Parcare laterală, garare, aprecierea distanței până la mașina din față sau din spate. Noțiuni pe care instructorii auto ni le-au transformat din abstracte în familiare. Cel puțin au devenit familiare pentru unii dintre noi. Pentru cei care încă nu parchează „la dungă”, dar mai ales pentru cei îngrijorați că întârzie la ședința cu șeful, funcțiile de parcare autonomă sunt pe drum. Grupul Volkswagen testează deja sistemul.
Volkswagen, Audi și Porsche lucrează intens la testarea funcției de parcare autonomă, care va ajunge pe modelele de serie începând cu 2020. Vehiculele grupului au intrat în teste la aeroportul din Hamburg. Acestea sunt echipate cu un sistem de recunoaștere a împrejurimilor, care funcționează pe baza unei hărți detaliate a parcării de lângă terminale. Camerele, radarele și senzorii montați pe mașini lucrează în colaborare cu markeri grafici, instalați în parcare, pentru a ajuta la orientare. Astfel, automobilul poate identifica obiectele și reacționează corespunzător, ocolindu-le, frânând pentru a reduce viteza sau oprind.
Conceptul testat de Volkswagen permite șoferului să iasă din mașină, să se grăbească la ședință, să alerge să prindă avionul, să intre în supermarket sau pur și simplu, să-și urmărească mașina căutându-și singură loc de parcare și executând manevrele necesare pentru a ajunge între marcaje.
„Parcarea autonomă poate fi o contribuție semnificativă la crearea unei mobilități convenabile, fără stres pentru clienții noștri. Vrem astfel să facem această tehnologie accesibilă unui număr cât mai mare de clienți”, este promisiunea făcută de Johann Jungwirth, șeful Departamentului de Digitalizare al Grupului Volkswagen.
Inginerii de la Volkswagen au ales introducerea progresivă a sistemului în trafic pentru a se asigura că totul funcționează sigur și viabil. Într-o primă fază, testele se desfășoară exclusiv în zonele selecționate ale parcării aeroportului din Hamburg, în arii cu restricții de circulație pentru alți șoferi. Înainte ca mașinile care au această abilitate să iasă în trafic, sistemul este supus unor examinări ample: mii de manevre de parcare în diferite locații și în diverse situații sunt efecutate și ulterior, analizate, iar sistemul primește completările necesare. În etapa următoare a procedurii de testare, verificările se vor realiza în trafic mixt, ceea ce presupune deplasarea printre mașini parcate și aflate în mișcare.
Funcția de parcare autonomă se află deja într-un stadiu avansat al dezvoltării și va ajunge pe vehiculele grupului german în 2020. Prima mașină a grupului capabilă de rulare autonomă va fi lansată în 2021.
Pe Elena o găsiți la MissAuto.
Și tu poți scrie pe Catchy! 🙂
Trimite-ne un text încă nepublicat, cu diacritice, pe office@catchy.ro.
Citiţi şi
SUV Fest. Testezi și te distrezi!
Dacă nu-i nimeni pe străzi, cui îi mai pasă de Porsche-ul tău?
Klassikstadt – La atelierul de reparat vise
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.