Cina noastră a început la câţiva paşi de Castelul Sforzesco. După aproape doi ani, în care fiecare întâlnire fusese anulată în ultima clipă, reuşeam, în sfârşit, să ne vedem. Momentul era important şi hotărâsem să ne alintăm într-un tramvai model „Milano 1928”, transformat în restaurant chic şi retro. Urma să ne bucurăm ochii cu principalele monumente din Milano, papilele gustative, cu deliciile unui chef renumit, urechile, cu povestea ultimilor doi ani.
Când a sosit, i-am admirat silueta (şi nu am fost, cu siguranţă, singura), aerul acela de femeie de afaceri sigură pe sine şi strălucitoare, în ciuda responsabilităţilor ce îi apasă umerii. O frumuseţe distantă şi sofisticată, cu un suflet de aur, bine ascuns sub taiorul Armani.
Eram în toiul discuţiei despre familie, copii şi carieră, când o mulţime de oameni strânsă în jurul unei staţii de autobuz mi-a atras atenţia. M-am gândit că e doar mulţimea obişnuită, la ora de ieşire de la serviciu. Doar că, în cartierul pe care îl străbăteam, populaţia obişnuită nu ia autobuzul… Apropiindu-ne, am remarcat nişte doamne în vârstă, foarte elegante, agitându-se, nişte tineri, la fel de bine îmbrăcaţi, râzând cu poftă şi mulţi alţi curioşi. Când tramvaiul a ajuns în dreptul staţiei, am văzut şi noi grozăvia.
În ţara Papei, unde până şi epidurala este un sacrilegiu, un afiş mare cât adăpostul staţiei de autobuz îşi anunţa amatorii de infidelităţi (sau, mai precis, amatoarele!) că site-ul #1 al întâlnirilor extra conjugale, conceput de femei pentru femei, îi aşteaptă…
– Nu pot să cred… reuşesc eu să articulez, izbucnind într-un râs isteric.
Carmen râde şi ea cu lacrimi, apoi, când se mai linişteşte, îmi răspunde:
– Auzisem de reclama asta, dar încă nu o văzusem.
Din momentul acela, discuţia noastră a luat un făgaş complet diferit, schimbându-şi registrul.
Reflexele femeilor de afaceri din noi se trezesc instant şi începem să analizăm modelul de business. Suntem perfect de acord amândouă că adulterul este o piaţă în expansiune şi că antreprenorii avizi de profituri consistente s-au poziţionat pe noul segment al escapadelor industrializate, cu strategii ingenioase şi rezultate remarcabile. În afara perioadei de Crăciun, când familia trece pe primul plan, această piaţă nu are sezonalitate, fiind profitabilă tot anul. Din segment de nişă şi pionier, devine rapid lider de piaţă, în timp ce concurenţa continuă să se concentreze pe infidelii masculini. Discutăm apoi despre diversificarea portofoliului de produse cu apariţia aplicaţiilor mobile de creare de alibiuri… Râdem din nou cu lacrimi.
Îmi arunc un ochi pe internet şi citesc cu voce tare primele rânduri de pe site-ul cu pricina:
– „Căutaţi o aventură extra-conjugală la doi paşi de casă sau un amant la mii de kilometri, pentru deplasările dumneavoastră de afaceri? Noi vă propunem un spaţiu privilegiat pentru a intra în contact cu infidelii din lumea întreagă. Complet gratuit pentru femei. Evaluarea bărbaţilor se face de către femei. Un spaţiu ultra discret în care secretele voastre vor fi în siguranţă!”
Alte râsete.
– Ascultă aici, spune ea, cu ochii în telefon. Citat din declaraţia directorului site-ului: „nimeni nu ar trebui să divorţeze înainte de a încerca o relaţie extra conjugală”.
– Sigur, răspund eu. Mai rămâne să ne spună că acest site este conceput pentru a proteja căsniciile şi am rezolvat-o! Poate când sexul îşi va pierde caracterul sacru conferit de biserică, vor trebui să inventeze altceva, pierzând sarea şi piperul interzisului…
Și de la modelul de business, începem să explorăm profilul consumatorului (consumatoarei!), în dimensiunea sa „psihologică”. Toate detaliile ne indică o tranşă de vârstă între 30 şi 40 de ani, pe care ne-o explicăm „experte” prin ceasul biologic. Fertilitatea femeilor începe să scadă la această vârstă, în timp ce sexualitatea se exacerbează. Dar explicaţia nu ni se pare suficientă şi începem să analizăm pârghiile trecerii la act. Apariţia acestor site-uri este, într-adevăr, o instigare la păcat, dar şi varietatea alcoolurilor expuse în supermarket este o instigare la alcoolism. Asta nu înseamnă că devenim toţi alcoolici.
– Eu cred că trebuie să existe o legătură cu căutarea de sine, îi spun eu, gânditoare. La o anumită vârstă, fiecare începe să îşi pună întrebări, să facă bilanţuri…
– Și când bilanţul este negativ, te întrebi, inevitabil, ce ai de făcut, îmi continuă ea raţionamentul. A fi fericită în căsnicie nu înseamnă neapărat că îţi iubeşti soţul cu pasiune. Ci mai repede că apreciezi viaţa pe care o ai cu el, din motive de obiceiuri, logistică, confort, copii în comun, echilibru social… O spune cu privirea pierdută în gol, mai mult pentru sine. Apoi adaugă, fără a mă privi: zilele trecute mi-am cumpărat un tricou.
– Un tricou? întreb nedumerită, neînţelegând ce legătură are tricoul cu discuţia noastră.
– Da. Face o pauză şi contină. Un tricou pe care scrie: „Cred în fidelitate, dar nu o practic”… Tace şi îmi aşteaptă reacţia, privindu-mă de această dată în ochi.
Încep să râd, dar ezit înainte de a răspunde. Înţeleg unde bate. Surpriza însă, mă împiedică să pun întrebarea direct. O dau pe glumă:
– Și ai avut curaj să îl îmbraci? Încerc să întârzii un pic momentul dezvăluirii iminente. Indiciile remarcate la sosirea ei mă avertizaseră că ceva nou se întâmpla în viaţa ei: eleganţa căutată, pielea strălucitoare, silueta sculptată pe care nu o avea înainte nu coincideau cu ritmul de profesionistă şi mamă, alergând într-o cursă continuă contra cronometru.
– Îl port de doi ani…
Zâmbeşte. Un zâmbet fericit, născut din imaginile pe care i le ghicesc în spatele pleoapelor uşor lăsate. Un zâmbet lejer umbrit de teama reacţiei mele, dar eliberat de oxigenul mărturisirii. Radiază, iar eu mă bucur pentru ea. Nu spun nimic. O las să îşi descarce sufletul.
– Făt-Frumos era infidel…, spune ea într-un târziu. Ileana Cosânzeana s-a simţit dintr-odată îmbătrânită, urâtă, inutilă… Am avut nevoie să-mi dovedesc contrariul, să-mi demonstrez că încă mai sunt atrăgătoare…. Scopul meu nu era să-mi refac viaţa. A făcut o pauză, apoi a continuat. Știi care este cealaltă versiune a afişului pe care l-am văzut mai devreme?
Nu răspund, nu vreau să o tulbur. Ea nu vorbeşte neapărat cu mine. Vrea să se audă spunând-o.
– „Contrar anti-depresivelor, amantul nu costă nimic asigurărilor de sănătate.” Mă priveşte cu subînţeles şi dă din cap, în timp ce spune: Îţi confirm, e adevărat. Și mai e una: „Pentru că, uneori, rămânând fideli (ne) înşelăm cel mai mult...” Insight-ul lor asupra consumatorilor este perfect justificat… Mai face o pauză. Fiecare frază o costă. Oftează. Dar de când Ileana Consânzeana s-a consolat în braţele Zmeului, spune ea, ridicându-şi privirea, nu mai există niciun alt bărbat pe planetă. Confirm şi că „o femeie fidelă la doi bărbaţi e o femeie de două ori mai fidelă”…
E prietena mea. O iubesc. Nu o judec. Cine vrea să arunce prima piatră, e liber să o facă. Nu voi fi eu. Eu doar voi adăuga un ultim lucru, citat din aceeaşi sursă: Vă mulţumesc pentru fidelitate! Chiar dacă, din principiu, nu (se) fac carduri de fidelitate…, rămâneţi fideli dorinţelor voastre! Aviz amatorilor.
Pe Victoria o găsiți și aici.
Și tu poți scrie pe Catchy! 🙂 Trimite-ne textul pe office@catchy.ro.
Citiţi şi
Dragostea doare. Nu, cea interzisă doare
De ce și-ar face cineva implant de păr – convingeri, pe bune!
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.