Helena Rubinstein – “frumusețea înseamnă putere”

23 November 2019

Helena Rubinstein a fost rebelă și independentă de la o vârstă foarte tânară. Chaja (acesta era numele său real) s-a născut în ghetoul din Cracovia în ziua de Crăciun din 1870. Era cea mai mare dintre cei opt ​​frați. Părinții, amândoi de origine evreiască și foarte religioși, aveau o băcanie. După ce a refuzat căsătoria organizată de familia ei (părinții ei sperau să o căsătorească cu un văduv mai în vârstă, dar foarte bogat), la 22 de ani, Helena a părăsit cuibul familiei și a ajuns în Australia.

A deschis un mic magazin în Coleraine, în regiunea Victoria Occidentală, începând să-și pregătească primele unguente și medicamente. Tot atunci a decis că era timpul să-și schimbe numele și a optat pentru elegantul Helena. Femeile australiene, fascinate de tenul ei din porțelan, încep să-și pună întrebări de frumusețe. Helena își da seama de posibilitatea de a face afaceri bune și decide să creeze o cremă de față pentru a obține și menține tenul mult visat.

Nu lipsesc nici sfaturile de frumusețe ale femeii care declara “nu există femei urâte, ci doar femei leneșe”: câte ore să dormi noaptea, cum să te protejezi de razele soarelui și așa mai departe. Este începutul unui vis.

Jean Cocteau o numește “tsarina of beauty”

În timp ce produsele sale devin din ce în ce mai populare, Helena – care între timp s-a căsătorit din dragoste cu colecționarul Edward Titus – se mută în Europa pentru a face afaceri. Mai întâi la Londra, apoi la Paris.

Helena iubește frumusețea sub toate formele și, în special, are o slăbiciune pentru bijuterii și artă contemporană. În capitală franceză s-a împrietenit cu principalii artiști ai vremii sale, frecventand monștri sacri precum Picasso, Dalì, Braque, Eluard și Matisse.

Lucrurile merg bine pentru Helena, care în fabrica sa pariziană Saint-Cloud începe să proiecteze creme din ce în ce mai sofisticate, extinzând producția spre blush și pudră, adorată de femeile acelor ani. Imaginați-vă ce muncă a însemnat producerea a 62 de tipuri de cremă, 78 de tipuri de pudră, 46 de tipuri de parfum, apă de colonie și apă de toaletă, 69 de tipuri de loțiuni și o 115 tipuri de rujuri, plus săpunuri, fond de ten și farduri.

Chiar înainte de izbucnirea Primului Război Mondial, Helena traversează Oceanul Atlantic și deschide un salon de lux în New York pe 715 Fifth Avenue.

Tratamentele ei faciale devin un must printre femeile înstărite ale orașului și numele ei începe să fie cunoscut. În timp ce Helena se află în Statele Unite, în Europa începe persecuția nazistă a evreilor. Helena face tot ce-i stă în putintă pentru a-și ajută familia, prietenii și cunoscuții să părăsească Europa și să îi salveze din lagăre, oferind locuri de muncă multor conaționali. Iar atunci când îi spun, în 1941, că nu poate cumpăra un apartament pe 715 Fifth Avenue, duce mâna la portofel și cumpără toată clădirea.

Depășind două războaie mondiale și trecând peste diferite dezamăgiri în iubire, Helena nu-și abandonează niciodată visul. Brandul său înregistrează succese incredibile, ceea ce îl face foarte bogat și puternic. Pe lângă faptul că își menține familia în mod independent, Helena se dedică trup și suflet cercetării științifice-cosmetice. În 1953, a înființat o fundație pentru a oferi o educație solidă tinerelor din clasele mai puțin înstărite. Dorința ei a fost de a oferi, pentru prima dată în istorie, fiecărei femei posibilitatea de a se reinventa zilnic, în confortul propriei case. Astăzi, oferta de cosmetice este copleșitoare, dar din ea lipsesc produsele HR…

Numele Helena Rubinstein nu mai este astăzi amintit cum ar merita, dar moștenirea ei este peste tot: toată lumea înțelege frumusețea ca pe o expresie a unicității. Una din expresiile cele mai faimoase ale țarinei frumuseții era “frumusețea înseamnă putere“. Se pare că i-a luat ceva vreme lumii să înțeleagă și ea această realitate.

Citiți aici cum s-a întâmplat că, deși Helena Rubinstein a inventat rimelul rezistent la apă, primul tratament hidratant și primul ruj roșu purtat de sufragete ca semn al rezistenței, HR nu mai este un brand de familie, ci a ajuns în portofoliul L’Oréal. Pe când numele rivalei ei, Elizabeth Arden, a rezistat, chiar dacă din 2016 brandul a fost integral achiziționat de Revlon.



Citiţi şi

Ghid de cumpărare pentru bijuteriile din aur: ce trebuie să știi înainte de achiziție

Bijuteriile pentru bărbați – între tradiție, simbolism și stil personal

De ce și-ar face cineva implant de păr – convingeri, pe bune!

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro