Libresse susține femeile din România să vorbească despre #PoveștileDinNoi: doar 22% dintre femei sunt încrezătoare în modul în care arată

11 September 2020

Femeile societății moderne poartă pe umerii lor presiunea imaginii perfecte, care fie le cere să își asume și să joace anumite roluri, fie să se încadreze într-un standard de frumusețe pentru a fi acceptate, respectate sau iubite. Unul dintre principalele aspecte standardizate și dictate de societate și mass-media este aspectul fizic: femeia trebuie să aibă o anumită înălțime și greutate, să se îmbrace într-un anumit fel, să poarte anumite branduri, pentru a fi considerată cu adevărat frumoasă.

Potrivit studiului* realizat de Libresse în luna mai 2020, doar 22% dintre femeile din România sunt încrezătoare în modul în care arată și se simt suficient de confortabil să-și arate corpul în public: la piscină, la plajă sau în vestiar. Presiunea tot mai mare pe ideea de „perfecțiune”, standardele stricte de frumusețe și body-shaming-ul prezent, în special, pe rețelele de socializare, sunt o realitate globală cu un puternic impact asupra încrederii în sine a femeilor, asupra sănătății, dar și a relațiilor acestora cu cei din jurul lor.

În încercarea de a elimina toate aceste stereotipuri de frumusețe și de a schimba modul în care femeile își privesc și își acceptă propriul corp, Libresse lansează manifestul de empowerment a femeii, Să lăsăm #PoveștileDinNoi să fie auzite!. Este vorba despre deschiderea unei conversații reale și sincere care să ofere femeilor curajul să vorbească despre momentele în care s-au simțit neîndreptățite de cei din jurul lor din cauza modului în care arată și despre emoțiile pe care le-au experimentat odată cu acestea.

Construcțiile media nerealiste, clișeele, prejudecățile și stigmatizarea care planează asupra corpului femeii, au o influență puternică asupra modului în care femeile își percep propriul corp, totodată, în strânsă legătură cu un nivel scăzut al stimei de sine. Ba mai mult, toată această presiune de a atinge idealul de frumusețe, are implicații mult mai profunde, favorizând tulburări alimentare, rușinea de a vorbi despre schimbările prin care trece corpul lor sau despre probleme intime, până la teama de a merge la ginecolog.

Și mai îngrijorător este faptul că practica ultimilor ani din Social Media (folosirea filtrelor de Instagram sau a aplicațiilor de retușare a corpului) alterează percepția despre frumusețe și normalitate a tinerelor fete și a femeilor. Această uniformizare a ceea ce înseamnă a fi o femeie frumoasă conduce la o desconsiderare a propriei persoane, la a crede că sunt mai puțin frumoase sau inferioare altora, împingându-le în capcana căutării permanente a unei validări externe.

Inițiativa Libresse de a face cunoscute poveștile femeilor din România, aduce în prim plan adevăratele provocări, lupte și frustrări cu care se confruntă acestea în a atinge standardele de frumusețe. Astfel, scopul campaniei #PoveștileDinNoi este atât una de empowerment – prin susținerea femeilor să-și împărtășească propriile povești, experiențe, trăiri și emoții ca un prim pas spre acceptarea propriului corp, cât și una educativă – prin normalizarea conversațiilor despre zona intimă în vederea menținerii stării de sănătate și pentru identificarea din timp a eventualelor afecțiuni ginecologice.

*Studiul Libresse, care prezintă o analiză în profunzime a preocupărilor și temerilor cu care se confruntă femeile, a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de 505 de femei, din mediul urban, în luna mai 2020.



Citiţi şi

Ce mâncăm pentru a ne controla greutatea

Testele genetice – soluția pentru o viață lungă într-o stare bună de sănătate

Cum să gătim și să mâncăm sănătos, chiar și dacă ne plac fripturile și grătarele

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro