Luxul se învață

27 November 2014

„Le superflu, chose très nécessaire.” (din înțelepciunea domnului Voltaire)

Luxul – subiectiv, ambiguu, dificil de definit- a fascinat oamenii de la începutul veacurilor. Istoria sa ne pune în fața a nenumărate nesăbuințe și extravaganțe, căci luxul, dorit și hulit în egală măsură, ține de reprezentare socială, dar și de vis. De la cochetele romane, care cheltuiau sume colosale pe parfumurile venite din Orient, până la fashionistele de astăzi, care privesc cu nesaț vitrinele de pe Avenue Montaigne, lucrurile nu s-au schimbat foarte mult. Luxul, cu tot cortegiul său de reprezentări și semnificații, determină gesturi, atitudini și comportamente.

unde pleci?

Vă invităm la un curs dedicat istoriei și evoluției luxului în istoria europeană. De la curtea Franței, transformată de Ludovic al XIV-lea într-un veritabil showroom al epocii, vom pătrunde în lumea artizanilor și furnizorilor regali pentru a ajunge, în final, la simbolurile luxului contemporan. Vom descifra gesturi și atitudini și ne vom delecta cu istoria unor case celebre precum Mellerio, Cartier, Louis Vuitton, Worth, Guerlain, Hermes, Dior, Fabergé și cu creațiile lor minunate.

Screen Shot 2014-11-27 at 9.25.50 PMTemele celor trei ateliere sunt:

1. O scurtă introducere în istoria luxului. Etimologie. Reprezentări și percepții în antichitatea greco-romană. Luxul de la curțile medievale (podoabe, haine, hrană, atitudini). Excesele Renașterii – Italia și Franța.  Secolul XVII și conceptul de lux modern. De la utilitate la scandal. Bijuteriile și bonetele Mariei Antoaneta. Voltaire & co.- apologeții luxului. Teatrul, lectura, conversațiile, cafenelele – luxul intelectual.

2. Secolul XIX – luxul elitelor urbane. Paris – capitala luxului. Apariția marilor case de modă (conceptul de  haute couture). Worth și toaletele de la curțile regale. Furnizorii regali și imperiali- Guerlain, Louis Vuitton, Cartier, Boucheron, Baccarat, Fabergé. Deliciile culinare – șampania, trufele, foie gras.  Clienții care stabilesc trendul – de la împărăteasa Eugénie la Jackie O.

3. Secolul XX – democratizarea luxului. Paul Poiret, Coco Chanel, Christian Dior, Gucci etc. De la haute couture la prêt-à-porter. Rafinamentul luxului -Hermes, Bulgari, Van Cleef & Arpels, Ritz….. Parfumul care te ruinează. Imperiile luxului -LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton S. A). Luxul colecționarilor. Cum definim luxul? Câteva concluzii.

Eveniment recomandat de Catchy.ro

Vă invităm să intrați pentru mai multe informații și despre alte evenimente catchy pe site-ul Fundația Calea Victoriei.



Citiţi şi

Bijuteriile pentru bărbați – între tradiție, simbolism și stil personal

Țara de sub tron

Inside out

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro