“De-a lungul ultimelor luni, Papa Francisc a ocupat primele pagini ale ziarelor prin nişte tactici de marketing neașteptate care au atras credincioșii de peste tot din lume. A lansat echipe sportive de la Vatican. A tot glumit cu un nas roșu de clovn și o cască de pompier. Alăsat un copil să-l îmbrățișeze în timp ce se adresa pelerinilor. Şi a promis să boteze personal bebelușul unei femei care a refuzat presiunile partenerului ca să avorteze. Papa trece de nivelul colegilor săi înțepați, de aceea a sugerat recent că „chiar și ateii” pot fi salvați și a afirmat că el nu-i va judeca deloc pe catolicii gay și lesbiene. Luna trecută, Papa Francisc a atins 10 milioane de urmăritori pe Twitter, lucru care l-a poziționat chiar sub Kanye West. Peste tot, observatorii vorbesc de „Efectul Francis”.
Dar orice persoană îndrăgită de media modernă are nevoie de o mașină de PR, iar Papa Francisc nu face excepție de la regulă. Greg Burke, reporterul de 53 de ani de la Fox News, a devenit agentul Sfântului Scaun, mai exact, Consilier Senior de Comunicare în Secretariatul de Stat al Vaticanului şi a început treptat să schimbe modul în care se fac lucrurile în orașul Vatican.”
Citiți aici mai multe despre PR-istul Papei care fascinează lumea, cel care a spus că imaginea Papei Francis ar trebui să aibă un avertisment pe ea – „Pericol! Omul acesta s-ar putea să-ți schimbe viața”.
Citiţi şi
Papa Francisc: Cele mai grave păcate sunt mândria și ura, nu păcatele cărnii
Cât de mici sunt cele mai mici țări din Europa și cât de mare este cel mai mare oraș din România