Renault a reușit imposibilul. A construit un SUV mai mic decât un Clio, în care are de gând să transporte toată familia. Șapte persoane încap la bord. Cum ai reușit, Renault?
Renault Triber se numește miracolul francez expediat în India. Măsoară 3.990 de milimetri în lungime, 1.739 în lățime și 1.643 în înălțime. Deși greu de crezut, este cu 132 de milimetri mai scurt, cu 39 de milimetri mai îngust și cu 76 de milimetri mai înalt decât ultra-popularul Captur, cel mai bine vândut SUV din clasa mică. Este așadar, o compactă înaltă.
Triber-ul francezo-indian vine cu un portbagaj generos, imposibil de egalat în segment, atunci când este configurat cu cinci locuri: 625 de litri. Dar când sunt șapte pasageri la bord, aceștia trebuie să-și lase bagajele acasă, pentru că spațiul rezervat bagajelor dispare, pur și simplu: doar 84 de litri.
Doar 947 de kilograme cântărește mașina. Captur nu este la fel de suplu: are aproximativ 200 de kilograme în plus. Și nici loc de șapte ocupanți nu are.
Vicepreședintele executiv de la Renault, Laurens van den Acker, susține că la bord chiar pot să încapă șapte persoane adulte: “Am transformat o provocare pe termen lung într-un miracol care încape în 4 metri”.
Citiţi şi Mazda MX5 – Mi-au spus că nu o să-mi placă
Apare o surpriză și sub capota noului Renault Triber. Și-a făcut loc acolo motorul de Dacia, de 1 litru, cu 72 de cai putere și un cuplu de numai 96 de Newton metri. Același motor pune în mișcare mini-ul Dacia Sandero. Doar o transmisie manuală robotizată cu cinci trepte este disponibilă pentru noul mini-SUV.
De ce a creat Renault încă un model pentru India?
Constructorul francez a început cursa, iar linia de start este în India. Francezii vor să depășească bariera de 5 milioane de unități vândute anual până în 2022. Cu cel mai mare număr de locuitori de pe mapamond după China (1,339 miliarde), India pare să fie cea mai bună alegere. Renault promite însă că micul Triber va trece granițele Indiei.
Și mai are un motiv să aleagă statul din sudul Asiei. Kwid, hatchback-ul electric al companiei, se vinde în India ca pâinea caldă. Tot acolo se construiește un Renault Duster, cu dotări mult mai modeste decât Dacia comercializată în Europa, un Duster care a luat zero stele la testele de impact.
Pe Elena o găsiți la MissAuto
Și tu poți scrie pe Catchy!
Trimite-ne un text încă nepublicat, cu diacritice, pe office@catchy.ro.
Citiţi şi
Singurul 1 Mai de care îmi amintesc
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.