Le vedem mereu pe străzi, iar fiecare nou model apărut ne face să întoarcem capetele. Maşinile Peugeot, căci despre ele este vorba, au o istorie lungă şi foarte interesantă, care merită din când reamintită.
– Compania a fost înfiinţată în jurul anului 1810, iar la început producea râşniţe şi biciclete.
– În 1882, Armand Peugeot a creat Le Grand Bi, o bicicletă iconică pentru acele vremuri, însă care avea să fie înlocuită de modelele mai sigure, asemănătoare celor pe care le ştim astăzi.
– Gottlieb Daimler a fost cel care l-a convins pe Peugeot să intre în industria auto, în 1889. Compania franceză a produs în acel an patru maşini pe aburi.
– În 1890, Peugeot a trecut la producerea de maşini alimentate cu petrol, construite de Panhard sub licenţă Daimler. Au fost construite 29 de automobile până în 1892, iar numărul lor a crescut la 300 până în 1899.
– Peugeot a fost prima companie auto care a folosit anvelopele din cauciuc pe o maşină alimentată cu petrol.
– Compania franceză a fost pionieră şi în materie de curse de maşini. Albert Lemaitre a câştigat cursa Paris-Rouen într-un Peugeot de 3 cai putere. De asemenea, trei maşini Peugeot au luat startul la cursa Paris-Bordeaux-Paris, care a consemnat printre altele şi debutul cauciurilor pneumatice Michelin în competiţii.
– Primele maşini Peugeot, independente de licenţa Daimler, au fost construite în 1896. În acelaşi an, Armand Peugeot a înfiinţat propria companie, Societe Anonyme des Automobiles Peugeot, cu o fabric în Audincourt. În 1896 au fost vândute 1200 de maşini în toată Franţa, iar 300 dintre acestea fuseseră produse de Peugeot.
– În 1901, Peugeot a lansat “Bebe”, o maşină cu un cilindru şi 5 cai putere, dar care a poziţionat brandul ca lider de stil şi care a lepădat haina conservatoare de până atunci a mărcii franceze.
– Peugeot 201 a fost lansat în 1929 şi era una dintre cele mai ieftine maşini de pe piaţa franceză la acea vreme. Modelul este considerat primul produs de masă al companiei şi a fost construit până spre finalul anilor 30, în diferite variante îmbunătăţite. Despre 201C se crede că a fost primul automobil cu suspensie faţă independentă.
– În 1946, la un an după încheierea celui de-al Doilea Război Mondial, Peugeot a reînceput producţia civilă cu modelul 202. În 1947 a apărut modelul 203, ce avea direcţie cu cremalieră şi pinion şi frâne hidraulice. Acesta a înregistrat vânzări record şi a rămas în producţie până în anii 60.
– Modelul 403 a apărut în 1955 şi a devenit celebru în special datorită seriei TV Columbo. Cu un motor de 1,5 litri, acesta a fost produs într-un milion de exemplare, până în 1962.
– În 1974, Peugeot a cumpărat 30% din Citroen, companie aflată în dificultăţi financiare, iar până în 1975 achiziţia a fost completă. Tot în acea perioadă, Peugeot controla şi Maserati, dar a renunţat la acţiuni în 1975.
– Modelul super Mini 205 a fost lansat în 1983 şi a fost un supermini cu succes enorm la public, fiind cel mai bine vândută maşină din Franţa şi din multe alte ţări europene. Producţia a încetat în 1991, după apariţia lui 206, alt model care a făcut istorie pentru brand.
– În 2019, Peugeot a intrat pe piaţa autovehiculelor electrice cu modelul e-208, disponibil de asemenea şi în variantele pe combustibil tradiţional.
Mai multe informații găsiți pe blogul autovit.ro.
Citiţi şi
Trois Couleurs: Bleu. Culoarea libertății?
Le temps d’aimer – Fețele iubirii
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.