Noroc cu femeile! Ce-ar fi fost industria auto fără ele?

26 January 2018

Mustang 2 ELENA LUCHIAN miss autoCum ar arăta mașinile din ziua de azi dacă nu ar fi existat femeile? V-ați întrebat vreodată? Vă spunem noi! Nu ar avea ștergătoare și nici semnalizatoare. Într-o lume a motoarelor, dominată de bărbați, femeile au fost cele care au venit – în mod surprinzător și salvator – cu ideile practice. Iată-le pe cele care au revoluționat industria auto!

Fermier, agent imobiliar și om de știință, Mary Anderson este cea căreia trebuie să-i acordăm credit pentru inventarea ștergătoarelor. Nu erau ca ștergătoarele din zilele noastre și evident, nici senzor de ploaie nu aveau. Invenția lui Mary Anderson a fost patentată în 1903. Sistemul inventat de ea includea un levier în habitaclu care acționa o lamelă de cauciuc afară, pe parbriz. O contragreutate asigura contactul permanent dintre ștergător și geam. În anii ’20, după ce patentul său a expirat, producătorii auto au început să folosească sistemul ca dotare standard pe autovehicule.

Mary-Anderson-2-830x467

Mary Barra, o altă Mărie cu… aceeași pălărie, a fost prima femeie designer de exterioare din industria auto. Ulterior, a devenit și prima femeie CEO într-o companie auto, General Motors. În 2014, Forbes i-a găsit un loc în topul celor mai puternice femei din lume. Și revista Fortune a inclus-o într-un clasament similar, pe prima poziție.

Mary-Barra-General-Motors

Aveți obiceiul să semnalizați atunci când schimbați direcția de mers? Ar fi bine să o faceți. Dacă legea vă obligă să vă anunțați intenția, trebuie să știți că este meritul (sau vina) unei actrițe. Florence Lawrence a fost actrița de film mut, care a inventat semnalizatoarele de direcție și o avertizare având la bază un principiu mecanic. De fiecare dată când șoferul acționa pedala de frână, în bara din spate apărea un semn STOP. Din păcate, nu a patentat niciuna dintre invenții și nu a câștigat niciodată bani de pe urma ideilor sale.

Florence-Lawrence

Diamantele sunt cele mai bune prietene ale unei fete. Dar nici mașinile nu-i sunt dușmani. Helene Rother a fost, inițial, designer de bijuterii. Desena inele, coliere, brățări. De aici până la interioare de mașini, a fost un singur pas. Și un popas în studiourile Marvel, unde a fost chemată să lucreze la benzi desenate. Helene Rother a fost remarcată de un manager General Motors și angajată să conceapă interioare de lux, într-un birou din Detroit, Michigan.

Helen-Rother

Michelle Christensen răstoarnă mitul blondelor frumoase, dar mai puțin înzestrate. Este prima femeie din lume care a desenat un supercar. Este vorba despre noua Acura NSX. Michelle are 36 de ani și a ajuns în industria auto chiar înainte de a-și termina studiile. Primul său mare proiect este bestia NSX, o sportivă de lux cu 3 motoare electrice și un V6 twin-turbo, capabile să dezvolte împreună 573 de cai putere.

Michelle-Christensen-3

Pe Elena o găsiți la MissAuto.

Și tu poți scrie pe Catchy! 🙂

Trimite-ne un text încă nepublicat, cu diacritice, pe office@catchy.ro.



Citiţi şi

Eu și Honey (mașina mea, nu iubitul meu)

Topul celor mai sexy nume de mașini

Oslo: ZERO accidente cu pietoni sau bicicliști în 2019

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro