I-aș închide pe toți miniștrii învățământului și autorii de manuale într-o clădire și nu le-aș face nimic

18 November 2019

Eu i-aș închide pe toți miniștrii învățământului și autorii de manuale într-o clădire și nu le-aș face nimic. Doar să stea împreună acolo un an de zile cu propriile manuale și idei, ca unică activitate. Sunt convinsă că după 365 de zile lumea ar fi mai curată.

Asta a fost introducere la stresul pe care trebuie să îl duc eu zilnic în calitate de părinte de școlari.

Mâine (n.red. luni), fiu-meu, elev de clasa a V-a, are: matematică, istorie, biologie, germană și dirigenție. La matematică a primit 18 exerciții și probleme după modelul celei de mai jos

pentru că urmează teza.

La istorie are recapitulare din tot Orientul Antic, pentru că urmează să le dea test. La biologie ne luptăm cu termeni din greacă și definiții abstracte, bune pentru cercetători în biologie, pentru că îl ascultă. Să vă dau câteva noțiuni din noul vocabular al lui Luca: heterotrof, saprofit, protiste, clorofilă, miceliu, micoză, rizoizi, talofit, gimnospermă sau angiospermă.

Copilul nu a avut weekend. Nici eu. Și așa e de când a început școala, în fiecare zi.

Este un învățământ care și-a propus să ne împartă în două tabere: în genii pustii și în clienți pentru Săpoca. Este un învățământ care nu s-a schimbat cu nimic în 30 de ani și care scoate analfabeți funcționali și distruși pe bandă rulantă.

S-au mutat copiii de la birou în pat și de pe covor, în geam, s-au mai jucat cu pisicul sau cățelul, au mai sărit și învățat pe trambulină și până la urmă, cu ajutorul nostru au reușit și de data asta, Ana să citească primul volum din Narnia și materiile de luni, iar Luca ce am scris mai sus.

Dar e un rahat împrăștiat tot efortul ăsta. Asta e părerea mea de om trecut prin foarte multă școală. Prea multă.

PS: Aștept să îmi spuneți rezultatul la exercițiul 5.

Guest post by Adina Ștefănescu

Și tu poți scrie pe Catchy! 🙂

Trimite-ne un text încă nepublicat, cu diacritice, pe office@catchy.ro.



Citiţi şi

România eternă și deloc fascinantă. Cum se încheie războiul proștilor cu lumea

Fundația Alexandrion anunță laureații celei de-a XI-a ediții a Galei Premiilor Constantin Brâncoveanu

Zavaidoc: iubire și muzică în anul 1923. Un roman insolit, semnat de Doina Ruști

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

  1. WhiteLion / 20 November 2019 11:05

    Stimata doamna, in cazul dvs cu siguranta a fost prea multa scoala! Iar, vorba fostului presedinte-marinar, “scoala romaneasca produce tampiti”…

    Daca dvs aveti impresia ca manualul de biologie (ori de istorie) de-a 5a este pentru cercetatori… ce sa mai zic. E prea multa terminologie de specialitate, care va fi uitata anul urmator? DA, cu siguranta. Ca Vestul grupeaza Fizica, Chimia si Biologia intr-un complex numit Stiinte, iar accentul se pune pe partea experimentala si explorarea lumii inconjuratoare, DA, si e mai bine. Dar daca nu facem fata la cls. 5a, poate nu e locul nostru in acea scoala. Poate scoala vietii ar fi mai buna?

    Dar de, daca scopul catorva persoane feminine e sa fie Catchy si atat, pentru un baiat e nevoie de studiu – chiar daca nu va ajunge expert in biologie, isi formeaza abilitatea de a invata, de a retine, de a studia. Chit ca va uita formulele de fizica si chimie, ca va ajunge intr-a 6a la animale, uitand Botanica, si apoi intr-a 7a la Anatomie, uitand Zoologia, iar a 8a si Genetica vor sterge iar tabla… de aceea se reiau la liceu, care e tot de cultura generala – dar cu accent pe o specializare.

    Like 2
    Dislike 2
    Reply
  2. WhiteLion / 19 November 2019 19:51

    Acum, legat de miraculosul exercitiu.
    A = ab – ac + d = a* (b – c) + d = 7 * 10 + d. Clar pana aici?
    d = T1 * T2 + 9 + 11 * T3^0
    Cum orice la puterea zero este 1, d = T1 * T2 + 20. Daca chiar ati vrea sa calculati suma aceea, este formula lui Gauss: ((1 + 1999) * 1999) / 2 = (2000 * 1999)/2 = 1999 * 1000. Dar, repet, nu va trebuie, orice valoare la puterea zero este 1.

    OK, hai sa vedem ce facem cu T1 si T2 acuma. Evident, fiind vorba de cls 5a, eu tind sa cred ca este impartire si nu inmultire intre cei doi termeni – ca sa se reduca.
    Voi folosi ^ ca semn de exponent, ca in orice limbaj de programare. Deci 2^2 = 4.

    T1 = 2^98 * (2^3 * 5^2)^102 = 2^98 * 2^306 * 5^204 = 2^404 * 5^102.
    T2 = (16 * 5 * 2^198 * 25^25)^2 = (2^4 * 5 * 2^198 * 5^50)^2 = 2^8 * 5^2 * 2^396 * 5^100 = 2^404 * 5^102. Deci tot 2 la puterea 404 de inmultit cu 5 la puterea 102, ca si T1, de aceea presupun ca era imaprtire, T1/T2 = 1. Daca totusi era inmultire, atunci se insumeaza exponentii: A = 2^808 * 5^204 + 90.

    Reply
  3. Teona / 18 November 2019 19:20

    Perfect de acord!

    Reply

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro