Les Films de Cannes ediția a 10-a: 10 filme de Palme d’Or în 10 oraşe

30 September 2019

O selecție cu zece filme premiate cu Palme d’Or la Cannes va putea fi văzută cu ocazia celei de-a 10-a ediții a Les Films de Cannes à Bucarest, la Cinemateca Union. Filmele vor fi precedate de scurte interviuri video cu unii dintre cei mai mari regizori contemporani care răspund la întrebarea: Cum s-a schimbat cinematograful în ultimii 30 de ani și încotro se îndreaptă?

Totodată, a 10-a ediție a Les Films de Cannes aduce în România cele mai așteptate filme ale anului în 10 oraşe din țară: pe lângă Les Films de Cannes à Bucarest, vor exista ediții ale festivalului și la Iași (Cinema Ateneu, 18 și 20 octombrie), Cluj-Napoca (Cinema Victoria, între 18 și 20 octombrie), Timișoara (Aula Magna a Universității de Vest, 18 și 20 octombrie), Botoșani (Cinema Unirea, între 20 și 22 octombrie), Brașov (Centrul Cultural Reduta și Cinema One, între 23 și 27 octombrie), Arad (Cinema Arta, între 25 și 27 octombrie), Suceava (Cinema Modern, între 1 și 3 noiembrie), Brăila (Cinema Cinefeel, între 15 și 17 noiembrie) și Slobozia (Casa Municipală de Cultură, între 15 și 17 noiembrie).

În Bucureşti, pe lângă sălile tradiţionale ale festivalului (Cinema Elvire Popescu, Cinema Pro, Cinema Muzeul Țăranului și Cinemateca Union) proiecțiile vor avea loc şi la Sala Auditorium a Muzeului Național de Artă al României şi Instituto Cervantes.

Printre producţiile care vor rula în edițiile din țară se numără filmele favorite ale publicului şi ale juriului de la ediţia din acest an de Cannes: Parasite (Palme d’Or), Dolor y Gloria (Premiul pentru interpretare masculină, Antonio Banderas), Matthias et Maxime (Competiția oficială), Portrait de la jeune fille en feu (Premiul pentru scenariu) sau Little Joe (Premiul pentru interpretare feminină, Emily Beecham).

10 Palme d‘Or pentru ediția cu numărul 10

La a 10-a ediţie de Les Films de Cannes à Bucarest, publicul poate descoperi sau revedea zece capodopere răsplătite cu Palme d’Or. Ele vor rula din prima și până în ultima zi de festival, la Cinema Union.

Entre les murs, regia Laurent Cantet / Palme d’Or, Cannes 2008

„Energic şi sclipitor, acest hibrid de stil documentar şi intrigă dramatică contemplează prezentul şi viitorul Franţei prin intermediul unui profesor şi al studenţilor săi dintr-o şcoală de periferie. Filmul ridică întrebări importante despre învăţământ, despre autoritate şi disciplină, şi e suficient de onest ca să admită că nu are niciun răspuns” – Times UK

Dheepan, regia Jacques Audiard / Palme d’Or, Cannes 2015

O poveste pasionantă, umanistă, despre supravieţuire. O saga sfâşietoare despre trei străini uniţi de circumstanţe şi de lupte personale, Dheepan închipuie un thriller ca un tur de forţă. „Asemenea celei mai bune ficţiuni literare, preia cele mai impenetrabile poveşti ale timpurilor noastre şi le face obsedant de clare” – Washington Post

The Square, regia Ruben Östlund / Palme d’Or, Cannes 2017

„Navigând vârtejul de hype, marketing, ego şi pură aiureală ce antrenează scena modernă artistică, The Square e aproape prea perfect în simplitatea sa înşelătoare. Lumea artistică a fost mereu predispusă la satiră (…). Dar rar aceste idei au fost ironizate cu atâta splendoare. Perspectiva lui Östlund despre goliciunea artei moderne e slăbatic de hilară” – Consequence Of Sound

 I, Daniel Blake, regia Ken Loach  / Palme d’Or, Cannes 2016

„Regizorul şi scenaristul Ken Loach vorbeşte despre clasa muncitoare britanică încă din anii ’60 şi acest film de maestru dovedeşte că, după atâţia ani, încă se mai poate alimenta de o mânie pură, justiţiară. O poveste captivantă, profund umană, despre impactul pe care un singur om îl poate face” – Chicago Reader

La vie d‘Adèle, regia Abdellatif Kechiche / Palme d’Or, Cannes 2013

La vie d’Adèle m-a lăsat atât de buimac, încât a trebuit să mă plimb fără ţel timp de o oră ca să-mi revin după acestă examinare devastatoare a abilităţii noastre de a iubi (şi de a pierde) atât de profund. După aproape două ore şi 20 de minute, filmul culminează cu scene care te fac să simţi cum inima ţi-e răzuită cu un cuţit, lăsându-ţi intactă doar o carcasă de vene. Uitaţi de scenele lungi şi explicite de sex, ele sunt doar o mică parte din filmul care e o poveste modernă despre puterea dragostei asupra noastră. E posibil să simţim atât de adânc? Şi putem trece peste asta?” – LowbrowCinema

Shoplifters, regia Hirokazu Koreeda / Palme d’Or, Cannes 2018

„Un film care creşte şi creşte. Pare foarte discret, dar te captează complet” – FilmWeek

„Regizorul şi scenaristul Koreeda umple filmul cu note graţioase, cu umor şi observaţii fine, alternând şi completând fiecare personaj, în timp ce aflăm mai multe despre inocenţă decât despre pervertire” – Detroit News

Amour, regia Mikael Haneke / Palme d’Or, Cannes 2012

Cu interpretări uluitoare şi un scenariu necruţător, Amour e o descriere onestă, devastatoare, a iubirii profunde şi a responsabilităţii. „O capodoperă. Nu doar cel mai bun film al anului, dar şi unul dintre cele mai bune din istorie” – The New Republic

Winter Sleep, regia Nuri Bilge Ceylan / Palme d’Or, Cannes 2014

Winter Sleep are textura unui roman epic, oglindind ritmul şi temele lui Cehov, scriitor care l-a inspirat pe cineast.” Los Angeles Times

„Ultima piesă camerală, claustrofobă, a lui Ceylan se ţese într-o vastă, bogată şi frumoasă tapiţerie” – CineVue

L’enfant, regia Jean-Pierre Dardenne și Luc Dardenne / Palme d’Or, Cannes 2005

Fraţii Dardenne continuă să exceleze în a face opere de un naturalism riguros, cu observaţii detaşate despre eroi autentici tulburaţi de probleme morale complexe. „Cu o acţiune desfăşurată în timp real pe străzile sordide ale Belgiei industriale, această odisee răvăşitor de intensă urmăreşte goana disperată a lui Bruno pentru izbăvire” – Newsweek

Un homme et une femme, regia Claude Lelouch / Palme d’Or, Cannes 1966

„Un film romantic, tandru, frumos… cu dialoguri care sunt, simultan şi frivole şi profunde. Elegant scrise şi dezvoltate, personajele principale par reale şi empatice, totuşi, există ceva în legătură cu ele, poate frumuseţea lor, care le face excepţionale…” – A Film a Day

Biletele pentru ediția din București vor fi disponibile începând cu 1 octombrie pe Eventbook.ro. Cele mai noi știri despre ediția a 10-a Les Films de Cannes à Bucarest sunt pe site-ul filmedefestival.ro și pagina oficială de Facebook.



Citiţi şi

Anatomie d’une chute / Anatomy of a Fall

Singura sa grijă: corpul – Titane

22 – 31 octombrie, a 12-a ediție Les Films de Cannes à Bucarest

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro