De acum 20 de ani, o noapte pe an aparţine celor îndrăgostiţi de poveştile modernităţii, aşa cum nu puţini numesc spoturile publicitare. Este vorba, desigur de cunoscuta „Noaptea Devoratorilor de Publicitate”. Anul acesta, pe 21 noiembrie, are loc ediţia aniversară a acestui eveniment nocturn, organizată în oraşele în care s-a desfăşurat de-a lungul anilor: București și Cluj Napoca.
„Noaptea Devoratorilor de Publicitate” este alcătuită din opt ore de spoturi publicitare selecţionate din întreaga lume. Este un maraton captivant, fiind unica ocazie de a viziona, la un loc, cele mai creative, amuzante sau chiar şocante reclame care se realizează pe mapamond, dovedind o dată în plus că publicitatea este şi o formă de artă, dincolo de scopurile sale comerciale.
Ediţia acestui an va aduce în prim plan, mulţumită cinematecii Jean Marie Boursicot, producții care vorbesc despre istoria publicității de-a lungul timpului şi spoturi de colecție care nu sunt disponibile pe Internet. De asemenea, şi producţiile româneşti se vor regăsi, ca de obicei, printre spoturile difuzate în timpul „Nopţii”, fie că este vorba de clasicele reclame din perioada comunistă, fie de producţii contemporane, unele dintre ele premiate la festivalurile internaţionale de creaţie.
Pentru ca spectacolul să nu invite la somn, cele 8 ore sunt presărate cu numeroase pauze pentru „dezmorţire”.
La Cluj, evenimentul se organizează la cinematograful „Florin Piersic”, începând cu ora 20.00, iar la Bucureşti, la Cinema Patria, tot de la ora 20.00.
Citiţi şi
Țara aleasă pentru colecția Fragonard din 2021 este România – Couleurs Roumaines la Paris
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.