Fată bună sau bitchy?

Maria Corina BarbarosCâteodată ne propunem să fim fete bune şi să lăsăm de la noi sau, dimpotrivă, alteori ne dorim să fim tranşante în atitudine, să nu mai îngăduim ceea ce nu ne este pe plac şi să nu mai pierdem energie menajând orgolii. Personal, judec succesul după lucrurile la care a trebuit să renunţ ca să-l obţin. Aşadar, inventariez ordonat câte trei dezavantaje ale celor două atitudini.

The Bitchy Type

1) Vei fi considerată greu subordonabilă (ceea ce, parţial, este adevărat), prin urmare aşteaptă-te să fii marginalizată cu predilecţie în activităţile profesionale. Ce şef ar vrea în echipă pe cineva care refuză sarcini de serviciu suplimentare şi care ironizează deciziile sale neinspirate?!

2) Vei fi considerată lipsită de politeţe şi de tact. Într-o lume în care afişarea unui fals respect pare a fi cartea câştigătoare, atitudinea considerată lipsită de politeţe te poate costa mult.

3) Vei fi considerată lipsită de empatie oricare ar fi situaţia în discuţie. Bitchy-type, în viziunea celorlalţi, este o scorpie (hai, o scorpiuţă) care nu are cum să fie emoţionată de nicio situaţie, niciodată. Este un „sub-om” din punct de vedere emoţional.

Citiți și Fetele bune ajung în Rai, fetele rele ajung unde vor.

Fata bună

1) Evident, vei fi considerată bleagă. Cum altfel ar putea ceilalţi să interpreteze atitudinea altruistă şi dedicată a unui om faţă de semenii săi, atitudine arătată de fiecare dată când se iveşte ocazia de a face un bine?!

2) Se va considera că accepţi şi scuzi orice, aşadar nimeni nu se va mai sinchisi să se gândească la tine ca la o fiinţă care are propria viaţă, sensibilitate şi demnitate.

3) Percepţia celorlalţi va fi că eşti un instrument stabil şi mereu la îndemână pentru, după caz, consolare, ajutor, muncă.

bitch

Deci fată bună sau bitchy? Brand-ul personal, pentru a avea succes, trebuie să fie autentic. Vom avea o înclinaţie naturală să părem fete bune sau bitchy orice am face. Important este să conştientizăm cum ne văd ceilalţi, să nu luptăm să demonstrăm că suntem fete bune sau dimpotrivă, să investim energia în dezvoltarea avantajelor care vin din cealaltă atitudini.

Totodată, nu trebuie să uităm că, inevitabil, vom dobândi un brand personal (anvergura lui este discutabilă). Acesta ar putea rezulta în urma agregării aleatorii a impresiilor celor din jur şi a interpretării variabile a evenimentelor/acţiunilor în care suntem implicate sau din preocuparea noastră de a ne consolida imaginea într-un fel care ne face autentice şi constituie o bază pentru reuşita socială şi profesională.



Citiţi şi

Portret de țară în pragul tulburelului

Unde nu e iertare, de multe ori e pace

Mintea mea nu mai este prizoniera gândului cum să te fac să mă vezi

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro