Din 17 iunie, în UK va rula în cinematografe filmul Good Luck to You, Leo Grande cu Emma Thompson în rolul principal. Film în jurul căruia s-au stârnit deja curiozități peste nivelul celor obișnuite. O știm pe Emma, joacă roluri de femei bune, sensibile, cerebrale. De ce acum e puțin diferit? Ei, bine, Dame Emma Thompson, acum în vârstă de 63 de ani, a făcut nu doar o scenă de sex explicită, în toate pozițiile, fără restricții, ci și complet frontală, fără filtru. Cu tot tacâmul, cum se spune. Nuditate extinsă cât poate cuprinde camera și provocări cât pot cuprinde mințile cele mai descuiate.
Pe scurt, Emma Thompson joacă rolul lui Nancy, o văduvă pensionară de 62 de ani, fostă profesoară de religie, care nu a avut niciodată un orgasm. Care se decide să vadă despre ce e toată agitația și angajează o escortă de top, pe Leo, 28 de ani. Eh, devine interesant, nu?
Scenariul preia toate problemele mari din jurul sexului, escortelor, îmbătrânirii, puterii, clasei și feminismului, oferind în același timp o mulțime de povești neașteptate și tandre, sexy și adesea foarte amuzante într-o cameră de hotel de preț mediu din orașul Norwich.
“Aceasta este povestea filmului Good Luck to You, Leo Grande, care a fost scris de Katy Brand și pe care mi l-a trimis cu mesajul „Este asta ceva care te-ar putea intriga?”. Nu era tocmai scenariul la care te aștepți, dar după patru pagini, am fost cucerită. La sfârșitul primei lecturi, i-am scris lui Katy că trebuie neapărat să-l facem. Și nu după multe luni, l-am făcut.
Pe parcursul a 19 zile din februarie 2021, Daryl McCormack, acum în vârstă de 29 de ani, și cu mine, în vârstă de 63 de ani, am filmat patru întâlniri într-un Norfolk atât de pustiu din cauza Covid 19, încât îl simțeam ca doar al nostru și numai al nostru.
Veți fi scuzați dacă vă gândiți la acest film ca la o ripostă englezească la filmul Last Tango in Paris – mai mult un First Two-step in Norwich – dar, de fapt, este o aventură în mai multe tipuri de intimitate. O explorare a plăcerii și a rușinii și un portret al muncii sexuale ca una dintre profesiile de îngrijire.
Nancy, îngrozită de ceea ce a pus în mișcare, vine încărcată cu presupuneri despre Leo și așteptări scăzute după o viață întreagă de dezamăgire în dormitor. Leo sosește cu mintea și inima deschise, cu impresionante abilități legate de oameni și cu propriile secrete.”
Emma n-a avut cum să meargă la vreun spa să slăbească în vederea turnării scenelor fierbinți, totul era închis, dar s-a gândit că Nancy n-ar fi făcut asta. Nu i-a fost greu să-și imagineze cum e să fii profesoară, cunoștea destui.
“Să o interpretez pe această femeie pe punctul de a depăși fiecare graniță pe care a ținut-o toată viața ei a fost cea mai încurajatoare provocare care mi-a fost oferită în ultimii ani.
Nu știu dacă voi v-ați scos vreodată toate hainele în fața unei persoane tinere pe care n-o cunoști. Dar dacă n-ați făcut-o, sunt aici să vă spun că este un pic intimidant. Mai ales dacă ești o femeie de 60 + în post-menopauză și care a mâncat recent mult prea mulți biscuiți căutând confortul în carantină, iar persoana tânără este într-o formă perfectă pentru că așa îi cerea rolul să fie.
Regizoarea noastră, Sophie Hyde, s-a dezbrăcat și ea în timpul scenelor în care filmam goi și așa ne-a dat indicații. Am vorbit despre trupurile noastre și despre ce ne-a plăcut și nu ne-a plăcut la ele. Lista mea cu ce nu mi-a plăcut la trupul meu a fost cea mai lungă. Dar, în cele din urmă, asta mi-a reamintit cât de egalizator și înălțător poate fi să stai cu alți oameni exact așa cum te-a făcut mama. Este mai ușor să fii sincer atunci când nu există literalmente nimic de ascuns. Este inevitabil umilitor, dar după aceea nu prea mai este ceva de care să te temi.
Știe cineva sau îi pasă cuiva dacă femeile de vârstă mijlocie primesc vreo satisfacție sau plăcere sexuală? În tinerețea noastră, îmi amintesc că obișnuiam să fim în mod constant cicăliți de Cosmo cu privire la orgasme. A fost întotdeauna pe prima copertă – cum să le obții mai lungi și mai bune. Concentrarea asupra obținerii extazului – de parcă am fi reprezentat mai puțin dacă nu ieșeam roșii în obraji și fără suflare dintr-o întâlnire de amor – a fost, sincer, cam agresivă. De asemenea, am fost informați că femeile mai în vârstă își pot dori uneori mai mult sex, iar atunci s-a născut mitul femeii-cougar – plictisitor, banal și gol, ca atâtea dintre tipurile sexuale pe care ar trebui să le întruchipăm.
Nu cred că în fruntea listei cuiva se află chestiunea plăcerii femeii, tinere sau mai în vârstă.
În domeniul meu, ni se cere adesea să portretizăm sexul – dar eu am fost foarte nesigură în privința aspectului meu și a corpului meu ca actriță tânără și, cu siguranță, nu aveam niciunul dintre atributele care să-i atragă pe producătorii în mare parte bărbați, care aveau tendința de a alege femei pe care „voiau să le f*tă”. (Și citez atât de mulți dintre ei, și încă continuă.) Deci, eu nu am făcut-o atât de des.
Au existat schimbări generaționale masive în ultimul secol, între – de exemplu – generația mamei mele și a mea. Mama mea este din Scoția, un pământ glorios, dar care nu e cunoscut pentru angajamentul său față de erotic, și dintr-o familie prezbiteriană. Avea opinii destul de puritane despre sex, pe care entuziasmul meu tineresc le-a pus curând la îndoială. Cum a răspuns provocării? M-a dus la un ginecolog.
De ce ne e atât de greu să vorbim despre sex? Pentru că e tabu, pentru am fost învățate că e murdar sau obraznic sau sub noi, înjositor, animalic, pofticios, păcătos, periculos – și dincolo de pragul normalității decente. Nu cred ca exagerez.
Asistența (n.red educația) sexuală – de ce nu face parte din Sănătatea Publică? Sexul e liber, natural, normal, încântător, bun pentru noi și, așa cum zice Leo în film, inaccesibil unora pentru tot felul de motive perfect valide. E o chestiune de sănătate publică.
Tema muncii sexuale a femeilor a fost fascinantă pentru mine – la fel ca mulți din generația mea, ideea că este o ocupație aleasă mai degrabă decât ceva îngrozitor la care ai fost forțată de sărăcie sau putere abuzivă este foarte nouă și are nevoie ca lumea să se obișnuiască cu ea. În mare parte, presupun, din cauza pericolelor. Este foarte bine să fii de acord asupra limitelor, dar să fii singur într-o cameră cu un om mai puternic care te poate răni, viola sau ucide cu ușurință este înfricoșător. Rămâne înfricoșător pentru mine, deși cred, de asemenea, că în circumstanțe potrivite – garanții legale, clienți decenți și așa mai departe – ar putea fi o treabă foarte bună.
Este în parte așa pentru că nu asociem respectul unul față de celălalt cu sentimentele noastre sexuale? Cred că rădăcina a tot (îmi pare rău) este că pur și simplu nu ne respectăm dorințele sexuale. Glumim cu ușurință despre ele – le disprețuim, le subminăm complexitatea, natura lor radicală (uneori), chiar și nevoia lor umilă de a exista adesea ne jignește și ne tulbură. Dar noi nu ascultăm.
Leo ascultă – el respectă plăcerea. El înțelege că ia multe forme și niciuna nu este anatemă pentru el. El înțelege că îi poate face pe oameni să se simtă mai bine, le poate îmbunătăți viața și uneori chiar îi poate elibera de suferință. El o învață pe Nancy, pe scurt, despre posibila sfințenie a muncii sexuale.
Înainte de a face „Noroc, Leo Grande”, nu aveam idee cât de mult aș putea învăța despre atitudinea mea față de propriul corp, față de plăcere și rușine – cât de mult aș râde de prostia reală a atâtora dintre răspunsurile noastre la plăcerea sexuală, și cât de mult aș plânge despre ceea ce se pierde în viață atunci când ea este reprimată, ignorată și pedepsită. Sper ca filmul să ajungă la cât mai mulți oameni și să facă același lucru pentru ei.”
Citiţi şi
Babygirl – Nicole Kidman într-un rol extraordinar
My Policeman – Povestea tragică a dragostei interzise
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.