La o săptămână de când a anunțat închiderea liniei casual D&G, casa Dolce&Gabbana a făcut o demonstrație de forță la Săptămâna Modei de la Milano, cu o colecție exuberantă inspirată de soarele cald al Siciliei și de stilul voluptos și sexy al actriței italiene Sophia Loren. Un spectacol optimist și colorat, menit să anunțe, spune critica internațională, că marca principală, Dolce&Gabbana, este puternică, stabilă, invincibilă. Purtând topuri strâmte asortate cu pantaloni scurţi, fuste creion croşetate, jachete și tunici din bumbac – modelele au defilat pe ritmurile celebrului “Mambo Italiano”, cântat de Sophia Loren.
“Întrebarea pe care ar trebui să ți-o pui în fiecare zi este dacă ideile tale mai sunt sau nu în acord cu restul lumii. Acesta este cel mai important filtru. Nu trebuie neapărat să ai idei avangardiste, pentru că riști să nu fii înțeles. Trebuie să mergi înaintea celorlalți doar cu câțiva pași, astfel încât ei să te poată urma”. Aceasta este rețeta pe care Domenico Dolce i-o împărtășea cândva unui reporter american şi care își testează zilele acestea eficiența.
Respectat cu strictețe, principiul a adus cuplul Dolce&Gabbana în rândul celor mai influenți creatori contemporani, a fost “secretul” care i-a transformat în prima alegere a vedetelor de Hollywood și în preferații celor mai sofisticate dintre femeile lumii, de la Sophia Loren, la Madonna sau Victoria Backham. Iar ideea de a fi cu un pas înainte privind permanent înapoi necesită nu numai mult fler și o bună cunoaștere a lumii, dar și multă creativitate și extrem de mult antrenament.
Pentru a înțelege cea mai recentă colecție prezentată zilele trecute de casa Dolce&Gabbana pe podiumul de la Milano, e bine de știut că formula care s-a demonstrat în timp a fi real magică s-a închegat în 1980, când Stefano Gabbana, un tânăr aspirant născut în 1942, la Veneția, l-a întâlnit pe Domenico Dolce, un tip cu patru ani mai în vârstă, născut într-un sat din Sicilia. Aveau planuri mari, puțin mai mult de o mie de dolari în buzunar și câteva idei despre modă pe care Gabbana, absolvent de design grafic, le prinsese în scurta experiență de asistent într-un atelier de croitorie din Milano. Doi ani mai târziu aveau deja propriul studio de consultanță, pentru ca, în 1985, să poată ieși pe podiumul de prezentare de la Milano cu prima colecție pentru femei, o încercare întâmpinată pe atunci cu ovații naționale. Hainele erau, mai toate, “homemade”, inspirate de dive italiene gen Sophia Loren sau Anna Magnani. Pe lângă zeițele pe care a anunțat că le va venera, proaspăt înființata casa de modă Dolce&Gabbana și-a definit atunci trei concepte fundamentale – Sicilia, croitorie de înaltă clasă și tradiție.
Deși în următorii 40 de ani au fost mereu cu câțiva pași înaintea celorlalți, cei doi creatori nu și-au trădat principiile de început. Sophia Loren a rămas, în viziunea Dolce, marea divă a acestui secol, venerată în colecțiile prestigioasei case de modă italiene până astăzi. Iar în urmă cu câteva zile, la Săptămâna Modei de la Milano, colecția Dolce&Gabbana pentru sezonul primăvară-vară 2012 a fost o nouă evocare a mișcărilor incredibil de sexy cu care frumoasa Siciliei cucerea lumea, prin 1955, în ritm de mambo.
A aplaudat, din primul rând, Scarlett Johansson, imagine a liniei de cosmetice Dolce&Gabbana, în timp ce creatorii aduceau un omagiu Siciliei, cu rochii vaporoase, fuste cu talie joasă sau pantaloni scurți, toate cu imprimeuri amintind insolit de soarele din sudul Italiei, de la portocale și lămâi, până la spaghetti, ardei roșii, vinete sau ceapă. Ținute accesorizate cu cercei din usturoi și genți ale căror mânere aminteau de un mănunchi de macaroane.
“A fost destul de greu să facem ceapa să arate sexy”, râdea Stefano Gabbana după ce aplauzele de la final i-au confirmat că se poate. Și asta respectând intenția declarată de a crea forme adaptate epocii post-feministe, cu alură glam și tușe contemporane, într-un concept întotdeauna respectat: “The New Millenium Cool”.
Un moment de redefinire în lumea luxului: D&G este absorbită de Dolce&Gabbana
Istoricii modei au găsit întotdeauna o legătură între trenduri și stabilitatea financiară, reușind să facă adevărați indici economici din anumite detalii aparent superflue, cum ar fi indexul rujurilor, talia rochiilor sau vânzările de lenjerie pentru bărbați. Marca Dolce&Gabbana a înfruntat cu mult curaj vremuri de criză care au adus în faliment nume celebre, cum ar fi Christian Lacroix. Cu atât mai lăudabil, într-o Italie recent degradată de Standard and Poor’s, spun analiștii. Cum să înțelegem, însă, explozia de culoare, accesoriile aurii sau imprimeurile exuberante cu care Dolce&Gabbana a defilat zilele trecute la Milano? Ne pregătim pentru zile mai bune? Estimează cineva că economia globală urmează să fie în plină înflorire din februarie încolo, atunci când aceste haine vor apărea în magazine? Sau strălucirea vibrantă este doar o diversiune pentru a masca veştile proaste? În acord cu mai toți analiștii și oamenii de afaceri, Domenico Dolce și Stefano Gabbana spun că nu este vorba doar de o criză financiară, ci de un moment de redefinire la toate nivelurile, cu atât mai mult în industria luxului, care s-a crezut multă vreme imună la trendurile globale.
“Toată lumea trece acum testul realității, e vorba de un fel de întoarcere la o anumită stare rezonabilă a întregii lumi a luxului în general. Va fi cu adevărat dificil să atingem nivelul din anii trecuți, tocmai de aceea trebuie să ne întrebăm dacă aceste cote erau naturale, sănătoase, sau dacă nu cumva ele se vor schimba acum pentru totdeauna”, spune Stefano Gabbana. Câteva măsuri de rentabilizare, însă, vor trebui să existe. Săptămâna trecută, D&G, sora mai mică a companiei Dolce&Gabbana (cea care a creat atâtea confuzii de-a lungul timpului!) a defilat pe podium plină de mândrie și de strălucire, ca întotdeauna. O paradă de carnaval, glamour tineresc, sfârșită cu o mireasă extravagantă, petale de trandafir și valuri de confetti. Cântecul de lebădă – s-au grăbit să spună alții.
La câteva minute după ce “s-a tras cortina”, un mesaj ajuns în casuțele de email ale participanţilor anunța că Dolce şi Gabbana au decis închiderea liniei ieftine D&G, pentru a se putea concentra la brandul lor principal. Cei doi designeri italieni au dorit să-și prezinte decizia mai degrabă drept una pozitivă, decât ca pe o înfrângere. “Trecem printr-a moment fericit”, spun cei doi în anunțul oficial. “Începând cu sezoanele viitoare, D&G va deveni parte a Dolce&Gabbana, pentru a da chiar și mai multă putere şi energie colecțiilor noastre”.
Tu ce-ai alege să porţi?
Şi acum, de doriţi să admiraţi, să vă inspiraţi, să vedeţi explozia de culori ameţitoare, daţi play!
Citiţi şi
Aceste fotografii, aceste momente în timp…
100 de ani de la nașterea lui Marcello Mastroianni – povestea unei legende
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.