Legătura între hăinuțele Ivankăi Trump și televiziunile rușinii de la noi

4 February 2017

Ieri am dat de o știre căreia, jur, nici titlul nu i l-aș fi citit până la capăt – Nordstrom a delistat linia de haine semnată de Ivanka Trump. Și, brusc, mi s-a aprins beculețul “se întâmplă lucruri peste Ocean”. Să vă explic: participanții la protestele împotriva președintelui au invitat, printre altele, la boicotarea magazinelor care fac afaceri cu membrii familiei acestuia – nu cumpărați de la ei! Nordstrom este cel mai vechi și mai faimos lanț american de magazine de lux. Ivanka, fiica președintelui. Care are și ea o firmă de hăinuțe, pantofiori, gentuțe și accesorii, comercializată în rețeaua Nordstrom. Care a declarat, sec, că decizia de a nu mai cumpăra anumite branduri e luată întotdeauna în baza performanței. Nu se vând, nu le mai listăm. Simplu, nu?

pantofi Ivanka

Ce-a mai rămas nevândut, s-a ieftinit. 

Și mi-am amintit de un demers similar recent al unui ONG – o scrisoare-apel deschisă* era adresată agențiilor de publicitate pentru boicotarea unor televiziuni ca răspuns la modul denigrator în care au fost relatate protestele de stradă din 22 ianuarie de către Antena 3 (“tentativă de lovitură de stat”, “incendiul de la Bamboo nu a reușit”) și de către România TV (manifestanți plătiți). Puține branduri au răspuns, dar bune și atâtea câte au înțeles că au numai de pierdut din asocieri nepotrivite.

Între timp, pe măsură ce realitatea a întrecut deopotrivă coșmarurile celor vizați de proteste și speranțele celor care protestau, n-a mai surprins pe nimeni că Antena 3 a schimbat tonul. Too little, too late.

***

*”Stimate doamne, stimaţi domni,

Ca urmare a modului în care au fost relatate protestele desfăşurate în Bucureşti şi în alte oraşe din ţară în seara de duminică, 22 ianuarie 2017, de către televiziunile România Tv, Antena 3 şi B1TV, a informaţiilor false, denigratoare, de natură de a dezinforma şi manipula în mod grav opinia publică transmise de către grupul celor trei instituţii media, facem apel la întreruperea contractelor de publicitate cu televiziunile mai sus menţionate.

Iniţiem acest demers întrucât banii obţinuţi din contractele de publicitate finanţează campaniile de manipulare a opiniei publice, purtate în interesul unor indivizi corupţi, mulţi dintre ei cu condamnări penale şi sunt campanii care subminează statul de drept.

Considerăm că boicotarea celor trei televiziuni mai sus amintite şi redirecţionarea bugetelor media către instituţii de presă independente ar face un serviciu inestimabil societăţii, ajutând la informarea corectă a cetăţenilor. Totodată, sprijinind presa independentă, puteţi ajuta la îmbunătăţirea calităţii presei româneşti. Vă amintim că în acest moment puţinele instituţii de presă care lucrează în mod real pentru informarea cetăţenilor se luptă, în cele mai multe cazuri, pentru supravieţuire iar jurnaliştii sunt plătiţi adesea cu salariul minim pe economie. Ei au cu adevărat nevoie de vizibilitate şi fonduri pentru continuarea activităţii lor.

În speranţa că veţi da curs demersului nostru,

Raluca Feher,

Preşedinte Asociaţia Frontline Club Bucharest

 



Citiţi şi

Your Style. Your Story: Zalando se lansează în România cu o campanie dedicată individualității și autenticității

Biletul doar dus

Mâncare și obiecte: epoca de aur

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro