Se deschide ușa de sticlă a clădirii din cărămidă și te lovește aerul greu al zecilor de ani de istorie automobilistică. Miroase a vopsea, a benzină, a stilul altor vremuri.
La aproximativ 6 kilometri de centrul orașului, în halele semi-obscure aflate pe trei etaje, timpul a stat în loc. Se miră și el cum umblă libere un Mercedes de când era bunica tânără, un Rolls-Royce cam tot de pe atunci, dar și un McLaren. Suntem la Klassikstadt, atelierul de reparat vise.
Ce este Klassikstadt? Nu e un muzeu, cum ai putea crede când vezi mașinile clasice cum stau aliniate cuminți, aproape domesticite. Este o colecție de automobile rare, exotice, sunt zeci de companii care restaurează sau oferă service specializat sau întrețin, găzduite de o fostă uzină de utilaje agricole. Peste 16.000 m2 de istorie automobilistică și sute de motive de exclamații de admirație. Sunt aici peste 350 de mașini din alte ere, pe care le știm doar din fotografii în alb-negru.
Pe unele le poți atinge. Îți poți lipi nasul de geam cu mâinile în jurul feței, ca să nu te deranjeze reflexiile. Pe altele le vezi doar prin peretele de sticlă ale… “blocului operator”. Aici, “chirurgic”, experți în automobile reconstruiesc motoare, restaurează caroserii, repară vise de demult. Nu ai voie să treci de prag, așa că te uiți de la distanță, peste umărul specialiștilor, încercând să vezi ce minuni fac.
Citiţi şi Bentley şi cartea de 230.000 de euro!
Ultimul etaj al lumii Klassikstadt este garaj. Un garaj de lux, în care mașinile își așteaptă cuminți proprietarii care au decis să le lase acolo ca într-un internat. Vin ocazional, la orice oră din zi și din noapte, deschid poarta din sticlă cu cheia personală și pleacă pe drumuri virajate, la curse sau la parade, cu mașina de-o seamă cu ei. Unii sunt prea bătrâni să-și mai conducă bijuteria istorică, așa că au decis să o vândă. Prețurile sunt afișate alături de specificațiile tehnice. Familii întregi de Porsche, de Alfa Romeo, de BMW stau cuminți și își așteaptă actualii sau viitorii parteneri de distracție. Între timp sunt îngrijite ca să nu prindă un strat de praf, ca să nu rămână fără baterie, ca să arate dezirabile.
Un Lamborghini Espada desenat de Marcello Gandini, un Mercedes-Benz 220 “Ponton”, o Alfa Romeo Giulia, muscle-car-uri americane și balerine europene din alte vremuri sunt răsfățate de lumina caldă care pătrunde prin ferestrele mari ale fostei uzine. Unele arată de parcă nu au văzut niciodată drumurile publice. De parcă au fost mereu ținute în vitrina de la etaj, ca niște machete.
De afară se aud tunete de V8. Este o zi obișnuită la service-urile McLaren și Lamborghini, vecinii de seamă ai colecției de clasice.
Sursă foto: Klassikstadt
Pe Elena o găsiți la MissAuto
Și tu poți scrie pe Catchy!
Trimite-ne un text încă nepublicat, cu diacritice, pe office@catchy.ro
Citiţi şi
David Popovici merită. Dincolo de faptul că e treaba lui. Punct.
Artista Maria Nitulescu – expoziție la Muzeul Pietro Canonica a Villa Borghese
Topul celor mai sexy nume de mașini
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.