Festivalul de Film de la Cannes a generat 101 milioane de dolari pentru brandurile de lux

7 August 2021

După mai bine de un an de evenimente anulate în industria de divertisment, Festivalul de la Cannes (28 iunie – 19 iulie) a oferit brandurilor de lux de modă, bijuterii sau produse de înfrumusețare ocazia să strălucească încă o dată și să atragă un volum total de 101 milioane de dolari ca valoare a impactului media.

Când Bella Hadid a pășit pe covorul roșu de la Festivalul de Film într-o rochie lungă neagră semnată Schiaparelli, cu pieptul împodobit cu o impresionantă bijuterie în forma unei perechi de plămâni, frecvența căutărilor pe Google legate de festival ca și pentru casa italiană de modă au crescut cu 1900% comparativ cu trei săptămâni înainte de eveniment. Valoarea totală a impactului media (MIV®) pentru brand măsurată de Launchmetrics a fost de 8.5 milioane $. Doar postările pe instagram ale Bellei Hadid au generat 1,15 milioane $ multiplicate în toată media și rețelele sociale, inclusiv contul de Instagram al brandului.

Chopard, sponsorul oficial al festivalului, care a însoțit-o de asemenea pe Hadid pe covorul roșu, a avut peste 2300 de recomandări permițându-i bijutierului de lux să genereze 5,19 milioane de dolari din impactul media.

Trei branduri în particular s-au evidențiat în termeni de creșterii a expunerii adăugând activităților de pe covorul roșu strategii complementare de marketing menite să amplifice mesajul: Etro, Nespresso și Chanel. Prin punerea în lumină a ambasadorilor de brand, prin lansarea unor pop-up stores sau prin colaborarea cu alte branduri, aceste trei branduri au demonstrat cum se face o piesă de artă dintr-un eveniment de marketing.

Nespresso’s pop-up in Cannes, Nespresso Plage. Credit: Courtesy.

Nespresso a colaborat cu influencerul Chiara Ferragni la o colecție în ediție limitată, a deschis un pop-up store în Cannes pe durata festivalului și a organizat o cină cu invitați speciali la care Ferragni a fost îmbrăcată într-o rochie personalizată Giambattista Valli Haute Couture pentru a demonstra interesul Nespresso pentru de economia circulară.

Marion Cotillard (stânga) în rochie Chanel

Nu în ultimul rând, Chanel le-a prezentat împreună pe covorul roșu pe cele două noi ambasadoare, actrița Marion Cotillard, care a lucrat înainte cu Dior, și cântăreața Angèle, care este imaginea uneia dintre noile sale campanii, tactică ce a crescut căutările Google pentru Angèle și “Cannes Film Festival” cu 1.350%, în timp ce căutările pentru Marion Cotillard au crescut cu 500%, un salt formidabil în trafic.

Carla Bruni în Céline

N-a fost o surpriză faptul că celebritățile și mai recent, influencer-ii, au ajutat la crearea vâlvei în media, un exemplu clar fiind fosta primă doamnă a Franței, Carla Bruni. Căutările în Google au crescut cu peste 3.900% față de traficul ei obișnuit. Ea a fost de asemenea prima personalitate pe care o arăta Google la căutarea de imagini în timpul primei săptămâni a festivalului. Iar asemănarea găsită de presă cu Bella Hadid a contribuit la acest succes.

Dar nu numai celebritățile tradiționale au avut impact. Nou venita Lena Mahfouf, o influencer-iță care a avut o campanie de succes pentru BULGARI, a reușit să facă valuri.  Într-o rochie Valentino și un colier Bulgari, apariția vlogger-iței Mahfouf pe treptele Festivalului de la Cannes a generat într-o singură postare vânzări de 438.000 de dolari. Valoare care a plasat-o în top cinci postări care au generat cele mai mari venituri pentru branduri pe Instagram pe toată perioada festivalului.

Lena Mahfouf, © Borde-Jacovides-Moreau / Bestimage

Implicarea fanilor lui Mahfouf aproape s-a dublat la eveniment. Ultimele ei cinci postări pe Instagram în afara Festivalului de Film de la Cannes au atins o rată de implicare de 10% (care se măsoară prin numărul total de interacțiuni – like uri și comentarii – pe care le-a generat conținutul împărțit la numărul total de fani), în timp ce postarea cu ea pe covorul roșu a avut o rată medie de interacțiune de 17%.

Privind datele, este clar că evenimente precum Festivalul de Film de la Cannes continuă să fie o platformă semnificativă pentru multe mărci de lux, ajutându-le să consolideze relațiile cu vedetele și să facă presa să vorbească despre produsele lor. Crucial pentru creșterea vânzărilor. Pentru că în final despre asta este vorba: să ai flerul de a găsi  persoana care vinde cel mai bine. 

sursa



Citiţi şi

Trăiește paradisul acum! Extraordinara viață a lui Karl Lagerfeld

Decât fericită la Costinești, mai bine în depresie la Monaco

Genți, genți și iar genți Hermès! Licitație online organizată de Christie’s New York

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro