesta a înregistrat vânzări record şi a rămas în producţie până în anii 60.

– Modelul 403 a apărut în 1955 şi a devenit celebru în special datorită seriei TV Columbo. Cu un motor de 1,5 litri, acesta a fost produs într-un milion de exemplare, până în 1962.

– În 1974, Peugeot a cumpărat 30% din Citroen, companie aflată în dificultăţi financiare, iar până în 1975 achiziţia a fost completă. Tot în acea perioadă, Peugeot controla şi Maserati, dar a renunţat la acţiuni în 1975.

– Modelul super Mini 205 a fost lansat în 1983 şi a fost un supermini cu succes enorm la public, fiind cel mai bine vândută maşină din Franţa şi din multe alte ţări europene. Producţia a încetat în 1991, după apariţia lui 206, alt model care a făcut istorie pentru brand.

– În 2019, Peugeot a intrat pe piaţa autovehiculelor electrice cu modelul e-208, disponibil de asemenea şi în variantele pe combustibil tradiţional.

Mai multe informații găsiți pe blogul autovit.ro.



Citiţi şi

Trois Couleurs: Bleu. Culoarea libertății?

Le temps d’aimer – Fețele iubirii

Da, aceasta este Franța!

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro