Avem pe mână, pentru câteva zile, al doilea cel mai bine vândut model Kia din lume, micul și charismaticul Rio, care aleargă să țină pasul cu ultra-popularul Sportage. Și se pare că are un ritm excelent, pentru că Rio se laudă cu aproape jumătate de milion de mașini vândute în 2015 și o cifră care s-a repetat în 2016. În 2017, minionul familiei Kia mizează pe același succes și s-ar putea să-l obțină cu o imagine nou-nouță, deosebit de atrăgătoare.
TEXT: Bogdan Grigorescu & Elena Luchian, FOTO: Adrian Cobzașu
Elena: Bogdan chiar are impresia că o să-mi placă piticania asta. Auzi, eu, fan SUV-uri, să fiu impresionată de jucăria asta de oraș. I-am zis că ar fi trebuit să luăm ceva mai mare, mai înalt, mai… Vai, dar ce culoare frumoasă are! Chiar nu arată rău deloc! Și știu că în gama Kia, acest Signal Red este doar 89 de euro! Oricum, o să mă prefac că nu-mi place.
Bogdan: Nebunia asta mică și roșie o sa-i scoată SUV-urile din cap Elenei! Trebuie să recunosc că și pe mine m-a dat pe spate, deși niciodată nu m-au reprezentat mașinile de clasă mică. Dar Rio… un desen atât de simplu și deopotrivă cochet nu știu unde mai găsesc în segment. Mai am un as în mânecă: am scotocit prin garajul Kia și i-am găsit Elenei un exemplar în echiparea de top, Trend, garnisit, în plus, cu lumini de zi și poziții LED și cu jante de 16 inci din aliaj ușor. Bună, Elena! Îmi place reacția ta… pari încântată. La ce te așteptai?
Elena: Eu? La exact ce ai adus! Când te-am văzut venind cu Rio, mi s-a părut că se apropie o felină. Grila tiger-nose o face să arate ca o pisicuță. Parcă o aud cum toarce. Se pare că inginerii nemți ultra exacți și boemii californieni, cărora sud-coreenii le-au încredințat designul, au făcut treabă bună. Liniile astea drepte o fac să arate robustă și încrezătoare în forțele proprii, deși marginile rotunjite îi păstrează formele simpatice și grațioase, de pisică blândă și răsfățată. Dar este cumva mai mare ca generația precedentă sau mi se pare mie?
Bogdan: …este. S-a lungit cu 15 mm, dar îți senzația că s-a mărit și mai mult pentru că și-a schimbat proporțiile: capota și consola față sunt mai lungi decât înainte, ampatamentrul a crescut cu 10 mm, montantul lunetei stă aproape vertical, iar consola spate a devenit minusculă. Cred totuși că ți-a creat impresia asta puternică pentru că este și mai scundă cu 5 mm. Designerii au „lipit-o” de asfalt, ca să pară mai sportivă. Când te uiți la ea, zici că o mănâncă talpa să pornească în descoperirea lumii! Ce zici însă despre habitaclu? Știu că pui mare preț pe interior. Cum te simți în mașină?
Citește articolul complet aici.
Și tu poți scrie pe Catchy! 🙂
Trimite-ne un text încă nepublicat, cu diacritice, pe office@catchy.ro.
Citiţi şi
Patru lucruri pe care să le știți atunci când alegeți anvelopele
Azi, în viața și în mașina mea nu mai urcă nimeni când și cum vrea
SUV Fest. Testezi și te distrezi!
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.