Cum mai e viața noastră în era digitală

23 August 2019

Păi, cum să fie viața noastră în era digitală? „Pics or it didn’t happen!” (Fotografii sau nu s-a întâmplat!) Și dovezile despre cum trăim (lifestyle) curg: unde stăm, ce mașină de cafea sau cu patru roți avem, ce bem, ce mâncăm, ce iubim, ce lucrăm, ce vizităm… Ne-am obișnuit deja și cu “realitatea” că like-urile nostre virtuale dezvăluie neliniștitor de multe lucruri despre noi. În eră digitală, totul se află, totul este stocat în niște baze de date colosale rezultate prin digitalizarea felului în care funcționăm individual sau ca oricare alt sistem. În Big Data găsim aproape orice cu care putem face aproape orice, bun sau rău. Am văzut, în scurt timp, întâmplându-se din toate și, în această uriașă plasă, suntem nevoiți să ne gândim alert alegerile care ne compun stilul de viață.

Pe unii, nu neapărat speriați de iureșul digital, ci treziți mai repede de sub efectul drogului și speriați de viteza, dar mai ales de direcția în care se gonește cu orice cost, îi tentează aproape imposibila întoarcere într-un trecut mai puțin comod, dar poate mai solid – curentul arhaizant.

Pe cei mai mulți i-a sedus ireversibil ultratehnologia, promițătoare de tentante comodități. Încurajator este că tot mai mulți dintre fanii necondiționați ai tehnologiei, nu destui însă, înțeleg să se implice acolo unde soarta lumii devine nesigură; aceștia pun sustenabilitatea ca primă condiție de cumpărare/participare/comunicare.

Seduction, 1988 din seria Phantom Limb* by Lynn Hershman Leeson

Să aduci într-o arenă de business tema “cum e viața în era digitală” devine un act de maturitate. Îți iei parteneri oameni de decizie, care odată ce au înțeles cerințele timpului pot face și alegerile corecte. Lideri care își fac un titlu de onoare din preluarea sub formă de element etic valorile perene ale trecutului omenirii și îl încorporează în filosofia de brand. Oameni care urmăresc schimbările, pregătesc lumea pentru schimbare și o înarmează pentru decizie corectă. Așa se face o ieșire în lume.

Asta se va întâmpla la a șasea ediție a Forumului anual MAZARS. Niște contabili – tocmai ei, obișnuiți cu o percepție generală de placizi și cam limitați, se delimitează viguros de clișee. Pentru Dino Ebneter, Managing Partner Mazars România și echipa lui, lucrurile stau cam așa:

“Suntem la momentul în care tehnologia, cu viteza ei de înnoire și magazinele ei de jucării smart,  pare să câștige detașat. Totodată, nu se poate spune cu certitudine că cei care cred în revenirea omului la ritmul natural și recuperarea independenței sale față de obiecte se află întru totul în eroare, iar cei care câștigă reprezintă progresul absolut. Ne preocupă faptul că, de regulă, acel ce pierde teren spune un adevăr pe care câștigătorul tinde să-l ignore în loc să-l absoarbă și să-l transforme, bunăoară, în element etic. Noi suntem de părere că dezbaterea face bine traiului civilizat; de aceea, o prilejuim și susținem.”

Ideea de la care s-a pornit a fost aceasta: suntem aici, acum, anul 2019. Încotro: înainte cu tehnologia, bezmetic, orbește sau înapoi, de nevoie, la coaja de copac și peșteră? Există o a treia cale? Ceea ce știm deja este că în momente de criză sau înaintea salturilor existențiale te întorci la origini. De la ideile originare ne alimentăm, există surse care nu seacă.

Cele două curente de gândire care vor fi puse pe aceeași masă și vorbite sunt acestea:

arhaizant –  prin răsturnare, ar putea deveni avangardist, cum deseori vechiul devine nou, și este al celor care pledează pentru recunoașterea naturii ca sursă suverană de energie și desăvârșire ; natura încă mai are secrete, e departe de-a fi cunoscută și, cu atât mai puțin, stăpânită.

ultra – tehnologizant – al celor care pun toată miza pe inteligență artificială; în esență, ar fi vorba despre reproducerea modelelor existente în natură, cu interpretări de design și marchetarea lor foarte seducătoare – ”mai rapid, mai performant, absolut confortabil și mai adictiv”.

Ceea ce va face din acest forum nu doar o arenă de business, ci o sărbătoare a minților deschise sunt doi invitați aflați pentru prima oară în România: Li Edelkoort, designer & trend forecaster și Luca Solca, analist de top al industriilor de lux, oameni cu știința observării lumii în toate zbaterile ei și capabili să-i prevadă mersul. La aceeași masă vor mai sta Narcisa Pheres, celebră pentru succesul ei în afaceri cu diamnte, bijuterii și alte finețuri, și Radu Uszkai, filosof și specialist în etică de business.

Forumul de anul acesta va avea pentru prima dată și ateliere conexe: #PropTech (despre spații urbane de locuit și de lucru), #BeautyTech (nu mai e nevoie de traducere, doar un amănunt – va fi susținut de Catchy.ro!) și #FoodTech (susținut de chef Cristina Bowerman, prietenul nostru Cosmin Dragomir, pasionat de gastronmie și dr. Cristian Carîp, profesor și nutriționist practician la Paris).

Vă puteți înscrie aici la unul dintre cele trei ateliere, care vor avea loc în prima parte a zilei, interval orar 11.00-12.30 ; locurile sunt limitate, deci grăbiți-vă. Între veștile bune: în  4 septembrie, seara, puteți urmări transmisia live a dezbaterii finale. Vom pune linkul în ziua Z.

Până atunci și după, poate vă doriți și voi o viață în care, așa cum spunea Oscar Wilde: “să ne sculăm dimineața devreme, pentru că avem atât de multe lucruri de făcut, și să mergem la culcare devreme, pentru că ne-au rămas atât de puține lucruri la care să ne gândim”.

***

*The Phantom Limb series of photographs merges human bodies with reproductive machinery such as cameras, monitors, and cathode-ray tubes. This work references the invasive nature of mass media and the ingestion of images that ultimately alters the our mental projection of identity. Robotic appendages in these figures speak an evolving technologically assisted human existence.



Citiţi şi

Să ne mai lăsăm și duși de val…

Stilul de viață Friluftsliv și câteva imaginare expresii norvegiene pentru stări reale (UMOR!)

“Sunt într-un proces de dezvoltare personală.” Sună COOL, nu-i așa?

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro