Pe 6 decembrie, în avionul papal cu care revenea din Cipru și Grecia, Papa Francisc a fost întrebat de jurnaliști despre demisia arhiepiscopului Parisului Michel Aupetit, 70 de ani, în urma scandalului provocat de o dezvăluire în publicația Le Point despre de o presupusă “relație ambiguă” consensuală cu o femeie în 2012. Pe care el o neagă. Papa i-a acceptat demisia în urmă cu o săptămână. Nu pentru că păcătuise, ci pentru că bârfele despre el l-au adus într-o poziție în care nu mai putea guverna dioceza. Îl consideră victima unei injustiții. “Toți suntem păcătoși, și eu. El a fost condamnat, dar de către cine? De opinia publică, de bârfe…? I-am acceptat demisia nu pe altarul adevărului, ci pe cel al ipocriziei.”
Răspunsul papei Francisc, preluat frenetic cu titluri bombastice, poate părea derutant pentru credincioși. „O încălcare a poruncii a șasea, dar nu totală, ci de mici mângâieri și masaje pe care le oferea secretarei. Aceasta este acuzația. Acesta este un păcat, dar nu este unul dintre cele mai grave păcate, pentru că păcatele cărnii nu sunt cele mai grave. Cele mai grave sunt mândria, ura”.
Papa Francisc a mai spus că nu avea toate detaliile cazului, dar urma să le primească curând de la cardinalii francezi ce vor vizita Vaticanul. De ce? Pentru a discuta raportul recent despre abuzurile sexuale comise de clericul francez. În octombrie, Biserica Catolică din Franța a publicat un raport devastator al unei comisii independente care prezenta cronologic abuzurile sexuale asupra copiilor de către preoți în biserică de-a lungul deceniilor. Din 1950, raportul a estimat că clerul a abuzat peste 200.000 de copii în Franța. Prin comparație, acuzațiile aduse fostului arhiepiscop de Paris vor părea exact ce-a spus Papa.
***
Dacă știți franceză, puteți citi aici declarația arhiepiscopului din 2 decembrie intitulată “Domnul a dat, Domnul a luat. Binecuvântat fie numele Domnului!”. Comentariile sunt interesante. Credincioșii, este limpede, l-au iubit. Mulți consideră că a fost o delațiune.
Câteva lămuriri, poate necesare
Aici găsiți cele zece porunci în învățăturile iudaică, augustino-luterană, ortodoxă, catolică și luterană.
Curvie este orice relaţie sexuală în care sunt implicate persoane ce nu fac parte dintr-un legământ de căsătorie.
Preacurvia este orice relaţie sexuală în afara căsătoriei în care este implicată cel puţin o persoană căsătorită.
Citiţi şi
Prostia omenească și prostia românească
Unde se termină iubirea, începe… conviețuirea
“Sunt într-un proces de dezvoltare personală.” Sună COOL, nu-i așa?
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.