Firma de asigurări Fukoku Mutual Life Insurance înlocuieşte 34 de oameni din personalul său cu sisteme de inteligenţă artificială marca IBM (Watson Explorer AI) care pot realiza toate calculele legate de poliţele asiguraţilor. Productivitatea va crește cu 30%, mentenanța sistemului e mai ieftină, investiția se va amortiza în doi mai puțin de ani, angajații vor fi disponibilizați la sfârșitul lui martie. Iar viitorul angajaților japonezi arată cam așa: în conformitate cu un raport al Nomura Research Institute, aproape jumătate dintre joburile din Japonia ar putea fi făcute de roboţi până în 2035.
Sistemul care permite concedierea atâtor oameni este bazat pe Watson Explorer de la IBM care, în conformitate cu firma mamă, posedă „tehnologie cognitivă care poate gândi precum o fiinţă umană”, fiind capabil să „analizeze şi să interpreteze datele, inclusiv text nestructurat, imagini, clipuri audio şi video”. Totuşi, sistemul va fi verificat de către angajaţi umani. Pentru că, în ciuda performanțelor, acest tip de inteligenţă artificială nu este încă capabilă să treacă un examen de admitere la facultate. Încă nu are abilitatea de a înţelege sensul corect dintr-un spectru mai larg de variabile.
Şi alte companii japoneze (Dai-Ichi Life Insurance, Japan Post Insurance) au început implementarea unor sisteme similare, fără însă a disponibiliza (încă) angajaţi, iar de luna viitoare, sistemul AI va fi testat şi în Ministerul Economiei, Comerţului şi Industriei în vederea reducerii birocraţiei. Dacă acest test pilot va avea succes, sistemul va fi adoptat şi de către alte agenţii guvernamentale.
V-ați îngrijorat cumva? Stați liniștiți, pe noi nu ne paște un asemenea “pericol” nici în următorii 200 de ani…
Citiţi şi
13 mai 2024 – data la care s-a lansat GPT-4o și am intrat în epoca inteligenței artificiale
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.