O nouă modă vine din Hexagon şi pare să cucearească modul în care sunt gestionate hotelurile: oferte pentru închirieri de camere la hotel cu ora! Şi nu este vorba doar despre ce credeţi (amantâlcuri şi amor interzis)… dar şi despre asta, desigur! 🙂
Se pare că în Franţa este deja demodat să închiriezi camerele de hotel pentru o noapte sau mai multe. Cel puţin aşa susţine DayUse, o companie franceză înfiinţată acum 5 ani şi care insistă pe ideea închirierii camerelor de hotel cu ora, la preţuri cu până la 75% mai mici decât tarifele obişnuite.
Pe site-ul firmei, clienţii sunt invitaţi să-şi rezerve o cameră pentru minimum două ore, adică pentru ceea ce în engleză se numeşte „daycation” (vacanţă de câteva ore, o zi, fără să presupună şi noaptea), fără ca măcar să fie nevoie de un card de credit.
Aşa că francezii au dat… buzna (dar nu numai ei, serviciul fiind disponibil în prezent în 14 ţări şi 100 de oraşe). Această idee inedită, trebuie să recunoaştem, are peste 100.000 de adepţi, pardon, clienţi doar în Franţa. Fireşte că primul gând legat de nevoia pe care acest nou serviciu o satisface vine din zona infdelităţii, asta şi datorită atitudinii relaxate pe care o au francezii faţă de căsătorie. Şi este unul destul de realist, dacă ţinem seama de presa franceză care a analizat perioada din zi cea mai aglomerată şi a ajuns la concluzia că cele mai solicitate ore sunt între 5 şi 7 după-amiaza, când francezii preferă să-şi vadă amantele după ce ies de la serviciu, înainte să ajungă acasă.
Şi totuşi, fondatorul DayUse, David Lebée, insistă că majoritatea clienţilor sunt oameni serioşi şi au nevoie de acest serviciu fie pentru a se odihni puţin în timpul zilei, fie pentru a se rupe de cotidian pentru câteva ore alături de perechea lor. Oficială!
De altfel, Lebée a şi declarat pentru ziarul Le Parisien că, la început, s-au lovit de acest tabu cultural legal de infidelitate, însă scopul DayUse nu este să judece pe nimeni. Doar să ofere servicii de calitate, cum ar fi camere în hoteluri de lux cu preţuri între 40 şi 180 de euro în timpul zilei, în funcţie de numărul de ore solicitate.
Trecând oceanul, inclusiv managerul DayUse pentru Statele Unite şi-a pus problema ca nu cumva compania să fie asociată cu ideea de infidelitate, alimentată, desigur şi de faima francezilor, dar şi de prejudecata tuturor cum că o cameră de hotel închiriată în timpul zilei nu poate servi decât pentru o aventură extraconjugală.
Însă realitatea este şi aici uşor diferită. Mulţi clienţi aleg serviciile DayUse pentru a se relaxa singuri sau în cuplu, dar nu neapărat de amanţi. Până la urmă, dincolo de speculaţii şi clişee, nu există niciun studiu care să ofere informaţii clare despre numărul clienţilor care totuşi apelează la închirierea camerelor cu ora pentru aventurile lor secrete. Desigur, fiecare firmă, cu interesele sale şi cu moravurile clienţilor săi de apărat! Pentru că, dacă este să privim şi către alte companii, cum ar fi site-ul Ashley Madison, dedicat aventurilor extraconjugale, rezultă că, da, francezii sunt infideli, suficient cât să se creeze şi firme care să exploateze material acest aspect. Nu neapărat mai mult sau mai puţin infideli decât alte naţionalitaţi, desigur, a ţinut să comenteze Noel Biderman, fondatoarea Ashley Madison, de teamă, totuşi să nu-şi supere prea tare muşterii „serioşi”.
Şi atunci, stăm şi ne întrebăm, de unde faima aceasta a francezilor în legătură cu aventurile din alte paturi decât cele conjugale? Nu cumva sunt descoperiţi mai repede? Nu cumva nu prea se obosesc să se ascundă? Nu cumva nu prea le pasă dacă sunt prinşi cu mâţa în sac? (mă rog, la hotel, în cazul de faţă!)
Desigur, însă, indiferent de motivele pentru care oamenii hotărăsc că au nevoie de serviciile DayUse, se pare că o fac destul de des şi susţinut, astfel că afacerea se bucură de real succes, ceea ce îi salvează şi pe hotelierii francezi, destul de grav afectaţi de evenimentele din ultimul an (inclusiv atacurile teoriste), aceştia obţinând profituri cu o medie de 10% mai mari prin intermediul clienţilor DayUse. În special pentru hotelurile din zonele de business, unde în timpul zilei 70% dintre camere sunt, oricum, goale.
Aşa că nu exagerează cu nimic cei de la DayUse când afirmă cu legitimă mândrie că revoluţionează industria clasică a ospitalităţii, adaptând-o la nevoi specifice, ignorate până acum, mai ales că ei lucrează în echipă cu hotelurile şi nu le sunt concurenţi la vânătoarea de clienţi.
Hm… oare la noi, cum ar fi văzut un astfel de serviciu? Ar avea succes, ce ziceţi?
Citiţi şi
De ce să alegi un hotel situat lângă aeroport?
Trois Couleurs: Bleu. Culoarea libertății?
Le temps d’aimer – Fețele iubirii
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.