Părinţii mileniali văd lucrurile în cu totul altă lumină faţă de generaţiile anterioare când vine vorba despre creşterea copiilor. Conform unei anchete © Euromonitor International, aceştia sunt mult mai concentraţi pe carieră, pe o viaţă sănătoasă şi pe egalitate, atitudini care influenţează atât comportamentul de cumpărători, cât şi opiniile sau mediul în care cresc viitoarele generaţii.
Iată câteva dintre similitudinile comportamentale observate la cei aşa numiţi Millenials:
1. Nu se grăbesc să-şi întemeieze familii
Vârsta medie a femeilor care devin mame pentru prima oară este în continuă creştere la nivel mondial. Chiar dacă asigurarea unei cariere pare extrem de importantă, milenialii consideră în continuare în proporţie destul de mare că întemeierea unei familii este un aspect important pentru o viaţă fericită (72%).
Pe de altă partea, 48% dintre membrii acestei generaţii preferă să cheltuie bani mai degrabă pe experienţe, decât pe obiecte, ceea ce a condus atât la schimbarea abordării din partea publicitarilor, cât şi a angajatorilor, care trebuie să creeze noi avantaje şi beneficii pentru a reţine talentele.
2. Bărbaţii se ocupă mai mult de casă
La nivel global, tot mai mulţi bărbaţi îşi schimbă mentalitatea şi îşi aduc o mai mare contribuţie la treburile casnice. În timp ce femeile se concentrează pe carieră, ei îşi iau timp pentru a avea grijă de copii, pentru a face cumpărături, mâncare, curăţenie sau pentru a spăla rufele. Mulţi dintre angajatori au înţeles această schimbare şi de aceea le oferă angajaţilor ore de lucru flexibile, mai ales că milenialii nu mai sunt dispuşi să accepte un dezechilibru între viaţa profesională şi cea personală.
3. Petrec mai mult timp alături de familie
Cei din generaţia Millenials petrec mai mult timp cu propriii copii decât oricare dintre cei din generaţiile anterioare. Ei sunt concentraţi pe construirea unor relaţii apropiate şi sunt tot timpul informaţi despre ultimele trenduri în materie de creştere a copilului.
4. Ţin la timpul personal
Chiar dacă preţuiesc timpul petrecut alături de familie, milenialii nu îşi neglijează propriile nevoi. Timpul personal este foarte important pentru aceştia, iar mulţi dintre ei consider că propria viaţă nu trebuie sacrificată după aducerea pe lume a unui copil. Peste 58% dintre cei intervievaţi au răspuns că sunt dispuşi să dea bani pentru a economisi timp, ceea ce arată că aceştia sunt interesaţi să îşi facă viaţa cât mai comodă posibil.
5. Preferă să împartă decât să cumpere
Problemele financiare cu care se confruntă imediat după atingerea maturităţii îi fac pe mileniali să amâne tot mai mult achiziţii precum o casă sau o maşină, comparative cu generaţiile precedente. În schimb, ei se bucură din plin de avantajele serviciilor de ride-sharing sau al site-urilor de revânzări şi economisesc bani pentru experienţe, nu pentru obiecte. Pe de altă parte, nu toţi milenialii din lume merg pe aceeaşi cale. Spre exemplu, în ţări cu un nivel de trai în creştere, precum India sau China, tinerii aruncă banii pe obiecte de lux, de la haine la maşini, şi consideră că opulenţa este importantă pentru ca oamenii să ştie că ei o duc bine.
Citiţi şi Schimbul de generaţii care sperie toate brandurile
6. Caută experienţe unice la cumpărături
Comoditatea oferită de shopping-ul online a schimbat radical peisajul retail-ului. Asta înseamnă că magazinele tradiţionale trebuie să se reinventeze, pentru că părinţii mileniali încă sunt în căutarea anumitor magazine care rezonează cu stilul lor de viaţă. De aceea, experienţele oferite trebuie să fie unele plăcute şi interesante, precum introducerea tehnologiei VR sau a unor noi spaţii destinate copiilor.
7. Nu se tem să întrebe
Milenialilor nu le este teamă să ceară sfaturi şi caută îndrumare din mai multe surse. Tot mai multe mame şi taţi se înscriu în grupuri de social media, dar sunt conectaţi şi cu influenceri şi bloggeri de la care îşi iau informaţiile când vine vorba despre tratarea unei boli ca rujeola sau amigdalita, parenting sau achiziţionarea de noi produse.
8. Au un comportament online mai precaut
Obişnuiţi cu mediul online, părinţii mileniali înţeleg consecinţele pe care le poate avea supra-expunerea în social media a vieţii particulare. De aceea, tot mai mulţi le ascund feţele copiilor sau îşi ţin private conturile de pe reţelele de socializare. În cazul acestora, brandurile ar trebui să fie ceva mai subtile cu felul în care îşi promovează produsele şi în niciun caz să le dicteze acestora ce ar trebui să facă.
Citiţi şi
Unde se termină iubirea, începe… conviețuirea
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.