Un nou studiu realizat în Marea Britanie scoate la iveală faptul că dictonul „dress to impress” se aplică mai des decât ne-am aştepta la locul de muncă. Femeile care au fost intervievate în cadrul studiului au recunoscut că aproape 20% din veniturile lunare se duc pe haine şi accesorii pentru purtat la birou, cu o sumă anuală totală care ajunge la 4000 de lire.
Studiul a mai arătat că 25% dintre femei recunosc că şi-au schimbat garderoba sau chiar stilul pentru a câştiga în „competiţia” cu colegele de birou şi că au abordat adevărate tactici de succes vestimentar. Mai mult de jumătate dintre ele spun că nu scapă din vedere modul în care se îmbracă restul colegelor şi, corespondent, 34% se tem că se va spune despre ele pe la colţuri că poartă prea des aceleaşi haine. „Cu sau fără intenţie, am creat un climat economic în care oamenii simt nevoia să adopte un stil branduit pentru a fi promovaţi” declară Joanna Williams, una dintre autoarele studiului.
Dincolo de sumele uşor lipsite de temei pentru România, studiul ne aduce aminte (dacă mai era nevoie) că resimţim un nivel destul de ridicat de îngrijorare în ceea ce priveşte vestimentaţia, cu atât mai mult atunci când ştim că privirile celorlalţi au timp să zăbovească asupra noastră şi să taxeze greşelile. Dar câtă atenţie trebuie oare să acordăm când vine vorba de a influenţa în favoarea noastră prima, a doua şi a 365-a impresie şi, mai ales, ştim cum să facem asta?
Citiţi şi
Femeile își folosesc mai eficient creierul
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.