În cultura asiatică există tradiția ca, la înmormântări ori festivaluri de comemorare, în cinstea celor morți să se ardă articole din hârtie “mestecată”(papier mâché), replici ale unor obiecte de care defuncții ar avea nevoie pe lumea cealaltă – pantofi, genți, telefoane, case, mașini și chiar bani (hell money). Așa se face că există magazine specializate care vând astfel de copii imposibil de confundat cu originalele și, prin urmare, de comercializat ca falsuri arătoase unor oamenii vii. Spre exemplu, pantofii și gențile de firmă arată ca în aceste fotografii…
Și totuși, reprezentanții Gucci au trimis la începutul lunii mai o scrisoare către șase magazine din Hong Kong, cerându-le scoaterea de la vânzare a produselor care imitau creațiile de lux și numele producătorilor. O săptămână mai târziu, aceiași reprezentanți își cereau scuze după ce ofensaseră câteva milioane bune de asiatici…
Iată cum comunicarea proprie neinspirată poate aduce mai multe prejudicii decât un concurent de același calibru prin mijloace neloiale…
Citiţi şi
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.