Narcisa Pheres – românca noastră cucereşte lumea

17 January 2014

Am învăţat să nu-mi mai produc mirări atunci când cunosc oameni excepţionali care sunt cvasinecunoscuţi acasă, dar celebri în străinătate. Narcisa Pheres este o creatoare pasionată doar de colecțiile ultralimitate.

„Pentru mine, bespoke este artă, locul unde imaginația nu are limite.“

Vestimentaţie, bijuterii, accesorii, produse de grooming, de spa, iar în curând şi parfumuri – toate acestea, şi sunt sigură că nu se va opri aici, sunt pasiunile artistice ale unei frumoase absolvente de Litere care a cucerit lumea.

Narcisa Pheres

Narcisa, cum te-ai descrie tu, în foarte puţine cuvinte?

O femeie puternică, creativă, pasionată de viață și frumos.

Unde anume, în creaţiile tale, este vizibil background-ul românesc?

Pheres este un brand internațional, cu rădăcini italiene și britanice, dar sunt anumite colecții care au tentă sau influențe folclorice din diferite culturi ale lumii, inclusiv influențe românești: anumite combinații de culori, detalii sau aplicații lucrate manual.

firenze pheres 2

firenze 13Vestimentaţie, bijuterii, accesorii. Cu ce anume ai început şi cum au venit celelalte?

Am început cu pietre prețioase și bijuterii. Eram deja designer de bijuterii, când am decis să extind aria de produse și am lansat primele colecții de haine bărbătești și câteva piese de couture.

Blue_red tie

Ce înseamnă pentru tine exclusivism, Narcisa, şi de ce anume ai ales să creezi numai în armonie cu acest concept?

Fiecare persoană este unică, iar când este vorba de lux excludem acele produse făcute în serie. Eu nu cred în one fits all. Bărbatul care poartă Pheres este un cunoscător care a trecut de nivelul de mass market luxury brands, ale căror produse le vezi în toate revistele de modă ale lumii și care sunt accesibile în sute de magazine pe glob, vrea ceva special, unic, creat special pentru el.

Bracelets

Cum reuşeşti să „împaci“ preferinţele de stil ale europenilor cu acelea ale asiaticilor?

Nu sunt foarte diferite, multă lume uită că, de fapt, Tokyo dă startul multor tendințe din modă. Mulți designeri internaționali merg la Tokyo pentru inspirație, în Harajuku și Ginza. În moda masculină, Japonia preferă tendințele italiene, iar Hong Kong este mult mai britanic în stil, de aceea pentru Pheres este destul de ușor deoarece conceptul brandului Pheres este o îmbinare a tradiției sartoriale italiene cu elemente britanice de tailoring.

firenze 10

Diamante colorate, ţesături colorate. Ce-nseamnă pentru tine culoarea?

Fiind femeie, pentru mine culoarea reprezintă una dintre părțile conceptuale cele mai importante când lucrez la mood boards pentru fiecare colecție. Îmi plac culorile puternice și combinațiile de culori. Având o experiență vastă în artă (în special în ce priveşte pictura), îmi plac mult accesoriile bărbătești care te duc cu gândul la picturi clasice, îmi plac combinațiile de culori care îmi amintesc de sakura sau de frunzele ruginii toamna în Japonia, îmi place mult combinația de maro cu auriu (de fapt, acestea sunt și culorile oficiale ale brandului Pheres), îmi plac culorile bogate, venețiene: albastru, burgundy, violet. Toate astea se resimt în special în mătăsurile pe care le folosim în colecțiile de accesorii și în pietrele prețioase cu care lucrez. Folosesc pentru butoni sau bijuterii diamante de culoare champagne, cognac, roz sau portocalii. Mai ales vara, imaginația mă duce spre Coasta Amalfitană sau către Sicilia și folosesc mult albastru în diferite combinații.

firenze 13

Creezi în ediţii limitate şi preferi nestematele rare. Este aceasta o formă de definire personală a luxului?

Da, categoric.

Îmi povesteşti puţin experienţa japoneză?

A început imediat după facultate, m-am mutat la Tokyo în 1997. Vorbeam deja limba, m-am integrat destul de ușor în societatea japoneză. Familia fostului meu soț (care mi-a fost coleg de facultate la Universitatea București) era foarte respectată în Japonia și cu un orizont cultural extrem de larg. Bunica lui a fost o scriitoare de haiku renumită, cu cărți publicate în mai multe limbi, iar cu ea am petrecut mult timp vorbind despre artă, am învățat mult despre cultura tradițională japoneză, mergeam împreună la Kyoto, la temple, îmi prezenta cărți și-mi explica detaliat concepte legate de arta și cultura japoneză, pe care la început nu le puteam înțelege. Japonia este și va fi acasă pentru mine. Deși acum locuiesc la Hong Kong, Tokyo este home pentru mine. Mi-am petrecut aproape toată viața mea de adult acolo, știu fiecare colț, majoritatea experiențelor care mi-au definit viața au avut loc la Tokyo sau sunt cumva legate de Tokyo.

jpg.

De ce ai ales să realizezi producţia în Italia, mai exact în Como?

La Como facem toată mătasea și producem o parte dintre accesoriile de mătase sau cașmir, avem peste 2000 de desene (printuri pentru mătăsuri) vechi de peste 100 de ani. Lucrăm cu țesătorii din Como care produc special pentru noi mătăsuri cu designul nostru și care sunt folosite în exclusivitate doar de brandul Pheres. Doar materialele și o parte din producția de cravate și eșarfe le facem la Como, restul producției se face în mai multe locuri din Italia, depinde de produs (la Veneția, în Napoli, în Puglia, la Florenţa etc).

Black belt jpg.

Capete încoronate şi vedete ale showbizului se numără printre clienţii tăi. Nu te simţi câteodată copleşită?

Nu mă simt copleșită, după atâția ani deja majoritatea îmi sunt prieteni sau amici și cei care vor un design special făcut de mine ori mă cunosc personal, ori avem prieteni comuni. De obicei, clienții îi întâlnesc în privat, nu la evenimente publice, iar când doi oameni stau de vorbă, sunt doar oameni, nu contează celebritatea sau statutul de vedetă. În general, nu îmi place să lucrez cu oameni vanitoși.

Paisley pocket square

Cum reuşeşti să te împarţi optim între designul de bijuterii şi cel vestimentar?

În cazul meu, se combină perfect, nu-mi pot imagina o colecție de bijuterii fără să știu la ce se pot purta sau cum se asortează cu ținutele vestimentare.

În afară de John Galliano, ce alte nume apreciezi în materie de fashion?

Îmi plac mai mulți designeri japonezi (Issey Miyake, Junya Watanabe, Rey Kawakubo), îmi place Zac Posen pentru stilul foarte feminin, iubesc cam toate creațiile cu amprenta Fridei Giannini, îmi plac unele creații de la Elie Saab și, mai nou, îmi plac foarte mult Roland Mouret și Azzedine Alaïa.

20130618_142054-1

Îţi porţi propriile creaţii, Narcisa, ori preferi o anume semnătură?

Pentru femei nu fac decât couture gowns și uneori îmi port creațiile, pentru evenimente speciale, dar de obicei port Givenchy, Diane Von Furstenberg, Max Mara, Armani, Karen Millen sau Anne Klein, pentru office.

kAHQA0lLR5bRC_kRQbmJb-pRPZFubOdVTDr1Ox4H7as

Bespoke. Un cuvânt care începe să se suprapună ideii de adevărat lux. Tu ce crezi?

Într-o lume atât de ocupată, în care totul este într-o mișcare continuă, timpul este luxury, iar pentru a avea un produs bespoke înseamnă timp și atenție la cele mai mici detalii. Nu mulți își pot permite luxul acesta. Da, pentru mine bespoke, cu siguranță, reprezintă ultimate luxury pentru că nu există limite în ceea ce poți crea, iar pentru persoanele care își pot permite bespoke services categoric aspectul financiar nu este o problemă. Clienții care optează pentru bespoke vor altceva decât ce este pe umerașe în magazinele de lux, oricât ar fi acestea de scumpe, ei vor un produs creat special pentru ei. Pentru mine, bespoke este o artă unde imaginația nu are limite.

DTC Botswana Run of Mine-14

Nu m-aş mira să-ţi pui, la un moment dat, numele şi pe parfumuri de nişă. Sau vizezi deja un alt teritoriu de cucerit în următoarea perioadă?

Deja ne-am extins spre design de interioare, iar acum cochetez cu ideea lansării unei linii de cosmetice bărbătești și produse de spa (deja sunt în discuții cu câțiva producători japonezi pentru o linie nouă). Fără îndoială, parfumurile sunt pe lista de produse viitoare, fiind o pasiune a mea mai veche, și cu siguranță vor deveni un element important al brandului Pheres.

Pe Ana o găsiți cu totul aici



Citiţi şi

Ce trebuie să știi despre condițiile de împrumut la amanet pentru bijuteriile din aur

Parfumurile Mancera Paris – o descoperire interesantă

Autenticitatea, bărbăția, masculinitatea și vulnerabilitatea în relații

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro