Nu vă mai plângeți atât, mămicilor!

26 July 2014

Alexandru HaivasCred că ne defectăm ca specie încet, încet. Mă amuză cum se minunează câte unii, mai mult unele, chiar mămici, când dau peste câte una, să-i zicem, de modă mai veche, deși eu i-aș zice normală. Ok, sunt eu de modă veche, și poate d’aia nu înțeleg de ce atâta eroism la faptul că o mămică… e… mămică, adică face și de mâncare la copii, face diverse activități educative cu ei, eventual are și job și în mod paradoxal arată bine și are timp și pentru ea… și pentru el.

Hai să ne înțelegem, odată făcuți, copiii ăia trebuie hrăniți. Ani la rândul, doar nu se aștepta nimeni ca după un an să le dai alocația și să-i trimiți la supermarket.

Wow… mămica asta trebuie să-i mai și schimbe de caca pe ăia mici. Vreo doi ani, zilnic. Slavă științei pentru pempărși. Înainte erau niște scutece din pânză care se spălau. De mână… după fiecare expulzare.

Alții zic: “Da, dar înainte mămicile aveau mai mult timp”.

Ha! Să vedem: ziua are oficial 24h din 1884 și practic, de pe vremea când egiptenii erau miezul. Apoi, din câte știu eu, înainte mămicile aveau…(restul e pe catchy.ro) 🙂 cam trei luni liber de la job după naștere, așa că, nu! n-aveau mai mult timp liber, chiar mai puțin.

Deci, de ce atâta eroism? De ce se plâng mămicile că nu fac față la doi copii deși au trei bunici și două bone în ajutor? De ce se plâng că e “atât de greu”, că nu mai au timp de nimic (aka pierdut timp la TV sau hoinărind aiurea după haine ore întregi)?

mama

Ziceți voi! Dar înainte să înjurați, trebuie spus că la tătici situația e și mai gravă, pe alocuri. Diferența o face faptul că ăștia sunt mai aerieni, de pe altă planetă și nu prea realizează că, de ceva timp, de vreo cinci ani, sunt mai mulți prin casă. Tăticul se “trezește” când ăla mare face 5 ani și începe și el (tăticul) să înțeleagă ce zice. Până atunci era doar o chestie urlătoare care o enerva pe nevastă-sa și nu înțelegea de ce el nu mai primește nimic… de ceva timp.

Pe de altă parte, la extrema cealaltă sunt tătici ceva mai implicați în roboteala părintească decât mămicile. Mi-ar plăcea să văd un infografic pe tema asta, dar cine are timp de așa ceva. 🙂

Ce mi-a venit așa deodată să mă iau de mămici? Se cocea subiectul de ceva vreme în tărtăcuța mea, dar declicul mi l-a dat rubrica de la Radio Itsy-bitsy intitulată Mamma mia, în care am auzit cum două mămici, prietene, se felicitau una pe alta, pline de emoție că erau în direct, ce mămici grozave sunt. Ba nu, tu ești grozavă! Ba nu, tu ești cea mai grozavă, Roboțica.

Ah… și una dintre ele trebuia să justifice de ce o propune pe cealaltă pentru titlul de Mamma Mia. Pentru ca e o mămică deosebită, are grijă de copii, face mâncare, îi schimbă… what? cam ăsta era genul de argumente. Serios? Wow, și eu care credeam că mămicile se găsesc doar în mall-uri, săli de fitness și spa-uri de la 9 la 5, iar tații beau bere și se uită la meci.



Citiţi şi

Christian Dior și WC-ul din fundul curții – Eleganța vieții pe trepte de contrast

Fata de zăpadă (poveste de dragoste cu final fericit)

Cum să completezi un look minimalist: îmbracă-te frumos fără stres

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

You want to keep reading, right?

Other great pieces by

Alexandru Haivas

Your tuppence

  1. Stefan / 8 March 2016 0:10

    Doamne, cate femei care se vaita si scuipa foc! Imi pare rau doamnelor, cu ghilimele de rigoare, fie la imi pare rau fie la doamne(dupa caz), insa nu credeti ca ceea ce faceti e absolut normal si deloc iesit din comun? Maine poimaine vad ca se ofera si mamelor stelute argintii sau aurii, dupa nivelul de dedicare..

    Reply
  2. Veronica / 7 March 2016 20:46

    FUCK YOU!!!! Nu vreau sa-ti transmit nimic în mod special , dar am o bănuială ca uneori mata regreta ca te-a facut/hranit/schimbat, ca de educat nu poate fi vorba!

    Reply
  3. Millie / 15 December 2015 0:23

    La ce am povestit mai sus nu am mai pus si facutul de mancare sau curat, astea se fac in timp ce STAU cu bebe (ca barbatii cred ca doar STAM neclintite cu copilul acasa)!!

    Reply
  4. Millie / 15 December 2015 0:14

    Daca vorbesti despre o sotie de moda veche sau tu esti de moda veche, afla ca ziua inainte avea 24 de ore, insa serviciile femeii nu erau nici asa solicitante sau nici nu prea erau (mamele noastre au lucrat, insa bunicile erau casnice mai toate). De aia consider ca mamele noastre au fost cele mai chinuite din toate generatiile de femei, nu au beneficiat nici de libertatea noastra, nici de gadgeturile de azi si au avut si barbati super misogini la pachet cu munca obligatorie si concediu crestere copil de numai 3 luni! Vai de ele, saracele! Acum insa eu sunt mama a 2 copii, iau indemnizatie cam cat salariul sotului, mai lucrez si ceva de acasa cat sa iau dublul indemnizatiei, lucrez cand doarme la pranz copilul cel mic, dar uneori simt ca nu mai pot cu tot cu ajutoare! Iar cand vine sotul sa mi se planga ca nu mai are timp, va zic sincer ca-mi vine sa-l strang de gat, cand el isi ia cam o ora pauza dimineata sa-si bea cafeaua la laptop, iar eu pregatesc copilul mare si-l duc la gradi. apoi, in timp ce eu plimb copilul mic prin casa, el face ceva treaba la laptop (ma ajuta cu slujba de pe net), apoi iar isi ia o pauza, pleaca hai-hui pe la prieteni si joaca FIFA! Eu adorm copilul mic si apoi bag ca MIG-ul pana se trezeste. O hranesc, o imbrac si plecam sa luam copilul cel mare de la gradi (sotul pleaca la serviciu intre timp), ajung acasa – stau cu copiii! Vine si sotul pe la 6-7, mai stam putin si ii adormim, fiecare cu cate un copil! Singura mea pauza e seara dupa ce adorm copiii, dar uneori adorm eu inaintea lor! Si el are tupeul sa mi se planga ca nu mai are timp pentru el destul!!!!

    Reply
  5. Cristi R. / 20 April 2015 15:45

    In opinia mea Alexandru Haivas a facut referire doar la mamicile de Tip 6. Restul nu ar trebuii sa se simta ofensate de articolul lui.
    Aici veti gasi care este profilul mamicii de Tip 6.
    http://sfatulparintilor.ro/familie-parinti/parinti-pentru-parinti/7-tipuri-de-mame-pe-care-le-intalesti-peste-tot-cu-care-sa-te-imprienesti-pe-care-sa-le-ocolesti/3/

    Reply
  6. Cristi R. / 18 April 2015 9:50

    Ma adresez in mod special doamenlor ce s-au simtit jignite de acest articol.
    In clipa in care ajungem sa ne extaziem la lucrurile firesti pe care trebuie sa le facem ca la evenimente precum escaladarea Everestului putem spune ca că ne defectăm ca specie încet, încet.
    Daca citeati cu atentie, cuvant cu cuvant, poate ca ati fi sesizat ca autorul nu are nimic cu mamicile si nici nu jigneste. El are ceva cu atitudinea unor mamici ce considera activitatea de mamica ceva supranatural nu cu mamicile in general. E ca si cum chirurgii ar cere sa li-se recunoasca zilnic ce grozavi sunt ei pentru ceea ce fac.
    Recunosc ca a fi mama nu este usor dar de aici pana la a lasa impresia ca toata lumea trebuie sa se plece in fata unui astfel de efort e distanta lunga.
    Ma gandesc ca e si paguboasa o astfel de atitudine pentru exista riscul de a a crea dependenta si in momentul in care copiii devin independenti se poate naste un mare gol ce cu greu va putea fi umplut.
    In plus e posibil ca atunci cand te astepti permanent la recunostinta sa ai parte de mari dezamagiri.
    In viata e bine cand faci ceva sa o faci cu bucurie fara sa astepti recunostinta din partea altora. Daca ai parte si de recunostinta cu atat mai bine, daca nu, ramai cu bucuria ca ai facut ce se cuvine.

    Reply
  7. iulia / 27 July 2014 20:06

    Sper…nu, sunt sigura ca fiecare mama considera ca aparitia in viata sa a unui copil este un dar, un dar nepretuit. Momentele unice pe care ti le ofera puiutul, sarcina, primul zambet, primul cuvant, primii pasi, prima zi de scoala, ziua absolvirii fac parte din darul primit. Acela de a fi mama! De acord, nu intodeauna e usor – apar grijile, temerile, oboseala, unor frustrarea, timpul nu ne mai apartine.Dar asta insemna sa fii mama, nu e nimic de contorizat. Ok,nu am primit instructiuni de utilizare la nastere, dar cu siguranta fiecare dintre noi a stiut de la bun inceput ce ne asteapta. Privitor la neimplicarea tatilor, e pierderea lor, o pierdere asumata. Iar daca exista “framantari” care dintre mame e mai buna……cu siguranta vom afla……peste ani, uitandu-ne la copiii nostri, si vazand ce fel de oameni au devenit.

    Reply
  8. alex haivas / 27 July 2014 19:24

    @o mamica – in curs de crestere 2 copii. Schimbat scutece nu stiu… sute. Nopti nedormite… zeci. Toate la stadiul “and counting”. Stiu ce vorbesc. V-as mai zice cateva vitregii ale sortii in care toate astea s-au intamplat, dar nu e cazul. Sunt publice pentru cine are chef si timp de investigatii…

    Reply
  9. Mihaela Haivas / 27 July 2014 11:48

    🙂 ai revoltat multe mamici!
    Domnul creste 2 copii. De 4 si respectiv 2 ani. Si ii creste in mod activ. De la servici nu vine obosit, stresat cu gandul la mici si bere. Vine cu dor de copii si cu chef de joaca. Constient ca trebuie sa ii spele si sa ii hraneasca. Eu am stat 3 ani acasa cu copiii fara sa regret si fara sa ma declar o super eroina.
    Ideea e ca in spatele mamelor eroine sunt niste tati puturosi. Asa ca hai sa mai responsabilizam nitel si tatii!
    Mamele eroine exista, normal. Viata te pune in multe situatii grele. Dar nu consider eroism crescutul de copii.

    Reply
    • o mamica / 28 July 2014 12:42

      Observ ca am devenit, fara sa vreau, lider al “disidentei”. Desi nu ar trebui sa precupetesc momente atat de importante din a gati sau a spala copilul la fund, evident fara a ma plange (conform articolului), mai am un singur comentariu de facut (subliniez ca nu-mi place sa ma implic in discutii pe site-uri, dar acest articol consideram ca a meritat “deranjul”). In primul rand, se spune corect “serviciu”, nu “servici”. Apoi, nici eu nu consider ca sunt eroina si nici nu regret ca sunt mama, dar consider ca fac, asemenea multor mame, foarte multe sacrificii. In ceea ce priveste implicarea sotului dvs. in viata celor mici nu pot decat sa va felicit, sunteti o norocoasa. Dar, nu poate fi tagaduit misoginismul care musteste din acest text si pe care nu-l inghit sub nicio forma, indiferent de dedicarea paterna afisata. Mai mult ca sigur acest articol a fost scris tocmai pentru a spori numarul de accesari al mamicilor nemultumite care au cazut in capcana traficului nejustificat. Asa ca inchei aici si va doresc sa nu va plangeti niciodata. Pentru ca evident nu ati avea cui.

      Reply
  10. Clepsidră / 27 July 2014 3:19

    A trecut ceva vreme de când n-am mai citit astfel de inepţii. Ce-i drept, nu-mi lipseau. Bun, în îngustimea minţii mele, am înţeles că specia masculină doreşte: întâi de toate, femeie. Să fie cât mai focoasă, suplă sau cu forme, dar să fie. Să fie şi soţie. Să fie şi mamă cu normă întreagă. Să fie şi femeie de carieră, măcar profesie să aibă. Bucătar, mecanic, şofer, medic, războinic, psiholog, profesor, fotomodel. Colac peste pupăză, ei să frece menta frumos, să facă un smoothie, un cocktail, eventual o partidă de biliard… Dumnezeule, o femeie cu mintea întreagă, n-ar mai căuta bărbaţi din ăştia, adepţi ai tradiţionalismului. Decât dacă nu doresc să devină sclave, poate să scrie un roman similar cu “Ion”… Sătura-ne-am de Ioni…

    Reply
    • alex haivas / 27 July 2014 19:31

      @clepsidra ai citit textul? Asta ai inteles? Succes! 🙂

      Reply
      • mamica ce iti da dreptate / 16 April 2015 17:44

        Nu te astepta sa inteleaga toate,draga taticule,a inteles eu si desigur sotia, ca nu se putea altfel. Succes in continuare in “meseria” de tatic, e grea tare,serios vorbind…fain articol, voiam sa- scriu eu dar mi-ai luat-o inainte…

  11. elena cand mai / 26 July 2014 15:15

    Catchy, cand mai inviti pe cate unul sa ne faca aici critica, alege-l macar mai bine, sa fie in stare sa dea 2-3 argumente pertinente. Macar sa lase impresia ca NU e un misogin rasfatat …

    Reply
  12. Stoenica Marie Sandra / 26 July 2014 13:45

    Da, ma intriga cocluziile autorului de articol. Eu, mama de doua fete, la scoala ambele, 2 ani diferenta ca si scoala 3 ani diferenta ca si varsta, dar m-am trezit eu mai desteapta sa dau fetita cea mica mai repede la scoala si am gresit, dar este iremediabil; sper sa nu ma urasca prea mult. Puctual: mamele de astazi muncesc mult mai mult, iar tatii prin natura lor considera ca trebuie sa fie la bere, in oras mai des, ca sa socializeze. Cine ramane cu copiii? Mama desigur, pentru ca nu sunt bunici, bona, alte ajutoare….Cine se ocupa de capitolul scoala cu copiii? Mama, desigur pentru ca tatal vine mai tarziu de la serviciu si este obosit si stresat. Cine duce copiii peste tot? Mama, pentru ca tata nu poate sa plece niciodata de la serviciu….pentru ca nu se poate. Timp pentru ea? Poate in week-end ca altfel cand, daca poate si daca mai are cu ce.
    Sa nu imi spuna nimeni mie ca mamele nu au de ce sa se planga. Eu una imi tot propun sa fac o incercare: sa plec undeva 3 zile si sa-l las pe tata cu fetele si cu cainele. Poate pana la urma o sa fac asa; pot presupune ce o sa se intample.
    Nu, mamele de acum nu sunt ca cele de acum 20, 30 de ani. Nu au cum.

    Reply
    • Gigel / 26 July 2014 21:06

      da’ banii pe care-i aduce tatal muncind pana tarziu sunt buni, nu? sau ti se pare atat de firesc ca el sa aduca bani incat ai ajuns sa nu mai bagi in seama aspectul asta? sa “take it for granted”. eh, daca ti se pare firesc ca el sa aduca bani in casa, ar trebui sa ti se para firesc sa compensezi si tu cu ceva.

      Reply
  13. iuliana / 26 July 2014 13:10

    Exact. Meseria de mama e veche de cand lumea…si singurul mod in care trebuie executata este : CONSTIINCIOS…cata vreme e o meserie pe care am ales-o. Si nu inseamna nici pe departe ca daca esti mama constiincioasa neglijezi alte planuri din viata ta. Eu (mamica de 3 copii) marturisesc ca fac muuuuult mai multe lucruri (pt mine, pt casa, pt familie, pt sot), decat reuseam sa fac atunci cand eram single. Asadar trebuiesc folosite toate armele pt reusi sa-ti indeplinesti nevoile si dorintele…Depinde ce iti doresti!

    Reply
  14. o mamica / 26 July 2014 12:38

    Sunt mamica si nu sunt de moda veche, din pacate, dar nici n-am vreo intentie sa ma plang cuiva. Insa da, consider ca este deosebit sacrificiul pe care il fac atat eu cat si muuuulte alte femei pentru copii. Nu ma duc la spa, nici la fitness, iar la mall…doar cand sunt reduceri pentru a cumpara haine copilului, evident. N-am avut nici norocul de bona, bunica, matusa, vecina asa ca de 7 ani si 4 luni sunt menajera, bucatareasa, educatoare/invatatoare, babysitter in acelasi timp muncind de acasa (pentru ca am un copil vesnic racit) pentru ca da, si barbatul e din categoria bere+meci. Si te intreb pe tine, autor al textului, cati copii ai crescut (si nu ma refer la jucat ocazional cu mica maimuta domestica), cate scutece ai schimbat si cate nopti n-ai dormit cand copilul avea febra ca sa consideri ca ce fac mamele…nu prea e mare branza?
    Poate raspunsul meu a fost prea…personal asa ca, pentru a fi clara ideea, eu consider ca mamele de acum, dar si din trecut muncesc la fel de mult pentru copii, doar ca inainte din cauza unei mentalitati exclusiv patriarhale se considera de la sine inteles ca femeia s-a nascut cu lingura intr-o mana si cu copilul in cealalta.

    Reply

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro