Femeia este în sine un univers ce înalță și coboară subiectul pasiunii sale. Femeia, această ființă cu lumini în afară și umbre în adânc, ne amintește că leoaica este veșnic tânără și nu se predă timpului. Pasiunea sa nu se înclină odată cu anii, cu vârsta. Parcă în ea se conservă acea imagine paradiziacă a dragostei. Uităm totuși că ochii ei au culoarea înecului.
Lora este o scriitoare care și-a descoperit talentul scriitoricesc la clinică. Păcatul din spatele condeiului său este lipsa unei vieți autentice. Aici, la clinică, a cunoscut realitatea. Acea realitate augmentată din toate unghiurile posibile care se observă cu claritate din toate cotloanele clinicii. Aici, pastilele au dimensiuni uriașe și tot nu-și fac efectul. Trecerea bruscă de la euforie la depresie, dialogurile imaginare, feluritele chipuri ale Lorei, toate descriu un univers familiar cu care empatizăm în mod tacit. Marea dilemă este dacă publicul va reuși să treacă peste povestea Lorei și să se recunoască, măcar parțial, în gândurile, experiența și intențiile sale.
Obsesiile unei femei nu sunt niciodată discrete!
Spectacolul Obsesii este un zgomot viu melodios pentru tot ceea ce putem numi tumult în viața noastră. Deși vorbim despre o poveste a unei femei, în Obsesii se vor regăsi și bărbații sensibili care încă aspiră să cuprindă, să vegheze iraționalul, tumultul unei femei pe care o iubesc sau pe care o adoră. Pentru ei, spectacolul este o lecție de introspecție pe marginea acestei așa zise „tutele”, pentru femei, însă, este o regăsire copleșitoare. Umorul negru nu putea lipsi, bineînțeles! El este la loc de cinste, împachetat cu o poveste despre nebunia din jurul nostru. În jurul acestei povești se vor confesa în taină mulți dintre spectatori.
Spectacolul Obsesii de Claudiu Sfirschi-Lăudat, un one-woman show cu Cerasela Iosifescu, după texte de Margarita Karapanou, este montat de regizorului grec Yannis Paraskevopoulos. Regizorul a dorit să evidențieze personalitatea fracturată a Lorei, realizând o vivisescție clară între acte. Astfel, personajul se schimbră, se transformă vizibil. Dacă trecerea s-a dorit a fi una bruscă, atunci textul este justificat. Întrebarea este în ce măsură regizorul a reușit să secționeze personajul Lorei fără riscul de a o anihila, de a o distruge?
Cerasela Iosifescu
Spectacolul este cuprins de la capăt la altul de mult tumult. Această forță irațională, creată ingenios de Cerasela Iosifescu, oferă spectacolului un anumit sentiment de întreg, de aglutinare artistică reușită. Durata de o oră și 10 minute este suficientă pentru publicul care va dori să se „confeseze” pe o astfel de experiență.
La rândul lor, scenografia și costumele, create de Lia Dogaru, reușesc să ne introducă în ansamblul tumultos al spectacolului. Totul se circumscrie zonei de freamăt sufletesc asurzitor. Suferința Lorei este peste tot. Chiar și fericirea ei este tot la clinică!
„O, clinică, dulce clinică” se poate transforma curând în „O, corporație, dulce corporație”
Pe Lora o puteți cunoaște în spectacolul Obsesii de la ARCUB. Practic, cel din public devine pacient al unei clinici. Obsesiile încep și se termină în ochii Lorei. Actrița Cerasela Iosifescu convinge cu ușurință publicul că se află într-o clinică împreună cu ea. Această naturalețe ne relevă atât talentul său actoricesc, cât și universul complex, bogat din spatele personajului. Lora se coboară și se înalță pe sine.
Subiectul pasiunii sale este și povestea unei drame care nu ezită să intre prin efracție în casele multor femei care, deși au reușit prin forțe proprii să ajungă la un statut social, profesional, de succes, încă sălășluiesc în nesiguranță și instabilitate emoțională. Această animozitate intrinsecă femeii moderne cu idealul tradițional al iubirii relevă un „început de clinică”, atât pentru ele, cât și pentru toată lumea. Să nu uităm că: „O, clinică, dulce clinică” se poate trasforma curând în „O, corporație, dulce corporație”.
Și tu poți scrie pe Catchy! 🙂
Trimite-ne un text încă nepublicat, cu diacritice, pe office@catchy.ro.
Citiţi şi
Atenție la clișeele „corecte politic” care manipulează votul!
Dragostea doare. Nu, cea interzisă doare
Poate că nu vei fi primul, ultimul sau unicul ei bărbat
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.