Juliette Binoche – Coco Chanel în “The New Look”

23 February 2024

Juliette Binoche a fost la începutul lunii în SUA pentru lansarea a două producții în care joacă: filmul The Taste of Things (Dragoste la foc mic) – care a fost și propunerea Franței la Oscar și serialul Apple TV+ „The New Look”, în care o joacă pe Coco Chanel. Binoche a întrupat cele mai vizibile simboluri ale culturii franceze în străinătate: dragostea, mâncarea și moda. Mă rog, în ce ordine doriți. 🙂  

V-am povestit aici despre noul film “Dragoste la foc mic în care Binoche joacă alături de Benoît Magimel. Ce nu v-am spus este că cei doi au fost iubiți, unul dintre cele mai strălucitoare cupluri din cinemaul francez. S-au despărțit în 2003.

Juliette Binoche și Benoît Magimel în Paris, martie 2002, la cea de-a 27-a ediție a decernării premiilor César (Benainous/Stevens/Gamma-Rapho/Getty Images)

Hana, fetița lor, avea patru ani atunci, iar părinții ei nu au prea ținut legătura. Juliette a recunoscut într-un interviu pentru Madame Figaro că a existat o lipsă de comunicare între ea și tatăl fiicei ei, dar acest film pare să fi fost un film al reconcilierii, al eliberării. Să fii prietenă cu fostul este deci posibil! 🙂

“Cred că ar trebui să facem filme cu fiecare iubit de care ne-am despărțit.” Juliette Binoche

Pe 9 februarie, filmul a intrat în cinematografele din SUA cu titlul “The Tastes of Things”, dar nu a reușit să fie selectat pe lista scurtă pentru Oscar. Propunerea Franței a surprins cineaștii care s-ar fi așteptat ca drama regizată de Justine Triet – Anatomy of a Fall” , care a devenit o senzație mondială, să fi fost cea aleasă. N-a fost.

Acum, despre cel de-al doilea proiect: serialul Apple TV+ „The New Look”.

Pe 12 februarie 2024, a avut loc premiera mondială a filmului „The New Look” (Apple TV+) la Florence Gould Hall din New York. Juliette Binoche, care o interpretează pe Coco Chanel în serial, a fost simbolul rafinamentului purtând o rochie clasică neagră de la… Dior.

Disponibil din 14 februarie pe Apple TV, The New Look prezintă rivalitatea intensă dintre Christian Dior și Coco Chanel, în Parisul anilor ’40, aflat sub ocupație nazistă.

©Rob Kim/Getty Images

Despre rol 

A fost obositor pentru că eu nu sunt deloc așa. Gabrielle Chanel avea această forță de viață și inteligență. A vrut să se distreze după Primul Război Mondial și moartea lui Boy Capel, dragostea vieții ei, în 1919. A făcut acest logo cu două C-uri, care cred că sunt Capel și Chanel împreună pentru totdeauna, că a vrut să-și sigileze dragostea. Atunci cred că o vezi pe Chanel într-un mod diferit.

Nu este primul film despre mademoiselle Chanel, dar nicio actriță până acum n-a jucat-o pe legendara creatoare în perioada aceasta mai întunecată a vieții ei. Interpretarea lui Binoche pune în lumină instinctul de supraviețuire al femeii dispusă să facă orice pentru a-și salva afacerea. Sau viața, totuna.

Primele trei episoade din The New Look sunt disponibile pe Apple TV+. Episoadele ulterioare vor fi lansate în fiecare miercuri până pe 3 aprilie.

Ce spune Alexandra Shulman, fost editor Vogue, despre film

“Coco Chanel în interpretarea lui Binoche este convingătoare, fără a fi exactă. Actrița este mai frumoasă decât Chanel, a cărei înfățișare era ceea ce francezii numesc jolie laide (urâtă drăguță) – mai gamine (băiețoasă) și mai puțin feminină.

Nu frumusețea lui Chanel a fost cea care a atras bărbați puternici – precum Ducele de Westminster, cu care a avut o aventură, prietenul ei, Winston Churchill și înaltul comandant nazist – ci încrederea ei, stilul incredibil și faptul că, pentru Chanel, sexul era o monedă ca orice altceva.

Binoche este mai moale și mai puțin rigidă decât originalul, prăbușindu-se uneori pe scaun într-un mod în care femeia adevărată nu ar fi făcut-o niciodată.

La momentul începerii episodului unu, afacerea lui Chanel a fost închisă (și a rămas închisă pe tot parcursul războiului), dar ar fi fost util să vedem cum definise deja garderoba femeii contemporane – pantaloni largi, sacouri cu umeri moi, bijuterii splendide. Cu toate acestea, Dior jucat de Mendelsohn este total diferit de adevăratul Dior, care a fost un tânăr cu o față rotundă, care a intrat în modă după ce cariera sa de galerist de artă a eșuat atunci când tatăl său a rămas fără bani pentru a-l sprijini.

Actorul înfățișează neliniștea fizică și timiditatea generală a lui Dior, dar nu ne oferă nici măcar o urmă a puterii intelectuale de foc și a geniului creativ în curs de dezvoltare care au însemnat că, până când a murit subit de un atac de cord în 1957, Casa Dior câștiga 20 de milioane de dolari pe an – o sumă uluitoare pentru vremea respectivă.

The New Look evocă în mod strălucit Parisul epocii – atât camerele bogat lambrisate pe care atârnau bannere naziste stacojii, cât și străzile pietruite murdare și tunelurile Rezistenței.

Multe dintre locurile descrise sunt încă ale lumii modei de azi: în special Ritz, care este centrul modei în timpul Săptămânii Modei de la Paris, în timp ce câteva dintre clădirile mari, cu scările lor magnifice de piatră, găzduiesc branduri cu istorie lungă, inclusiv St Laurent, Dior, Chanel.

New Look este o sărbătoare vizuală, dar, mai important, este o lecție despre deciziile cu care se confruntă oricine în timp de război – chiar și cei aparent cei mai privilegiați – pentru a supraviețui.”

Ce urmează pentru Binoche

„The Return” în regia lui Uberto Pasolini, o adaptare după „Odiseea” în care Juliette o interpretează pe Penelopa alături de Ralph Fiennes (partenerul ei din Pacientul englez) în rolul lui Ulise.

“În această Penelopa există o furie care s-a dezvoltat în ani de zile de singurătate, în care a avut de-a face cu acei pretendenți, în care și-a văzut fiul într-o poziție fragilă. Există răbdare, dar există și o multă revoltă, supărare. Mi se pare interesant să joc asta pentru că unii oameni o portretizează ca pe o sfântă. Noi nu am făcut-o. Regizorul mi-a spus că își dorește cu adevărat o femeie care să fie ca perspectiva feminină asupra războaielor cu testosteronul masculin și asupra nevoii bărbaților de a pleca, latura masculină distructivă. Cred că este un film foarte modern în acest sens.”

De ce lucrează atât de mult? Pentru că îi place și pentru că are privilegiul de a alege ce să joace. Va împlini 60 de ani în martie, nu e speriată, nu are partener, nici nu iese la întâlniri.

Cu doi ani în urmă răspundea pentru revista The Cut la întrebarea “cum le faci pe toate?”

Rutina de dimineață

“Când pot, fac niște exerciții. Îmi place să mă întind și să mă simt pregătit pentru zi, dar acesta se întâmplă în cel mai bun caz. Am făcut o mulțime de Pilates în trecut, dar acum fac mai multe exerciții doar pe covor.

Merg pe jos când îmi dau timp.

De obicei, nu iau micul dejun decât dacă îmi este foarte foame – încerc să am doar două mese pe zi.

Dacă este o zi de filmare, în funcție de scenă, încep să mă pregătesc și să mă gândesc emoțional la asta în timp ce sunt în mașină sau uneori chiar sub duș. Ca actor, trebuie să fii gata să te trezești în orice moment. Pot fi patru dimineața, sau dacă începi să filmezi la ora 18, va trebui să termini la 5 dimineața. Deci nu există o zi obișnuită și pentru că muncesc destul de mult, ritmul meu de viață depinde de viața mea de filmare.”

Cum gestionează stresul

“Iau vitamine, cele care spun că te ajută cu stresul. Dar cred că ceea ce mă detensionează cu adevărat este când lucrez. Dacă am o scenă dificilă – fie că e mult dialog pe care trebuie să-l învăț în engleză, care nu este limba mea maternă, sau dacă există emoție, ceva, prin care trebuie să trec – mă calmez atunci când mă implic eu însămi în muncă. Am și o asistentă care este uimitoare. Lucrăm împreună de 30 de ani, iar când ea este prin preajmă, știu că mă pot baza pe ea și, prin urmare, acesta este un factor foarte puternic de eliminare a stresului. Și ciocolata a fost cea mai bună prietenă a mea de ceva vreme. Ciocolata neagră. Cu nuci.”

Depre ambiție

“Paul Auster mi-a spus odată: „Nu este bine să ai multe ambiții, dar este bine să ai o ambiție mare cu un A mare”. Mi-a rămas în minte pentru că am crezut că are sens. Trebuie să fii ambițios pentru propria ta transformare. Ești responsabil pentru viața ta și pentru felul în care alegi să o trăiești. Am avut un adevărat moment de cotitură ca tânără actriță când aveam vreo 25 de ani. M-am simțit ca și cum aș fi într-un loc atât de periculos – aproape că m-am sinucis în timpul unor filmări într-o piscină. Când am revenit la suprafață și m-am salvat, singură, am știut în acele câteva secunde cât am urcat că am ales viața. Că viața era mai importantă decât arta. Doar așa pot descrie ceea ce am simțit în acel moment.

Dar mă implic cât pot de mult în meseria mea, deoarece este atât de important să te oferi oamenilor care își cheltuiesc timpul sau banii pentru a vedea acel moment într-un film sau într-o piesă. Trebuie să găsești echilibrul între antrenament, pregătire și odihnă. Trebuie să fii conducătorul acestei responsabilități și propriul tău instrument, care este corpul tău.”

Trucul numărul unu de frumusețe – APA! te păstrează proaspătă și curată. Adorabilă, La Binoche.



Citiţi şi

Un alt fel de ‘cină de gală’ – The Menu

Trois Couleurs: Bleu. Culoarea libertății?

La passion de Dodin Bouffant / The Taste of Things

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro