Mai multă piele cum arată în realitate și pe Instagram! 🙂
no makeup”
Nu vreau copii care să crească gândind că nu arată suficient de bine din cauza a ceea ce văd în social media.”
Sasha Pallari, 28, model și make up artist în Bristol, a lansat campania #filterdrop ca urmare a viralizării unei postări pe Instagram în care se revolta împotriva falsului și a efectelor dezastruoase asupra celor foarte tineri chiar.
doar makeup, fără filtre
“apreciați și valorizați cine sunteți mai presus decât felul în care arătați”
o parte din fetele care au răspuns apelului și postat o fotografie fără filtre
Filtrele au devenit o metodă foarte populară pentru a altera realitatea din fotografiile făcute cu telefonul. De ce? Păi, la cât de sus au ajuns standardele de frumusețe în lumea virtuală, nici nu-i de mirare că fetele cedează acestei tentații de perfecțiune.
Un sondaj făcut în UK a descoperit că o treime din fete și femeile tinere nu postează un selfie fără să-i fi aplicat un filtru prin care să schimbe înfățișarea. 39% din 1473 de respondente cu vârsta între 11 și 21 de ani, au declarat că sunt supărate că nu pot arăta în viața reală așa cum apar în online.
Sasha Pallari speră că această campanie să aibă trei rezultate: ca Autoritatea pentru Standardele de Publicitate să le ceară influențatorilor din social media să precizeze dacă au folosit vreun filtru când promovează cosmetice, să ceară îndepărtarea de pe Instagram a filtrelor care modifică trăsăturile feței, și, ca urmare, să vedem mai multă piele naturală pe Instagram.
Ce credeți? Această autoritate din UK i-a răspuns și a promis că va face propria investigație a reclamelor de pe Instagram pentru a determina dacă s-a încercat inducerea în eroare a potențialilor cumpărători prin exagerarea presupuselor efecte benefice ale produselor cosmetice. Și că va publica rezultatele. Excelent! Doar imaginați-vă acum cum ar fi ca brandurile să declare că au folosit filtre pentru a fi mai convigătoare… 🙂 Ar cam scădea vânzările, nu? Și nici nu ne-am mai amărî că nu arătăm ca în reclame.
Alt efect al acestei campanii pornite de Sasha a fost că Instagram a ieșit cu o declarație prin care asigură utilizatorii că lucrează de mai multă vreme la măsuri care să ajute la reducerea presiunii sociale, inclusiv prin testarea eliminării like-urilor pentru a reduce posibilitate comparațiilor. Și că e preocupat de cercetare și tendințe pentru a-și adapta politicile în acord cu acestea.
“Vrem ca efectele AR (realitatea augmentată) să fie sigure și o experiență pozitivă pentru comunitatea noastră, în același timp să permită creatorilor să se exprime. Din acest motiv le permitem oamenilor să creeze și să folosească efecte care modifică fețele pe Instagram, dar nu le recomandăm expres Effects Gallery, care este modul în care mulți le descoperă.”
În fine, ne bucurăm că Sasha a declanșat această campanie. Pentru că englezoaice, franțuzoaice, italience, indience ori românce, tot femei suntem, sensibile la frumusețe indiferent de cultura în care am crescut. Vă propun să vorbim despre noi în acest context și să facem panoul cu femeile catchy, cele care n-au nevoie de filtre care să le șteargă ridurile ori imperfecțiunile pielii.
Ce bine că nu s-au inventat filtrele care să te facă să pari extraordinar de deșteaptă, știți voi, privirea aia, zâmbetul acela… Pentru că acesta e riscul cel mai mare, dacă mă întrebați: la o întâlnire adevărată să nu poți deschide gura că ies toți porumbeii posibili. 🙂 Un coș îl ascunzi la repezeală cu un pic de fond de ten și chiar dacă nu se lasă ascuns și își face de cap, e doar un coș. Trece. Știm cu toții asta, adică și bărbații. Tolba de cultură e greu de umplut la repezeală. Așa că, fetelor, mai multă încredere în ceea ce aveți în cap, mai mult curaj că veți putea impresiona și fără filtre! Așteptăm poze normale, da? Noi suntem extraordinare, vii și irepetabile. 🙂
Citiţi şi
Cum arată 2023 – 10 tendințe esențiale
Charlotte, soacra mea americană
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.