Frumusețea unei femei: când crezi, se întâmplă

6 June 2018

Ai 30, 40, 50 de ani. Intri într-un magazin de cosmetice, într-o farmacie modernă, într-un mall bine garnisit sau într-un Plafar, ca să nu mai zic de varianta shoppingului pe internet, și e de ajuns să vezi zecile, sutele de produse cu aceeași întrebuințare ca să înțelegi ce întreprindere dificilă devine, în acel moment al vieții tale, alegerea celui care (ți) se potrivește. Scopului, particularităților, buzunarului.

Nevoile unei femei se schimbă cu anii, la fel și exigențele, strâns legate de evoluția ei spirituală, dar și financiară. Fiindcă, odată cu anii, normal e să vină și bunăstarea, dar și starea de bine, echilibrul, armonia. Or, prin toate aceste etape o femeie poate trece cu inima ușoară, dacă… știe. Dacă a aflat, cu precizie chirurgicală, ce vrea și ce-i vine mănușă, că e vorba de oamenii din jur, de hrana spirituală ori de cea trupească, pe dinăuntru și pe dinafară. Pentru că din toate acestea i se compune frumusețea. Cea netrecătoare. Cât despre cea trecătoare, pentru ea vom continua să căutăm, plăcută îndeletnicire, alte și alte mijloace pentru a-i întârzia plecarea.

Și, revenind la rafturile extravagant de încărcate, atunci e vremea când ne întrebăm mai multe decât la 20 de ani: ce conțin, cine le face, cum le face, care-i filosofia și povestea din spate, cât de „cosmetizată” e la rândul ei ca să creeze emoția care vinde mai repede și mai mult. Și n-ai altă opțiune decât să încerci cât mai multe și să aștepți să se producă iluminarea. Momentul „evrika!” și începutul unei noi povești de dragoste cu o linie de produse care, dacă i-ai dat șansa, și-a dezvăluit în tihnă toate secretele și te-a convins. Până la următoare oprire… Care, pentru mine, a fost în urmă cu două săptămâni.

Povestea

De obicei, la o lansare de produse cosmetice, întâlnești câte un reprezentant al brandului, care, tot de obicei, fie e bărbat, fie e o femeie prea tânără ca să fi încercat ea însăși produsele și să convingă astfel mai ușor.

Nu de puțin ori, marketingul alege să se sprijine și pe imaginea unei celebrități – o femeie cu care cea obișnuită nu are nici în clin, nici în mânecă și pe care din start o suspectezi: produsul e prea ieftin pentru posibilitățile ei reale de a se îngriji și felul în care arată îl pui pe seama photoshop-ului sau a folosirii altor produse, cu mult mai scumpe și mai sofisticate. Sau îi acorzi încrederea, dar prețul e peste puterile tale.

Acum, dacă mă întrebați, n-aș cumpăra un produs care apare sub numele unei actrițe din simplul motiv că l-aș considera un alt fel de a-ți folosi imaginea ca să câștigi și mai mulți bani, speculând simpatia publicului feminin. Azi, nu mai trebuie să fii Ana Aslan sau Estée Lauder ca să pleci în lungi expediții științifice de laborator în căutarea tinereții. Ai bani, cumperi formule, designeri de produs, încredințezi unei agenții scumpe promovarea și banii se înmulțesc. Nu asta e rețeta unui produs care să facă bine cu adevărat, e doar rețeta de profit a unui moft de vedetă.

Estee Lauder

Estée Lauder printre cliente, la o lansare de produs, 1966, New York

foto: Bill Sauro

Când întâlnești, însă, creatorul obișnuit, contemporan cu tine, un nou venit care are nevoie de o șansă, să înțelegi de unde îi vine curajul aproape nebunesc de a se aventura într-o lume atât de greu de controlat și la scară mică, aceea este o experiență în sine. Când îi simți emoția care însoțește scoaterea în lume a creației, revelate într-un moment de grație, emoție asemănătoare cu cea a mamelor care-și prezentau fiicele la balurile de altădată, pe lângă argumentele științei aplicate, te conving firul poveștii și propria lui înfățișare – “Eu sunt brandul” e cea mai onestă și cuceritoare reclamă. Iar tu devii, fascinat, poate chiar martorul nașterii unei legende.

Nela Neos

Nela Păvăloiu și cosmeticele NEOS (Natural Essential Oils Secrets)

Când îi “greșești” vârsta cu 10 ani în minus, când vine dinspre ea o energie bună, când respiră echilibru, în ciuda emoției, când nu simți excese, încrâncenări, când totul are o logică a lucrurilor puse să lucreze împreună, în slujba idealului de bine, când în jur miroase binefăcător a uleiuri esențiale și toate simțurile se trezesc curtate subtil, când simți că nu e vreo regie sau magie, ci doar răspunsul uitat la stimulii naturii, atunci devii atentă…

În jur, numai cutiuțe și flacoane mici. Nu ești obișnuită. În minte, rulează de ani de zile filmul “să fie mai mult, să ajungă, să țină” – și unele țin mai mult decât ar fi normal, iar asta (încă) nu ne sperie… Ce să fac cu aceste miniaturi? Or fi doar pentru voiaj (nu că n-ar fi practice și utile astfel de doze) sau doar pentru prezentare?

Vin și primele explicații – nu conțin conservanți (prima bilă albă), cumperi atât cât folosești în 2-3 luni. Timp suficient să constați și dacă ți-ai găsit produsul sau încerci altceva. Prospețimea este asigurată de cutiile speciale, izoterme (a doua bilă albă pentru idee). A treia și a patra bilă albă vin pentru modul de preparare: hand made și fără chimicale de sinteză, ca în trecut, folosind doar puterea tămăduitoare, dărnicia și diversitatea naturii, în cea mai apropiată formă de perfecțiune – bio/organic. Și uite-așa a cincea bilă albă sare automat lângă celelalte. Mai aflu că pasiunea e veche și că la baza perfecționării formulelor au stat perseverența creatoarei, consecvența, credința ca drumul se face mergând, observațiile proprii și ale femeilor din jurul ei.

Mă detașez de restul lumii și le iau pe rând la cercetat. Olfactiv (simțul care ne îndrumă viața într-un mod atât de misterios și de care suntem atât de puțin conștienți), tactil, vizual, trei din cvintetul de  simțuri moștenit de la Aristotel. Și simt, din nou, că alcătuirea noastră senzorială e mai complexă de atât… cremele, serumurile, uleiurile esențiale se dezvăluie și încep să lucreze. N-ai cum să reziști. Și apoi de ce ai rezista? Dar urbanul te-a învățat reținut, te-a încordat, te-a tensionat, te-a făcut să crezi că acela e naturalul, firescul. Clar nu e. La prima permisiune conștientă, apare deschiderea, conectarea la energii neștiute, mirarea, acceptarea. Te descoperi altfel, îți place de tine și vrei ca momentul să dureze. Le iei acasă să vezi dacă nu cumva ți s-a părut. Și… nu ți s-a părut. Uleiurile or fi volatile, dar starea de bine durează. Cât despre promisiunile fiecărui tip de cremă și despre cum sunt ele onorate, diferența sigur o va face și aromaterapia, nu doar celelalte extracte naturale alese și combinate după scopuri.

De câțiva ani buni, cremele nu trebuie să mai aibă miros, oricât de discret și de plăcut ar fi, pentru că ingredienții care îl generează sunt de sinteză și potențial toxici. Ei, bine, în cazul cosmeticelor Neos, mirosul este o altă cheie spre rezultate: uleiurile eterice sunt un vehicul terapeutic, un amplificator inteligent al beneficiului estetic. Când te recompui în trinitatea minte-trup-suflet, când faci toate acordurile fine necesare, frumusețea interioară nu mai e doar o vorbă în vânt. Ea transpare și înalță. Iar de-acolo lumea se vede altfel.

NEOS

Creme de zi, de noapte, pentru ten uscat, normal, gras, mixt, elixir de noapte, cremă pentru ochi, pentru gât și decolteu, pentru corp și pentru mâini, uleiuri de masaj, amestecuri de uleiuri esențiale – pentru detoxifiere și vitalitate, pentru echilibru și rațiune, pentru energie și prosperitate, pentru relaxare și acceptare. 

Nu cred că azi mai căutăm secretele nemuririi, oricum nu în domeniul frumuseții. Am înțeles (oare?) că nu există nemurirea tinereții. Ce căutăm, când ne înțelepțim, e un aliat de încredere pentru a trăi în confort și în pace cu trecerea timpului. Să ne placă de fiecare zi și de fiecare oglindire. Și să avem rezerve din bucuria vieții și în mici flacoane/cutiuțe din care să putem lua cu picătura în fiecare dimineață și în fiecare seară. Ca sufletul și zilele să ne fie rotunde, iar noi, captive de bună voie, o viață, în cercul binelui. Despre asta sunt cosmeticele Neos. Naturale, spirituale, puțin magice. Exact cum a fost creată să fie Femeia.

***

Cosmeticele handmade Neos se găsesc doar pe acest site. Dar vizita la atelierul de creme de pe str. Aron Cotruș, 55, ap.3, București (cu programare prealabilă la 0755. 018.255), vă va oferi experiența rară și inedită a unei călătorii în timp pentru a descoperi un produs al viitorului: discuție despre nevoile tale, cremă personalizată, pregătită sub ochii tăi, dacă ai răbdare, care îți este oferită pentru testare acasă, să-i încerci puterile. Un mare act de curaj? Nu, un act natural venit din încredere… Când crezi, așa se întâmplă. 



Citiţi şi

România eternă și deloc fascinantă. Cum se încheie războiul proștilor cu lumea

Rebelul, semețul an 44

7 idei de mic dejun delicios și răcoritor pentru diminețile verii

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro