Ok, Crăciunul este special! Și mă tem că e așteptat mai mult pentru cadouri și vacanță, decât pentru semnificația lui religioasă… iar brandurile profită. Frumos, ce-i drept. Strategiile emoționale țintesc la sigur: clienţii sunt „invitaţi” să asocieze „magia sărbătorilor” cu produsele lor și să dezvolte faţă de ele acelaşi ataşament pe care îl au pentru Crăciun. Valorile sărbătorilor sunt astfel re-create, adaptate fiecărui tip de business în parte, dar toate respectă aceleaşi reguli: campaniile de Crăciun sunt superbe, creează o lume perfectă, sublimată într-o reclamă mai frumoasă decât o poveste, cu accent pe imaginea de brand, nu pe produse în particular sau, cel mult, pe o selecţie reprezentativă.
Și în 2015, brandurile de lux şi-au început campaniile de Crăciun mai devreme, nu doar pentru a ne bucura mai mult de atmosfera de sărbătoare, ci şi pentru a avea mai mult timp pentru comunicare. Pentru că, după statisticile Google, căutarea cuvintelor asociate cu Christmas începe de câțiva ani încă de la sfârşitul lunii octombrie. Și, cum brandurile de lux nu-și pot permite reduceri mari, ele comunică fără pauză între Black Friday (la americani, şi Thanksgiving) şi sărbătorile de iarnă. Cu costuri foarte mici, pentru că toate au deja pagini de Facebook cu sute de mii de admiratori prin care reclamele de Crăciun – altfel, excelente povești – devin virale.
Iată câteva dintre filmulețe și o să vedeți singuri câte vizualizări au avut. 🙂
Mont Blanc
Viktor&Rolf
Cartier
Dior
Nina Ricci
Hermès
Citiţi şi
Cum alegi ambalajul potrivit care îți protejează cadourile în timpul transportului de Crăciun
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.